• Naujienos
  • Kaune įkurta įmonė „Kavos draugas“ tapo kavos aparatų prekybos lydere Baltijos šalyse

     

     

    2010 metais Kaune įkurta įmonė „Kavos draugas“ per dešimtmetį išaugo į tarptautinį kavos ir kavos aparatų mažmeninį prekybos tinklą, veikiantį ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse – Latvijoje, Estijoje, Suomijoje, Lenkijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje. Pagal tyrimų bendrovės „Baltic Research Center“ pateiktus duomenis 2020 metų balandžio mėnesį įmonė tapo kavos aparatų rinkos lydere Baltijos šalyse.

    Sparčiai auganti kavos aparatų ir kavos rinka Baltijos šalyse

    Sparčiam įmonės augimui, plėtrai ir sėkmei įtakos turėjo pastarąjį dešimtmetį sparčiai auganti kavos aparatų ir kavos rinka. Pasak „Kavos draugo“ įkūrėjo ir vadovo A. Vainausko, kavos kultūra tiek Baltijos šalyse, tiek ir atskirai Lietuvoje per dešimtmetį neįtikėtinai išaugo. Jeigu 2010 metais kavos aparatas tiek biure, tiek namuose dar buvo retai pasitaikantis ir prabangus prietaisas, tai šiandien jis yra neatsiejama kasdienybės dalis.

    Kito požiūris ir į pačią kavą: vartotojai tapo išprusę ir jų netenkina tiesiog paprasta kava iš prekybos centrų, jie ieško naujų ir įdomių skonių. Vis labiau yra vertinamas kavos šviežumas ir skiriamas ypatingas dėmesys kavos kokybei. Anot A. Vainausko, iki šių metų „Kavos draugas“ augo tiesiog kartu su augančia rinka, tačiau atėjus koronaviruso sukeltai pandemijai bei paskelbus karantiną bendrovės rezultatai pranoko net ir optimistiškiausius lūkesčius.

    Koronaviruso pandemijos ir karantino įtaka verslui

    Atėjus koronaviruso pandemijai ir kovo mėnesį paskelbus karantiną Baltijos šalyse dauguma verslo šakų ir įmonių patyrė krizinį laikotarpį. Tai liudija ir kavos aparatų rinkos Baltijos šalyse duomenys: sparčiai augusi rinka jau balandžio mėnesį susitraukė 11 proc., o Lietuvoje – net 15 proc. (pagal tyrimų bendrovės „Baltic Research Center“ surinktus ir apibendrintus balandžio mėnesio prekybos kavos aparatais duomenis).

    „Kavos draugo“ tinklas buvo išimtis: pardavimo rezultatai Baltijos šalyse išaugo 100 proc., o Lietuvoje – 103 proc. Anot „Kavos draugo“ vadovo A. Vainausko, kovo mėnesį įmonės užimama kavos aparatų rinkos dalis Lietuvoje ir Latvijoje buvo 31 proc., Estijoje – 28 proc. Balandį šie skaičiai ryškiai šoktelėjo į viršų: Lietuvoje – net iki 47 proc., Estijoje – iki 46 proc., o Latvijoje – iki 34 proc.

    „Kavos draugo“ sėkmės paslaptis – ištobulinta el. komercija

    Anot „Kavos draugo“ vadovo, įspūdingus įmonės rezultatus lėmė ištobulinta ir puikiai veikianti elektroninės prekybos sistema bei efektyviai išnaudoti rinkodaros kanalai.

    „Dauguma rinkos dalyvių nebuvo tinkamai pasiruošę ir nesugebėjo itin greitai persiorientuoti į klientų aptarnavimą tik internetu. Jiems teko patirti prekybos smukimą ir su tuo susijusius nuostolius. Mums šis neįprastas laikotarpis, priešingai, tapo puikia proga išnaudoti savo pranašumą: nuo pat įmonės įkūrimo „Kavos draugas“ skiria ypatingą dėmesį el. parduotuvės vystymui. Nuolat tobuliname el. parduotuvės funkcionalumą ir mokame greitai adaptuotis prie vartotojų elgesio. Šiandien mes matome, kad tai pasiteisino su kaupu, – dalinosi A. Vainauskas.

    Pasak „Kavos draugo“ vadovo, pavyko laiku ir efektyviai išnaudoti komunikaciją. Kavos aparatas – tai prekė, kurią žmonės perka ne spontaniškai. Karantino metu daugelis persikelė dirbti iš biurų į namus, todėl susidūrė su kokybiškos kavos trūkumu darbo dienos metu. „Kavos draugo“ šūkis – Už gerą kavą namie – ir atitinkama komunikacija pakvietė klientus greičiau apsispręsti dėl kavos aparato įsigijimo. Tai ir jau minėta puikiai veikianti el. parduotuvė turėjo įtakos tam, kad pirkėjai apsipirktų būtent „Kavos drauge“ ir leido įmonei tapti kavos aparatų prekybos lydere Baltijos šalyse.

    www.KavosDraugas.lt

    REKLAMA

Skip to content