• Naujienos
  • Eksporto kodas – pamokos iš geriausiųjų

    Jau antrus metus iš eilės, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai bei rūmuose veikiantys Enterprise Europe Network ir Eksportuotojų klubas, parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ metu, organizavo forumą eksporto tema. Šiais metais forumas „Eksporto kodas. Ko nerašo vadovėliai?“ kvietė semtis eksporto patirties iš jau patyrusių įmonių.

    Kad kalbėti eksporto tema yra svarbu, patvirtino ir 400 į forumą susirinkusių dalyvių. Renginio metu jie išgirdo septynis pranešimus bei turėjo galimybę dalyvauti įtraukiančioje diskusijoje apie paslaugų eksportą. Forumą „Eksporto kodas. Ko nerašo vadovėliai?“ moderavo puikus eksporto srities specialistas, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų nario Kika group eksporto vadovas Paulius Ausmanas.

    Pirmasis forumo pranešėjas – jau daugiau nei 20 metų valstybiniams ir privatiems sraigtasparnių operatoriams iš Afrikos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos bei Europos regionų sėkmingai paslaugas teikiančios uždarosios akcinės bendrovės „Helisota“ pardavimų departamento direktorius Mindaugas Trapenskis kalbėjo apie tai, kaip tinkamai pasirinkti įmonės eksportuojamų prekių ir paslaugų kryptį, kaip pažinti klientą ir rasti tiesiausią kelią į jo širdį, kuomet dirbi su dar nepažįstamomis rinkomis bei kaip neatsilikti nuo konkurentų ir atrasti lemiamą konkurencinį pranašumą.

    Didžiausios lietuviškos kosmetikos gamintojos “BIOK Laboratorija” prekės ženklo „KILIG“ vadovė Ieva Semaškienė pasakojo apie prekės ženklo revoliuciją – kaip ir kodėl įmonė ryžosi 2018 metais žengti drąsų žingsnį ir atsisakyti ilgamečių lietuviškų prekės ženklų RASA, ARAS ir BIOK DERMATOLOGY bei rinkai pristatyti visiškai naują prekės ženklą – KILIG. Pagrindinė to priežastis buvo siekis tapti globaliu gamintoju ir turėti eksporto rinkoms tinkamą kosmetikos prekės ženklą.

    Kauno technologijos universiteto EVF Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja Eglė Vaičiukynaitė pristatė neuromarketingą, jo įrankius bei elgsenos ekonomiką. Lektorė pasidalino atliekamų tyrimų pavyzdžiais ir papasakojo apie tyrimams naudojamas technologijas.

    Ar gali vienas teisingas žodis ar klausimas konversijas padidinti kartais? Įmonės „Aciety“ produkto vadovas Aismantas Bulanavičius mano, kad taip. Forume jis pasakojo kaip suteikti 50 proc. nuolaidą klientui neprarandant pajamų. Aciety – IT B2B platforma, vienijanti 1250+ programavimo ir „software“ produktų įmonių iš Rytų–Centrinės Europos. Įmonė padeda klientams iš viso pasaulio (Europa, JAV, Kanada, Azija, Australija) pasirinkti geriausius programavimo partnerius ir sprendimus. Aciety rekomendacijas laiko apskaičiuojamu įmonės turtu,  o skirtingų šalių bei dydžių klientams pasakodami apie (beveik) tas pačias paslaugas taiko radikaliai skirtingas žinutes ir terminologiją.

    Jau 106 -ąjį gimtadienį sutinkanti UAB “Rūta” veiklą kreipia sveikesnių gaminių pusėn, plečia firminių parduotuvių tinklą, pradėjo veiklą Latvijoje ir išplėtė eksporto geografiją net iki Taivano. UAB “Rūta” direktorius Rolandas Pridotkas forumo dalyviams pasakojo, kad keletą pastarųjų metų ieškodami savo sėkmės recepto, išmoko daug pamokų, tačiau įmonę į priekį veda svajonė sukurti prekės ženklą, pasaulyje garsinantį Lietuvą išskirtiniais šokolado bei konditerijos gaminiais. Džiaugiamės, kad įmonei sekasi parduoti ne gamybos pajėgumus, bet produkciją su prekės ženklu „Rūta“ ne tik JAV ir Kanados, bet ir Taivano rinkose.

    Hoptrans – pažangios logistikos įmonė, įsikūrusi viename didžiausių transporto koridorių. „Hoptrans logistics“ direktorius Rimvydas Melkūnas pasakojo apie numatymą į priekį, „aklosios zonos“ išvengimą bei tai, kaip per daugiau nei 25 veiklos metus įmonė surado savo nišą bei įgijo tarptautinį pripažinimą logistikos sektoriuje.

    Neabejotinai daug eksporto patirties turi įmonė eksportuojanti daugiau nei 70 proc. savo produkcijos. „Axioma Metering“ – įmonė, 2019 metais Kauno LEZ‘e atidariusi robotizuotą gamyklą, į kurią investavo daugiau kaip 15 mln. eurų. Jos generalinis direktorius Ignas Vosylius pasidalino eksporto patirtimi nuo kaimyninių regionų iki Japonijos, JAV ir Pietų Afrikos Respublikos.

    Išklausę pranešimų, dalyviai buvo kviečiami diskusijai apie paslaugų eksportą. Viešbučių ir sveikatinimo įstaigų konsultacijų įmonės „E77“ įkūrėja Eglė Rukšėnaitė, „Eglės sanatorija“ verslo plėtros direktorius Edgaras Briedys, „Asmens sveikatos klinika“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Jonutis ir Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė kalbėjo apie tai, kodėl sveikatinimo paslaugas parduoti Izraelyje visai ne tas pats, kas Lenkijoje bei kaip skiriasi skandinavų poreikiai nuo vokiečių pageidavimų. Diskusijos dalyviai dalijosi patarimais kada geriau parduoti tiesiogiai, o kada reikia naudotis tarpininkų paslaugomis, kalbėjo apie diplomatijos subtilybes eksportuojant, nenumatytas kliūtis bei kitus nevadovėlinius dalykus.

    Už pamokas, patarimus ir pasidalintą patirtį dėkojame forumo pranešėjams bei renginio moderatoriui. Apačioje rasite užfiksuotas renginio akimirkas ir pranešėjų skaidres.

    Už besitęsiantį bendradarbiavimą ir galimybę į vieną erdvę sukviesti tiek daug eksporto profesionalų ir dar tik norinčių jais tapti, dėkojame šio forumo partneriui, rūmų nariui, parodas Kaune rengiančiam „Ekspozicijų centrui“.

    PRANEŠIMAI:

    Kuomet egzotika tampa kasdienybe. HELISOTA

    Marketingas be išlaidų. Kaip pasiekti klientus iš viso pasaulio? ACIETY

    Šokoladinės eksporto pamokos. RŪTA

    Skaičiuojam vandenį. Kaip nesustoti pasiekus 60 šalių? AXIOMA METERING

    Paslaugų eksporto subtilybės – nuo Laplandijos iki Jeruzalės. DISKUSIJA

Skip to content