Kokių kompetencijų reikia personalo vadovui?
Išgyvenę 2020 metų „amerikietiškus kalnelius“, 2021 metais organizacijų vadovai ir savininkai, tikėdamiesi nuosaikaus verslo kilimo, ruošiasi inovacijoms ir investicijoms. Pasaulis, kokį mes pažinojome, pasikeitė. Covid-19 privertė mus sulėtinti gyvenimo tempą. Įdarbinimo sektorius patyrė itin stiprų smūgį: įmonės liovėsi samdžiusios naujus darbuotojus ir pradėjo atleidinėti esamus. Ar po kelių mėnesių organizacijos patyrusios nuosmukį sugebės atsitiesti vis aktyviau ieškant sprendimų, taikant technines, technologines inovacijas, bet išstumiant rutininių pareigybių darbuotojus? O gal naudosime laisvai samdomus darbuotojus, kad darbo jėgos samda būtų lankstesnė? Kokių įgūdžių poreikis išaugs? O gal laimės tos organizacijos, kurios savo sprendimais ir veiksmais greitai įrodys, kad gerbia, vertina ir mato kiekvieną savo darbuotoją ir komandą?
Įtampos kupinu laikotarpiu išaugo tinkamos komunikacijos svarba. Nežinomybė dėl darbo vietos, atlyginimo ar prastovų sutrikdė ne tik organizacijos veiklos procesų eiliškumą, bet ir įtakojo darbuotojų emocinį stabilumą, todėl ypač svarbu palaikyti nuoseklią komunikaciją, laiku pateikiant konkrečią informaciją, aiškinant savo sprendimų priežastis ir parodant ateities viziją. Personalo vadovo 2021 metų užduotis – planuojant efektyviai dirbančio personalo poreikį, paveikti investicijas tiek į atrankų procesą, tiek į nuolatinį darbuotojų tobulėjimą, peržiūrint veiklos procesus, padedant apsispręsti, kuriuos stiprinti, o kuriuos keisti (akcentas į darbo procesus, kurie galimi nuotoliniu būdu, kuriuos galima derinti mišriai ar sudarant/išlaikant saugias darbo sąlygas) ir sukurti kolektyvo bei asmens komunikacijos modelį, padedant darbuotojams jaustis saugiau, užkertant kelią skubotoms išvadoms, nes tvarus ir atsakingas verslas nėra suinteresuotas vienus darbuotojus keisti kitais. Personalo vadovui organizuojančiam komandos darbą svarbu gebėti pabūti psichologu, strategu, finansininku, duomenų analitiku, rinkodaros specialistu. Jau dabar personalo vadovui reikia paketo kompetencijų savo vaidmens svarbos užtikrinimui: lankstumo, kūrybiškumo, kritinio mąstymo, greitos orientacijos, kompleksinio situacijų sprendimo, empatijos, ištvermės, aiškios komunikacijos, verslumo, darbo su duomenimis ir gebėjimo konstruktyviai juos perduoti vadovams.
Kauno Personalo vadovų klubo valdybos pirmininkė, VŠĮ „PERSONALO PRAKTIKŲ PASLAUGOS“ projekto partnerė Irma Kaminskienė
KLUBAS – tai vieta, kurioje susitinka bendraminčiai, kur aptariamos visos naujovės ir aktualijos, kur galima patarti vieni kitiems aktualiais klausimais, pasisemti naujų idėjų savo veiklai. Tai ta vieta, kur tiesiog gera praleisti laiką naudingai bendraujant.
Klubo valdybos pirmininkė – Irma Kaminskienė, VŠĮ „PERSONALO PRAKTIKŲ PASLAUGOS“ projekto partnerė
Klubo valdybos nariai:
Klubo koordinatorė:
Aušra Misonė, Kauno PPA rūmų Švietimo ir mokslo skyriaus vadovė
El. paštas: kpvk@chamber.lt
Tel.: (8 37) 206 679
Susitikimų vieta – Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Gedimino g. 43 arba nuotoliniu būdu.
Susitikimų laikas – trečią kiekvieno mėnesio trečiadienį 16.00 val.
Kauno Personalo vadovų klubo valdybos narė, UAB „Serfas“ Personalo ir bendrųjų reikalų vadovė Sigita Butkienė
Šiuolaikinėje rinkoje pastaruoju metu ypač populiari tendencija – pokyčiai. Pokyčiai visur: ekonomikoje, technologijose, darbe ir netgi kiekvieno iš mūsų šeimose. Norint išgyventi, reikia sugebėti prisitaikyti ir keistis. Keistis kartu su tave supančia aplinka, išlikti lanksčiam. O kaip tą padaryti? Vienintelis būdas nepasiklysti pokyčių gausoje – mokytis.
Ypač tai būdinga profesinėje srityje. Jeigu prieš dešimtmetį mokytojas kreida lentoje braižė matematines formules, tai šiuo metu to negana, nes pagrindinis jo darbo įrankis – kompiuteris ir iš namų vedamos pamokos, reikalaujančios kompiuterinio raštingumo. Darbdaviai čia ir susiduria su sunkumais, kadangi keičiasi darbo rinka. Juntamas ne tik darbuotojų trūkumas, bet ir reikalingos atitinkamos kompetencijos bei kvalifikacijos.
Nebeturime galimybės laukti idealių kandidatų, kurie atitiktų mūsų lūkesčius. Tuo turime pasirūpinti patys. Vienas iš esminių dalykų – kelti turimų darbuotojų kvalifikaciją, o gal būt ją keisti, juos perkvalifikuoti planuojant darbuotojų pakaitumą ir sudarant mokymų planus. Vienu tokių pavyzdžių galėtų būti UAB „Nordnet“ darbuotojas, kuomet dar besimokydamas universitete pradėjo dirbti įmonėje vakariniu sandėlio darbuotoju. Jaunuolis buvo iniciatyvus, stengėsi, todėl tai pastebėjęs jo vadovas stengėsi darbuotoją ugdyti. Įmonėje vykdomi mokymai, kursai, darbuotojo toliau baigtos studijos universitete leido jam kilti karjeros laiptais, o mums turėti puikų savo srities specialistą, kuris šiai dienai užima vieno iš vadovų pareigas.
Dažnas darbdavys apie tai jau galvoja ir stengiasi sudaryti darbuotojams tokias sąlgas, kuriomis jie galėtų gilinti žinias tiek darbo metu, tiek namuose. Šiuolaikinės technologijos bei internetas leidžia net ir esant atokiausiame žemės kampe prisijungti prie mus jungiančio globalaus medijų žiniatinklio. Keli mygtukų paspaudimai ir prieš mūsų akis atsiveria galimybių pilnas pasaulis. Esame įgalinti mokytis naujų kalbų, gilinti profesines žinias ir sužinoti daug kitų dalykų. Mums pasiekiami tampa virtualūs universitetai, informacinės duomenų bazės, kursai ir kita informacija.
Nesvarbu kokios srities specialistais esame, privalu gilinti savo žinias. Evoliucionuoti naujoms mintims ir idėjoms šiai dienai turime puikias galimybes. Pokyčiai neleidžia sustoti ir dairytis atgal, todėl žvelkime tik į priekį ir tobulėkime.
Kauno Personalo vadovų klubo valdybos narė, UAB „Nordnet“ Personalo skyriaus vadovė Giedrė Žigavičiūtė