• Pokyčiai Kauno teritorinės muitinės Marijampolės krovinių poste

    Šių metų liepos mėnesį, sunerimus dėl numatomų pokyčių Kauno teritorinės muitinės Marijampolės krovinių poste, regiono verslo bendruomenė kreipėsi į Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialą, informuodama apie numatytas vietos verslo darbą apsunkinsiančias permainas. Nuo 2022 m. spalio 1 d. Kauno teritorinės muitinės Marijampolės krovinių posto darbo laiką, šiuo metu įprastai trunkantį 24/7,  numatoma trumpinti naikinant naktinę pamainą. KPPAR Marijampolės filialas, atstovaudamas regiono verslo interesams, kreipėsi į Muitinės departamentą ir jo atstovus pakvietė į diskusiją su verslo bendruomene dėl numatomų pokyčių.

    2022 liepos 13 d. KPPAR Marijampolės filialo inicijuotame susitikime, kuris vyko Marijampolės savivaldybėje, dalyvavo Seimo narys A. Vyšniauskas, Marijampolės meras Povilas Isoda, Marijampolės miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis, Muitinės departamento direktoriaus pavaduotoja Žaneta Rudaitienė, Kauno teritorinės muitinės atstovai bei verslo interesams regione atstovaujančio KPPA rūmų padalinio administracija. Susitikimo metu Muitinės departamento atstovai susirinkusiesiems pristatė esamą situaciją Marijampolės krovinių poste, muitininkų darbo optimizavimo schemą bei, kaip alternatyvą – naujus teisės aktus, kurie leidžia tam tikras procedūras atlikti patiems eksportuotojams ar muitinės tarpininkams, kada nėra reikalingas fizinis muitininko įsikišimas – t.y. transporto ir krovinio tikrinimas.  Muitinės departamento argumentai ir nauji siūlymai  neįtikino nei savivaldybės atstovų, nei verslininkų, kad tai bus efektyvu ir naudinga verslui.

    „Muitinės departamentas žiūri į viską tik labai siaurai ir mato tik muitininko darbą, tačiau nepastebi tokio paprasto, bet ir tuo pačiu labai reikšmingo elemento – muitinės posto darbas 24/7 daro Marijampolės miestą patrauklesniu verslui, įmonėms, kurios renkasi, kur sandėliuoti prekes“, – kalbėjo Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis. V. Tumelis akcentavo ir vykdomus projektus, tokius kaip: „Rail Baltica“ bei „Via Baltica“, kurių dėka didės transporto ir krovinių pralaidumas, tad tikėtina, kad  muitininkams darbo tik daugės.

    Susirinkę Marijampolės regiono verslininkai Muitinės departamento direktoriaus pavaduotojai Žanetai Rudaitienei teikė siūlymus mažinti dieną dirbančių muitininkų skaičių, tačiau palikti naktinę darbo pamainą ir taip didinti darbo našumą, o ne iškart nuspręsti ir pasirinkti sau, t.y. Muitinės departamentui, patogiausią sprendimo variantą. Dėl ateities nerimaujantys verslininkai kėlė klausimus, ar išvis Marijampolės krovinių postas ateityje nebus panaikintas, ar neteks krovinius vežti į Kauną? Muitinės departamento direktoriaus pavaduotoja Ž. Rudaitienė patikino, kad panaikinti muitinės krovinių posto Marijampolėje neketinama, numatoma tik modernizuoti mažinant žmogiškuosius darbo išteklius.

    Diskusijos pabaigoje buvo sutarta, kad iki 2022 m. rugsėjo 15 d. regione esantys muitinės tarpininkai įsidiegs procedūras, kurios gali palengvinti visą dokumentų pateikimą bei krovinių išleidimą. Rugsėjo 15 d. įvyks pakartotinis verslo bei Muitinės departamento atstovų susitikimas, kurio metu bus aptariama ar Muitinės departamento siūlomos procedūros yra priimtinos bei veiksmingos, ar tikrai naktinė muitininko darbo pamaina nėra reikalinga.

    Marijampolės miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis pažymėjo, kad ne visi modernizavimo sprendimai Marijampolės mieste yra sėkmingi, tad norisi visomis įmanomomis priemonėmis padėti verslui išvengti nepatogumų. Bendru sutarimu buvo nutarta, jei nebus priimtas visiems tinkamas sprendimas – bus kreipiamasi į Lietuvos Respublikos Finansų ministeriją.

Skip to content