• Naujienos
  • Eksportuotojų klube – apie verslo ypatumus Jungtinėje Karalystėje

    Eksportuotojų klube – apie verslo ypatumus Jungtinėje Karalystėje

    Spalio 23 d. gausus Eksportuotojų klubo narių būrys susirinko į susitikimą, kurio tema – „Verslo ir kultūros ypatumai Jungtinėje Karalystėje“. Pranešimą skaitė svečias iš JK – Charles Cormack, Cormack Consultancy Group Ltd (www.consultcormack.com
    ) įkūrėjas ir valdybos pirmininkas.

    Klubo nariai turėjo neeilinę progą iš pirmų lūpų išgirsti, kokie yra britų verslininkai, kokios jų vertybės, bendravimo stilius ir, svarbiausia, kokias klaidas dažniausiai daro užsienio verslo atstovai, bandydami įsitvirtinti šioje rinkoje.

    Pasak svečio, remiantis įvairiais stereotipais, britai versle yra konservatyvūs, pakankamai atsargūs ir uždari, stoiški, santūrūs. Tačiau greta viso to – kiek ironiški, dažnai su įtaria šypsena, mėgstantys pajuokauti. Bendraujant su britų verslininkais, pravartu žinoti ir jų pagrindines vertybes: tai privatumas, kuklumas, nepriklausomybė, tradicijos ir istorija, tolerancija ir daugiakultūriškumas.

    Susirinkusiems ypač įdomu (ir gal kiek netikėta) buvo išgirsti, jog britai ypač vertina bendravimą. Net ir oficialūs susitikimai dažniausiai prasideda nuo nedalykinių pokalbių („small talk“), kai kalbama apie orą, pomėgius, laisvalaikį ir pan.

    Tą patvirtino ir klubo nariai, jau turintys verslo ryšių JK, Jų teigimu, kartais net atrodo, jog pristatinėjamas produktas ar paslauga mažiau įdomūs nei pats bendravimas. Tam paantrino ir pranešėjas: „Pirmo susitikimo metu beveik neįmanoma savo prekę ar paslaugą britui parduoti, tad geriau to ir nedaryti. Pakanka pristatyti įmonę, produktus ir, tai svarbiausia (o tą lietuviai dažnai pamiršta), – išsiaiškinti, kokie yra potencialaus partnerio poreikiai, įsiklausyti ko jam reikia“.

    Ch. Cormack akcentavo, jog suprasti JK rinkos ypatumus yra praktiškai neįmanoma, tad geriau negaišti tam laiko, ir išsakė keletą esminių praktinių patarimų:. Svarbiausia, ką užsienio įmonei reikia turėti įeinant į JK rinką, – tai ilgalaikė strategija. Būtinai reikia negailėti lėšų marketingui. Ir kiek juokaudamas paminėjo susirinkusiems labai svarbų dalyką: „Kadangi mes kalbame ta kalba, kurią moka daugelis, kitų kalbų beveik nemokame. Bet reikalaujame puikių anglų kalbos žinių iš kitų“. Taigi, dar kartą buvo akcentuota, kad norintiems įeiti į JK rinką ir nemokantiems anglų kalbos, keliai bus uždaryti.

    Geriausia – mokytis iš svetimų klaidų, tad ypač didelio susidomėjimo sulaukė svečio pastabos apie pagrindines įmonių klaidas, kurios daromos ieškant partnerių Jungtinėje Karalystėje: stengiamasi įsitvirtinti Londone – bet 90 proc. visų šalies įmonių ir gyventojų yra ne čia; klientų ieškoma atsitiktiniais keliais, neturint ilgalaikių tikslų ir strategijų; pristatomi puikūs produktai, bet jų marketingas apgailėtinas arba jo iš viso nėra; nesilaikoma sutartų terminų; nepagrįstai iškeliamos kainos; nereikia savęs pervertinti, išaukštinti ir kt.

    Kad įėjimas į JK rinką eksportuojančioms įmonėms aktualus ir įdomus, parodė ir klausimų svečiui gausa. Susirinkusieji naudojosi proga ir norėjo išsiaiškinti jiems svarbius dalykus: kaip bendrauti su JK klientais, kaip greitai jie linkę atsakinėti į el. paštu siunčiamas žinutes, kokie yra veiksmingiausi prekių pardavimo kanalai ir t.t.

    Klubo metu išgirsta informacija, pastabos, praktiniai patarimai padės Eksportuotojų klubo nariams užmezgant ir palaikant verslo ryšius su britų verslininkais.



Skip to content