• Naujienos
  • Profesinis mokymas: nuo mobilumo link pripažinto mobilumo

    Profesinis mokymas: nuo mobilumo link pripažinto mobilumo

    Kaip Lietuvoje sekasi įgyvendinti Europos profesinio mokymo kreditų sistemą ECVET? Kiek ši sistema padeda gerinti profesinio mokymo kokybę? Kaip didinti supratimą ir pasitikėjimą mobilumo projektuose bendradarbiaujant su užsienio partneriais? Ko galima pasimokyti iš Lietuvos profesinio mokymo institucijų gerosios patirties taikant ECVET?

    Šie klausimai buvo aptariami lapkričio 17 d. Kaune vykusioje konferencijoje „Kokybiškas mobilumas profesiniame mokyme“, kurį surengė Švietimo mainų paramos fondas. Renginyje dalyvavo apie 80 profesinio mokymo įstaigų direktorių, projektų vadovų, profesijų mokytojų iš visos Lietuvos.

    Kaip sakė renginio moderatorius, Kauno technikos profesinio mokymo centro direktorius Paulius Čepas, konferencija skirta geriau susipažinti su ECVET teorijos ir praktikos derme ir šios sistemos praktinio taikymo aspektais.

    Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Profesinio rengimo skyriaus vadovė, ECVET nacionalinė ekspertė Aušra Giedrienė pristatė esmines Europos profesinio mokymo kreditų sistemos ECVET nuostatas, jų santykį su nacionalinėmis kvalifikacijos sandaromis, skirtinga įvairių šalių patirtimi šioje srityje. Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro Palangos skyriaus atstovė, nacionalinė ECVET ekspertė Klaipėdos regione Odeta Kupetienė pabrėžė, kad geografinis mobilumas visuomet yra ir bus vienas iš pagrindinių profesinio mokymo prioritetų. Ji apžvelgė pagrindinius europinius įrankius, tarp jų ir ECVET, leidžiančius suprasti, kaip Europos šalys apibrėžia ir supranta mokymosi rezultatus, t.y. žinias, įgūdžius, kompetencijas, kaip didinti skaidrumą ir pasitikėjimą kitos šalies sistema.

    Gerąja patirtimi taikant ECVET konferencijoje dalijosi Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centro profesijos mokytoja Daiva Čekavičienė ir Kauno technikos profesinio mokymo centro projektų vadovė Aida Ilona Gružinskienė.

    Antrojoje renginio dalyje darbas vyko grupėse „Nuo mobilumo link pripažinto mobilumo“. Jose buvo sprendžiami praktiniai uždaviniai – kaip suderinti mokymosi programas ir vertinimo sistemas bei vertinimo kriterijus, apibrėžti ir nustatyti mokymosi rezultatus.

    Švietimo mainų paramos fondo projektų koordinatorė Lina Ramanauskė dalyviams pristatė „Erasmus +“ programos galimybes Lietuvos profesiniam mokymui.




Skip to content