• Naujienos
  • Reklama ir turinys „be veido“

    Kalbant apie reklamą, tai, kokiais žingsniais ir kokiomis priemonėmis įgyvendinsime tikslą: pirksime reklamą socialiniame tinkle Facebook ar televizijoje, yra labiau techninis klausimas. Mūsų auditorija sustoja šešioms sekundėms prie tokios spalvinės grafikos ar kitokios? Tuo tarpu turinys labiau pasižymi kūrybine laisve. Užsiimti kūryba gali kiekvienas.  Ir nors tiek reklama, tiek turinys turi savo taisykles, jie griauna stereotipus ir laužo tai, kas buvo anksčiau. Taip gimsta naujadarai, naujos tendencijos, ir tai yra labai įdomu.

    Šiame straipsnyje ScarFa įkūrėja Irina Eid pasakoja apie turinį su vaizdu, o jeigu tiksliau – apie beveides nuotraukas turinyje.

    Irina sako, kad prieš keletą metų aš niekaip neįsivaizdavau nuotraukų be žmogaus veido/galvos, nes net dabar žmogaus veidas nuotraukoje atkreipia dėmesį į nuotrauką daugiau kaip 30%. O ką daryti jei labai dažnai klientas prisiriška prie konkretaus veido ar žmogaus, o po kurio laiko būtent jo jame jau nebūna?

    Pvz. ateinate į savo mėgiamą kavinukę, kurioje mėgaujatės pačia nuostabiausia Latte, kurią jums padaro Marytė,  visada besišypsanti barista, kuriai ne vis vien kaip ji jums patiekia gėrimą, nes ji myli savo darbą. Kartu su puodeliu kavos ji visada jums atneša pačią gražiausią emociją. Vos jos nuotrauką pamatote kavinės socialinėje medijoje – ne visada net skaitote kas parašyta prie nuotraukos, bet jūs akimirksniu paspaudžiate mygtuką „patinka“, nes tai nuostabioji emocijos nešėja – Jūsų Marytė. Situacija, kurios dažniausiai nenuspėsite – Marytė nebedirba… Priežastis kodėl nėra svarbi, bet Marytės fanų kavinė akimirksniu neteko. O juk jie yra jūsų klientai. Ką daryti tuomet?

    Būtent todėl, kad neprarastų dalies auditorijos ir/ar klientų rato, verslai priima sprendimą dažniau naudoti beveidžius personažus.

    Dar viena to priežastis – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR). Irina sako: „nėra veido – nėra problemos“. Dar vienas veidų nenaudojimo privalumas yra tame, kad nuotrauka „lyg per petį“ ar tokia, kurioje daugiau matosi rankos veiksme pvz. imant produktą ar liečiant ir pan. mus nukelia tiesiogiai į paveikslėlio erdvę. Taip mes įsivazduojame, kad jau esame ten. Tai sukuria iliuziją, kurią mes pasimatuojame savo „kailiu“.

    Beveidėje reklamoje galime įžvelgti ir techninių pliusų: nėra veido – nėra išlaidų plaukų stilistui, makiažui (tai dažniausiai aktualu, kai fotografuojama moteris).

    Apibendrindama ScarFa įkūrėja išskiria straipsnyje aptartus keturis beveidžio turinio nuotraukų privalumus:

    • „Marytės“ – personifikacijos nebuvimas;
    • Nėra veido – nėra BDAR problemos;
    • Iliuzija padeda jaustis konkrečioje vietoje, kuria pojučius;
    • Nėra išlaidų stilistams.

     

    Straipsnis: Irina Eid, ScarFa įkūrėja

    Tel. +370 647 28580, el. paštas: irina.scarfa@outlook.com

Skip to content