Kauno PPAR siūlo: suprasdami, kad gynybos tikslų įgyvendinimui reikia greitesnį rezultatą duodančių sprendimų. Todėl siekiant surinkti artimiausiu metu reikiamą dalį lėšų gynybos reikmėms, siūlome grįžti prie svarstymų padidinti PVM mokestį 1 proc., taip kiekvienas Lietuvos pilietis prisidėtų prie svarbiausio valstybės nūdienos poreikio – šalies saugumo.
Diskusijos apie tai, kad tai paveiks mažiausias pajamas ar pažeidžiamiausias socialines grupes neturėtų tapti priedanga nuo atsakomybės prisidėti prie šalies gynybos. Kita vertus – 1 proc. suvartojamų prekių ir paslaugų krepšelio brangimas, nuo 1000 Eur mėnesio išlaidų, jas brangintų tik 10 eurų. O aukštesnes pajamas gaunantys ir daugiau bei brangesnes prekes ir paslaugas perkantys gyventojai daugiau ir sumokėtų, taip svariau prisidėdami prie visuotinių šalies gynybos prioritetų finansavimo.
FM siūlo: Gyventojų pajamų mokestis GPM tarifai taikomi atsižvelgiant į bendrą metinę visų rūšių pajamų sumą, išskyrus pajamas iš paskirstytojo pelno.
Kauno PPAR pozicija: Nepalaikome. Tai yra prasčiausia ir nepateisinamiausia šios mokesčių reformos dalis, Mokesčių administravimo įstatymo įtvirtintam lygybės prieš įstatymą principui, diskriminuoja vienus mokesčių mokėtojus kitų atžvilgiu. Įvairių mokesčių mokėtojų kaip subjektų traktavimas mažina mokesčių sistemos aiškumą ir teisingumą bei skatina mokesčių minimizavimą bei šešėlinę ekonomiką. GPM bendras tarifas su SODRA ir PSD artėtų prie pusės darbo užmokesčio (kai GPM 25 proc.) – tai tiesioginis neigiamas poveikis vidurinei klasei. GPM tarifo kilimas apsunkins specialistų, ypatingai turinčių aukštą kvalifikaciją, išlaikymą ir pritraukimą. Taip pat, tai gali iššaukti verslų perkėlimą į kitas šalis.
FM siūlo: Pelno mokesčio didinimas
Kauno PPAR pozicija: Nepalaikome, tačiau pelno mokesčio kėlimas 1 proc. nėra tokiu kritiniu veiksniu, kuris nulemtų verslo savininkų sprendimą perkelti verslus ar ieškoti būdų dirbtinai sumažinti apmokestinamojo pelno bazę. Didinant pelno mokestį antrus metus iš eilės, kad ir vienu procentu, toks mokesčio didinimas kelia nepasitikėjimą mokesčių sistemos stabilumu. O mokesčių sistemos stabilumas ir nuoseklumas yra kritiškai svarbus ilgalaikiams verslo valdymo sprendimams, kurie projektuojami 5 – 10 metų į priekį, vertinant sąnaudų lygį, prisiimtas ir gražinamas paskolas, užtikrinant darbuotojų darbo užmokesčio augimą ir t.t. Taip pat tai yra neigiamas veiksnys kviečiant užsienio investuotojus. Šio tarifo laikinas padidinimas galėtų būti pateisinamas tik poreikiu tiesiogiai skirti surinktas lėšas šalies gynybos finansavimui.
FM siūlo: PVM lengvatos
KPPAR pozicija: Planuojamas PVM tarifo kilimas nuo 9 iki 12 proc. su turizmu susijusioms apgyvendinimo paslaugoms turės įtakos paslaugų kainai, pelningumui, investicijoms, regioniniam vystymuisi. Neigiamai veikia konkurencingumą kaimyninių valstybių atžvilgiu. Mokesčių sistemos stabilumas ir nuoseklumas yra itin svarbus, nes verslai planuoja veiklą ilgam laikotarpiui ir turi remtis prognozuojama aplinka.
Pelno mokesčio didinimas, pelno mokesčio lengvatų mažinimas rodo nestabilumą. Mokestinė sistema Lietuvoje nuolat keičiasi – pataisoma, peržiūrima, vėl siūlomi nauji pakeitimai, kurie kelia neapibrėžtumą, Dėl vyraujančio ekonominio ir mokestinio neapibrėžtumo verslui tampa sunku ne tik planuoti ilgalaikes investicijas, bet ir vykdyti veiklą.
FM siūlo: Mokestis nuo ne gyvybės draudimo įmokų
Kauno PPAR pozicija: Nepalaikome. Draudimo mokesčio didinimas palies visas įmones ir ženklią dalį gyventojų. Tai turės neigiamą įtaką prekių ir paslaugų savikainos didėjimui, vadinasi kainų kilimui ir įmonių konkurencingumui. Mokestis yra nesavalaikis ir žalingas ekonominiam stabilumui.