• Naujienos
  • Projekto Individualizuotas požiūris į mokymąsi darbo vietoje (ILP4WBL) partnerių susitikimas Helsinkyje

    Nuo 2018 metų KPPA rūmai  dalyvauja projekte Individualizuotas požiūris į mokymąsi darbo vietoje (ILP4WBL). Šio projekto tikslas – iš projekte dalyvaujančių šalių perimti geriausius mokymosi darbo vietoje (pameistrystės) pavyzdžius, individualų požiūrį į mokinį bei pritaikyti įgytas žinias Lietuvoje.

    Nors iki šiol Lietuvoje nėra sukurta įstatyminė bazė, reglamentuojanti Pameistrystę Lietuvoje, mokymosi darbo vietoje tema yra itin aktuali tiek mokykloms tiek darbdaviams, todėl ypač svarbu tam tinkamai pasiruošti bei susipažinti su šalių, kuriose toks mokymasis – įprasta praktika, pavyzdžiais.

    2019 m. spalio 7 – 10 dienomis, Suomijoje Helsinkio mieste vyko projekto partnerių susitikimas, kurio metu buvo surengti mokymai Projekto dalyviams. Su mokymu darbo vietoje dalyviai  buvo supažindinti ir praktikoje. Individualus požiūris bei individualus mokymo planas, mokymas tutoriams – tai  pagrindinės temos, kurios buvo aptartos mokymuose, kartu dalijantis įvairių šalių praktine patirtimi. Mokymų metu ieškota geriausių pavyzdžių, diskutuota apie skirtingas šalių patirtis.

    Suomijos  Espoo regiono profesinėje mokykloje Omnia (OMNIA The Joint Authorithy of Education in Espoo region)  projekto partneriai iš Latvijos, Suomijos bei Lietuvos susipažino su praktiniais Pameistrystės įgyvendinimo aspektais.

    Nors praktinis mokymasis darbo vietoje Suomijoje vykdomas  jau ne pirmus metus, visos šalys susiduria su panašiais iššūkiais. Individualus požiūris į mokinį, individualūs mokymosi planai, integracijos problemos, darbas su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais – tai iššūkiai, su kuriais susiduria visų šalių profesinio rengimo  įstaigos bei darbdaviai.

    Per keturias mokymų dienas projekto dalyviai susipažino su įvairių specialybių mokinių rengimu, pradedant statybininkų bei aplinkos dizaino specialistų parengimu, baigiant slaugytojais bei gidais. Beje, šios mokyklos mokiniai turėjo išlaikyti testą –  surengti mokymų dalyviams ekskursiją po Suomijos miestą Helsinkį ir taip suteikti dalyviams galimybę susipažinti su istorinėmis miesto vietomis.

    Mokymų pabaigoje buvo aptarti pagrindiniai aspektai į kuriuos reikėtų atkreipti ypatingą dėmesį ir pradėti jų įgyvendinimą savo šalyse.

    Mokymuose dalyvavo projekto koordinatoriai iš Latvijos Nacionalinio švietimo centro, įmonės  SIA  Baltic Bright,  Mokymo įstaiga Ogres Technikums. Lietuvą atstovavo Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų ir Kauno technikos profesinio mokymo centro atstovai. Be mokymus organizavusios Omnia, čia dalyvavo ir Suomijos  mokyklos WINNOWA, rengiančios metalo apdirbimo specialistus, atstovai.

Skip to content