Į Kinijos rinką įsiveržti galima tik mokant kinų kalbą, nes šioje šalyje kalbos barjeras trukdo užmegzti ryšius su galimais partneriais. Tokias išvadas pagardus gaminančios bendrovės „Vesiga“ darbuotojai pasidarė dalyvaudami Šanchajuje vykusioje maisto pramonės parodoje „FHC China 2012“.
„Įeiti į Kinijos rinką yra sunku vien dėl kalbos barjero. Jeigu Europoje nebūtina mokėti valstybės, į kurią eksportuojame, kalbos, nes galima susikalbėti angliškai, tai Kinijoje be kinų kalbos žinių yra labai sunku. Todėl norint patekti į Kinijos rinką, reikia mokėti kinų kalbą“, – sako UAB „Vesiga“ direktorius Saulius Grinkevičius.
Lietuvos kapitalo įmonė Europos komisijos buvo pakviesta atstovauti Europai stende „Tastes of Europe“ (Europos skoniai). Kompanija turėjo progą ne tik pristatyti savo produkciją, bet ir iš arčiau susipažinti su Kinijos rinka, kurią ateityje „Vesiga“ norėtų užkariauti. S. Grinkevičius teigia, kad maisto parodos suteikia progą pristatyti savo produktus užsienio rinkoms, užmegzti kontaktus, pažinti vietos vartotojų poreikius. Pasak jo, eksportas svarbus kiekvienam verslui, todėl būtina investuoti į galimybes jį plėsti. Taip įmonės gali augti nedidindamos kainų Lietuvos vartotojams.
„Didėjant eksportui, atsiranda galimybė nekelti produkcijos kainos vartotojams Lietuvoje“, – sako S. Grinkevičius.
Šanchajuje buvo pristatyti ekologiški „Daumantų“ pagardai, kurie, pasak inovacijų ir kokybės technologo Algio Kairio, yra itin paklausūs Kinijoje, todėl sulaukė nemažai dėmesio. Šios šalies virėjai, demonstruodami kulinarijos meistriškumą, naudojo „Daumantų“ ekologišką pomidorų padažą, kečupą ir majonezą. Sulaukta puikių atsiliepimų ne tik iš kinų prekybininkų, bet ir iš virėjų. Ekologiškų produktų Šanchajuje nedaug, bet susidomėjimas jais – didžiulis.
Europos komisijos inicijuotame stende „Tastes of Europe“ dalyvavo 24 maisto pramonės kompanijos iš 11 šalių. „FHC CHINA“ – kasmet rengiama, didžiausia ir daugiausiai Kinijoje tarptautinių dalyvių bei lankytojų sulaukianti tarptautinė maisto ir gėrimų paroda. 2011 m. vykusioje parodoje dalyvavo 1110 dalyvių iš 77 pasaulio šalių, apsilankė daugiau nei 29 tūkstančiai lankytojų. 34 tūkstančių kvadratinių metrų plote buvo įrengti 27 tarptautiniai paviljonai.
Šešioliktą kartą rengiamoje maisto ir gėrimų parodoje pristatomi geriausi tarptautiniai prekės ženklai ir didžiausi savo srities produktų gamintojai bei eksportuotojai.
„Daumantų“ pagardų gamintoja UAB „Vesiga“ šiuo metu gamina apie 101 skirtingų pavadinimų „Daumantų“ majonezus, pomidorų padažus, kečupus, garstyčias, adžiką ir sojos padažus. Įmonė taip pat aktyviai dalyvauja įvairiose socialinėse iniciatyvose bei teikia paramą geriausiai Lietuvos sportininkei, rekordininkei ir Europos dviračių treko čempionei Simonai Krupeckaitei.