Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai atliko apklausą, kurios tikslas buvo išsiaiškinti gyventojų nuomonę apie miesto taksi ir maršrutinių taksi vairuotojų darbo kokybę.
Tyrimas parodė, kad respondentai nėra patenkinti šių paslaugų lygiu.
Respondentai, paprašyti nurodyti dažniausiai pasitaikančius nepatogumus, nurodė nemažai su aptarnavimo kultūra ir etika susijusių dalykų: nemalonų ir nemandagų vairuotoją (12,66 %), netvarkingą aprangą (11,81 %), bendravimą nepageidaujant klientui (10,13 %), rūkymą automobilyje (9,7 %). Taip pat dažnai buvo minimi ir darbo reikalavimų pažeidimai: važiavimas ne trumpiausiu maršrutu (11,39 %), taksometro neįjungimas (10,97 %), vairuotojo nuovargis ir prasta savijauta (8,86 %), nežinojimas, kur važiuoti (8,44 %), važiavimas neužsisegus saugos diržo (5,49 %) (3 pav.).
Vairuotojų darbo etika buvo vertinama kaip iš dalies patenkinama (48,39 %). Tačiau didelis procentas (35,48%) apklaustųjų teigė, kad pastaroji jų netenkina. Elgesio kultūrą panaši respondentų grupė (43,55%) vertina kaip iš dalies arba visiškai nepatenkinamą. Kalbos kultūra buvo įvertinta neigiamai (41.94%) arba tik iš dalies patenkinamai (72,38%). Užsienio kalbų žinojimas vertinamas neigiamai (41,94%), arba respondentai neturėjo informacijos. Vairavimo įgūdžiai iš dalies patenkinami (35,48 %), o 32,26 % respondentų vertinami neigiamai. Kelių eismo taisyklių laikymasis (38,71 %) ir miesto išplanavimo ir lankytinų vietų žinios (40,32 %) įvertinti kaip netenkinantys.
Bendroje taksi vairuotojų kompetencijų statistikoje žinios ir įgūdžiai daugiausiai vertinami neigiamai (39,17 %) arba tik iš dalies patenkinamai (35,48 %).
Dažniausios problemos, susijusios su maršrutinių taksi vairuotojais, yra netvarkinga apranga (18,1 %), garsi ir nekultūringa kalba per raciją ar telefoną (17,65 %), nemalonus ir nemandagus vairuotojas (14,93 %), rūkymas automobilyje (14,48 %), nuovargis ir prasta savijauta (12,22 %). Daugiausiai nepasitenkinimų sulaukė darbo ir bendravimo etika. Akivaizdu, kad reprezentatyvumas ir mandagus bendravimas nėra prioritetiniai maršrutinių taksi vairuotojų darbo principai.
Mieste leidimus verstis taksi paslaugomis yra išsipirkę 24 taksi įmonės ir 40 įmonių, vežančių keleivius M2 klasės autobusais. Individualios veiklos pažymėjimus turi 150 vairuotojų. Iš viso mieste dirba 574 taksi ir M2 klasės autobusų vairuotojai. Jų darbo kultūra, etika yra palikta savieigai, be priežiūros ir kontrolės.