• Naujienos
  • Naudingai ir nuotaikingai apie tarptautinį marketingą su Vytautu Liesioniu

    Naudingai ir nuotaikingai apie tarptautinį marketingą su Vytautu Liesioniu

    Sausio 22 d. Eksportuotojų klubo nariai ir visi norintys prie jų prisijungti rinkosi į susitikimą su VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto Vadybos katedros docentu, socialinių mokslų (vadybos) daktaru Vytautu Liesioniu. Jo pristatyta tema – „Tarptautinis marketingas: efektyvesnis rezultatas turimomis priemonėmis“.

    Susitikimo metu netrūko įdomios, naudingos ir net vaizdingos informacijos apie verslo aplinką, rinkos užkariavimą, darbuotojų motyvavimą ir kt. Lektorius su humoru pažvelgė į daugybę gyvenimiškų situacijų: „kuo geriau darbuotojas save vertins, tuo daugiau kaliošų pagamins, o kuo daugiau pagamins, tuo daugiau bus galima parduoti“. Kaip sakė V. Liesionis, svarbiausia yra motyvuoti savo darbuotoją taip, kad savo veiklą jis vertintų ne kaip darbą ir bausmę.

    Vytautas Liesionis prasitarė, kad apibrėžimų sakyti nėra linkęs, tačiau be vieno jų neišsivertė ir paminėjo, jog marketingas apima tas veiklas, kurių pagalba atpažįstame nepatenkintus vartotojus ir galime pelningai patenkinti jų norus. Docento nuomone, šiandien, globalizacijos laikotarpiu, ne visur ir ne visada marketingas yra efektyvus: „Jei pristatau prekę vietinėje rinkoje, dažniausiai užsiimu marketingu, užsienyje – dažniausiai tik ją parduodu“. V. Liesionis pateikė ir įdomų požiūrį į reklamą užsienio rinkoje: „Reklamuosimės – taip, apie mus žinos, bet ar geriau vertins – tikrai ne.“ Kita vertus, neužtenka vien reklamos, daug efektyviau eiti per tiesioginį kontaktą, pasirenkant tikslingą kryptį ir didelį dėmesį skiriant kontaktų kiekiui ir kokybei.

    Vėliau lektorius visus dalyvius trumpam subūrė darbui grupėse, kur buvo gvildenamos galimybės patekti į užsienio rinką ir joje įsitvirtinti. Po to pakvietė visus įsitraukti į diskusiją ir išsakyti savo nuomonę apie tai, ką eidamas į užsienio rinką kiekvienas jau išbandė, kas pavyko ir ko nedarė, bet kas galėtų būti efektyvu.

    Apibendrindamas V. Liesionis prasitarė, jog vienintelio, geriausio ir universalaus recepto užkariauti rinką nėra. Tad verta stebėti, klausytis, vertinti ką ir kaip daro kiti, kaip darome mes ir taikyti tas priemones, kurios mums, mūsų produktų pardavimui yra tinkamiausios.

    Aistė Drūlytė





Skip to content