• Naujienos
  • Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų kreipimasis į Kauno ir Marijampolės apskričių savivaldybes

    Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai, rūmų prezidento Zigmanto Dargevičiaus iniciatyva, atstovaudami verslo interesams ir atsižvelgdami į sudėtingą verslo įmonių situaciją dėl LR Vyriausybės ir kitų šalių paskelbtos ekstremalios situacijos ir karantino, kreipėsi į visas Kauno ir Marijampolės apskričių savivaldybes su prašymu prisidėti prie pagalbos įmonėms ir darbo vietų išlaikymo.

    Savivaldybių merams išsiuntėme raštus prašydami peržiūrėti nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių tarifus, o savivaldybės įmonėms taikyti lankstesnius mokėjimo terminus verslo subjektams, nukentėjusiems dėl Covid-19 pandemijos.

    Dalis įmonių pagal LR Vyriausybės nutarimą Nr. 207 negali vykdyti veiklos, neteko pajamų, sutriko tiekimo grandinė, vėluoja atsiskaitymai, įmonės sprendžia apyvartinių lėšų, likvidumo, darbuotojų išlaikymo klausimus. Įmones krizė gali ištikti ir jau atšaukus karantiną Lietuvoje, bet sutrikus visai tiekimo grandinei tarptautinėse rinkose.

    Lietuvos Respublikos Nekilnojamojo turto mokesčio įstatyme Nr. X-233 (2005 m. birželio 7 d.) ir Žemės mokesčio įstatymo pakeitimo įstatyme Nr. XI-1829 (2011 m. gruodžio 21 d.) numatyta, kad šiuos mokesčius savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita sumažinti arba nuo jų visai atleisti. Todėl siūlome savivaldybių tarybose svarstyti šį klausimą ir atleisti nuo nekilnojamojo turto ir žemės mokesčio mokėjimo 2020 m., tokiu būdu verslo subjektai galės išsaugoti apyvartinių lėšų srautą, taip pat nemokėti avansinio mokesčio už nekilnojamąjį turtą. Taip pat atleisti ar sumažinti nekilnojamojo turto mokesčio ir žemės mokesčio tarifus 2021 m. taikant mažiausius tarifus: 0,5 procento nekilnojamojo turto mokesčio tarifą nuo turto mokestinės vertės ir 0,01 procento žemės mokesčio tarifą nuo žemės mokestinės vertės.

    Tikimės lankstaus savivaldybės valdomų įmonių požiūrio į verslo subjektus sudarant jiems galimybę atidėti kasmėnesinius mokėjimus išdėstant juos po karantininiu laikotarpiu (mažiausiai per 2-3 mėnesius, individualiais atvejais ir per ilgesnį laikotarpį) bei netaikant delspinigių ar baudų karantino ir po karantininiu laikotarpiais (mažiausiai 2-3 mėnesius).

    Šios lengvatos padėtų įmonėms tęsti veiklą, išlaikyti esamus klientus, darbo vietas. Esame pasirengę apsvarstyti siūlomas priemones ir kriterijus verslo subjektams, kuriems būtų taikomos lengvatos. Dėkojame už bendradarbiavimą ir tikimės palankaus sprendimo verslo ir Lietuvos ekonomikos naudai.

Skip to content