Prieš metus Europos Komisija kartu su keturiomis didžiausiomis socialinės žiniasklaidos platformomis (Facebook, Twitter, YouTube ir Microsoft) pristatė Kovos su neteisėtu neapykantos kurstymu internete elgesio kodeksą
. Pasirašydamos šį kodeksą, IT bendrovės įsipareigojo, kad didžiąją dalį pagrįstų pranešimų apie neapykantos kurstymą išnagrinės greičiau nei per 24 valandas ir, prireikus, pašalins atitinkamą turinį arba panaikins prieigą prie jo. Taip pat bendrovės įsipareigojo išaiškinti vartotojams, kokio tipo turinys pagal jų taisykles ir gaires yra draudžiamas, ir didinti vartotojų sąmoningumą.
Birželio 1 d. paskelbtas iniciatyvos prieš neapykantos kurstymą internete vertinimas parodė, kad įgyvendindamos savo įsipareigojimus bendrovės padarė didelę pažangą, tačiau tam tikros problemos išlieka:
vidutiniškai 59 proc. atvejų į pranešimus apie neteisėtą neapykantos kurstymą IT bendrovės reagavo pašalindamos atitinkamą turinį (prieš šešis mėnesius užfiksuoti 28 proc.).
Per 24 valandas išnagrinėtų pranešimų skaičius išaugo iki 51 proc. Tačiau Facebook yra vienintelė bendrovė, visiškai įgyvendinanti įsipareigojimą per vieną dieną peržiūrėti didžiąją dalį pranešimų.
Palyginti su situacija prieš šešis mėnesius, labai pagerėjo IT bendrovių gebėjimas piliečių teikiamus pranešimus nagrinėti taip pat, kaip ir gaunamus iš organizacijų, naudojančių patikimų pranešėjų kanalus.
nustatyta, kad Facebook sistemingai informuoja vartotojus, kokių priemonių buvo imtasi gavus jų pranešimą, kitose IT bendrovėse ši praktika labai skirtinga.
Per pastaruosius metus IT bendrovės sustiprino savo pranešimo sistemas su sudarė geresnes galimybes teikti pranešimus apie neapykantos kurstymą.
Bendrovės pradėjo aktyviau bendradarbiauti su pilietine visuomene. Įgyvendindamos elgesio kodeksą IT bendrovės visoje Europoje sustiprinto ir išplėtė savo patikimų pranešėjų tinklą. Dėl aktyvesnio bendradarbiavimo su pilietinės visuomenės organizacijomis pagerėjo pranešimų kokybė, sutrumpėjo jų nagrinėjimo terminai ir pagerėjo reagavimo į pranešimus rezultatai.
Europos Komisija, padedama pilietinės visuomenės organizacijų, toliau stebės elgesio kodekso įgyvendinimą. Iš IT bendrovių visų pirma tikimasi pažangos nustatant skaidrius kriterijus, kuriais remiantis nagrinėjamas pažymėtas turinys, ir užtikrinant grįžtamąjį ryšį su vartotojais.
Daugiau informacijos: http://europa.eu/!Hj64xQ