• Naujienos
  • Susitikimas su komercijos atašė Kinijoje Andriumi Sankausku

    Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų nariai susitiko su naujai paskirtu komercijos atašė Kinijoje Andriumi Sankausku. Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmuose vykęs susitikimas sulaukė  nemažo verslo atstovų susidomėjimo. Susitikime dalyvavo 15 įmonių atstovų, kurios jau dirba arba ketina dirbti Kinijoje, todėl klausimų buvo labai įvairių. Įmonės A. Sankausko teiravosi ir apie partnerių paiešką ir apie tai, kaip patikrinti partnerio patikimumą Kinijoje. Naujai paskirtas komercijos atašė susirinkusiems patarė nepagailėti pinigų ir prieš pradedant oficialų bendradarbiavimą nuvykti pas galimus partnerius ir taip užmegzti kontaktą.

    Susirinkusieji gavo ne tik atsakymus į klausimus, bet ir patarimų apie prekės ženklų įregistravimą ir parodas Kinijoje. Plačiau aptartos dvi Kinijoje vykstančios parodos. Viena iš jų „China-CEEC Investment and Trade Expo“ – tai paroda, skirta skatinti Kinijos bei Vidurio ir Rytų Europos šalių (toliau – CEE) bendradarbiavimą įgyvendinant „One Belt, One Road“ iniciatyvą. Pagrindinis parodos rėmėjas ir organizatorius – Kinijos Liaudies Respublikos Komercijos ministerija bei Zhejiang provincijos valdžia. Parodoje dalyvausiančioms CEE šalių įmonėms skirtas daugiau kaip 8 400 kv.m. plotas, kuriame savo produkciją pristatinės 17 Vidurio ir Rytų Europos valstybių.

    Dalyvavimas šioje parodoje yra ne tik puiki galimybė įmonei atlikti Kinijos rinkos analizę nepatiriant didelių kaštų bei susirasti potencialius partnerius, bet ir išparduoti savo atsivežtą produkciją. Taip pat dalyvaujančios parodoje įmonės su vietinių vertėjų pagalba turi galimybę gyvai sužinoti, kaip vietiniai kinai vertina jų produkciją ir ar ji atitinka jų skonį. Kita paroda – „China International Import Expo“ – skirta naujų verslo kontaktų ieškantiems gamintojams. Šioje parodoje paprastai lietuviai savo gaminius pristato dviejuose nacionaliniuose stenduose: maisto ir gėrimų bei bendro vartojimo prekių.

    Pastebėdamas, kad Kinijos rinka tampa vis patrauklesnė Lietuvos įmonėms, A. Sankauskas pataria dalyvauti parodose, nes tai yra gera priemonė įmonei pristatyti savo gaminius ir jų privalumus gyvai. O gerai pasiruošus, potencialius partnerius atrasti galima jau parodos metu. Tačiau reikėtų nepamiršti rizikų. Norint žengti į Kinijos rinką, įmonės prekės ženklo registracija yra būtina. Kinijoje asmuo ar įmonė, pirmasis savo vardu užregistravęs prekės ženklą, turi į jį išskirtines teises, todėl norint išvengti prekės ženklo vagystės, į tai būtina atkreipti dėmesį.

Skip to content