• Naujienos
  • Galimybės ir patirtis Jungtinės Karalystės rinkoje

    Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų nariai dalyvavo susitikime su Mantu Zamžicku, Komercijos atašė Jungtinėje Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystėje ir Omano Sultonatui.

    Lapkričio 26 d. vykusio susitikimo metu, su Jungtine Karalyste jau dirbantys arba galvojantys tai daryti, sužinojo apie tendencijas bei dažniausiai daromas klaidas. Susitikimo metu buvo paliesta ir turintiems verslo ryšių su Jungtine Karalyste itin aktuali BREXIT tema.

    Komercijos atašė Mantas Zamžickas susirinkusiems trumpai pristatė politinę situaciją Jungtinėje Karalystėje bei paminėjo pagrindinius skirtumus tarp buvusios JK premjerės Theresos May pasiekto susitarimo ir dabartinio JK ministro pirmininko Boriso Johnsono suderėtos „Brexit“ sutarties. Pasak M. Zamžicko, apie 90 proc. sutarties išlieka nepakitusi. Vienas pagrindinių ir aktualiausių šios sutarties punktų kyla iš prieš 20 metų tarp Airijos ir Šiaurės Airijos įvykusio susitarimo, kad tarp šių šalių niekada nebus fizinės sienos. Įvykus „Brexit“ Šiaurės Airijoje būtų vykdomas dvigubas reglamentavimas.

    Renginio dalyviams buvo pristatyta prekybos situacija JK bei parodytos galimos partnerių paieškos platformos. Kalbėdamas apie prekybą M. Zamžickas paminėjo, kad tendencijos rodo, jog ateityje  prekių įsigijimas vyks internetu, o aprangos fizinės parduotuvės taps tik vietomis, kur pirkėjai ateis pasimatuoti, sužinoti kas jiems tinka, pasikalbėti su dizaineriais bei išsiaiškinti savo dydį – todėl galvojant apie JK rinką, labai svarbi E-komercija. Jau šiuo metu E-komercijos dalis, tenkanti vienam žmogui, Jungtinėje karalystėje yra didžiausia pasaulyje. Dažniausiai internetu įsigyjama apranga ir sporto prekės (60 proc.) bei baldai ir žaislai (50 proc.).

    Kalbėdamas apie einant į JK rinką pasitaikančias klaidas, atsižvelgiant į tendencijas  M. Zamžickas atkreipė dėmesį į pakuočių pritaikymą, tinklapius ir juose esančią informaciją. Bandant išplėsti prekybą ir eksportą į kitą šalį reikėtų nepamiršti užsienio kalbos pasirinkimo galimybės įmonės svetainėje, patrauklaus įmonės pristatymo, taip pat aiškiai nurodant kaip ir kur galima įsigyti siūlomos  produkcijos (E-komercijos platforma). Jungtinės Karalystės rinka išsiskiria reikalaujamų sertifikatų gausa, tad norint eksportuoti savo produkciją, reikėtų pasidomėti keliamais reikalavimais.

    Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų narys, Uždaroji akcinė bendrovė „Selteka“, teikianti elektronikos gaminių surinkimo paslaugas (EMS) bei užsiimanti orginalių televizijos ir įterptinių technologijų gaminių kūrimu ir gamyba, jau dirba JK rinkoje.  Įmonės verslo plėtros vadybininkė Erika Jurgaitė pristatė savo įmonės patirtį. E. Jurgaitė paminėjo, kad bendraujant su JK įmonėmis yra nemažai barjerų, kuriuos tenka įveikti. Labai svarbu gauti kliento pripažinimą, bendram susitarimui pasiekti reikalingos ne tik itin geros anglų kalbos žinios, britiško humoro supratimas, atkaklumas bei darbštumas, bet ir sugebėjimas pasiūlyti  klientams  daugiau nei jie prašo. E. Jurgaitė išskyrė 3 pagrindinius punktus siekiant sėkmės JK rinkoje. Pirmoje vietoje pagal svarbą yra komunikacija, antroje – kokybė ir tik trečioje – kaina. Tačiau reikėtų nepamiršti ir to, kad konkurencinga kaina dažnai yra vartai, padedantys įeiti į kitas rinkas.

    Po pranešimo ir sėkmės istorijos M. Zamžickas su dalyviais diskutavo apie galimą Komercijos atašė pagalbą bei įmonės registracijos JK galimybes ir naudas.

Skip to content