Paklaustas kas yra Lietuvos ekonomikos variklis, kone kiekvienas žinantis eksporto sąvoką atsakys, kad tai – eksportas. Jis neabejotinai svarbus ir reikšmingai prisideda prie šalies ekonomikos plėtros. Tačiau įvertinant mūsų vidaus rinkos dydį, įmonės, norinčios augti siekia ne tik išlaikyti, bet ir stiprinti savo pozicijas eksporto rinkose.
Jau ketvirtus metus Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai kartu su Eksportuotojų klubu ir Enterprise Europe Network tinklu rengia konferenciją EKSPORTO KODAS. Konferencija skirta įmonių vadovams, eksporto ir marketingo vadovams, vadybininkams ir visiems, besidomintiems eksportu. Šiais metais konferencijos pavadinimas – EKSPORTO KODAS. Kai taisyklės keičiasi.
Apie eksportą ir jo svarbą kalbamės su Pauliumi Ausmanu, KIKA GROUP Eksporto vadovu ir konferencijos EKSPORTO KODAS moderatoriumi.
Esate minėjęs, kad renkate savo citatų knygą. Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai taip pat jau turi Jūsų kelias puikias citatas ir įžvalgas apie verslą ir eksportą. Pavyzdžiui sakote, kad „Nuolatiniai pokyčiai ir yra šiandienio verslo variklis. Atpažink. Išanalizuok. Adaptuokis.“. Ar tai reiškia, kad taip ir gyvensime, vis bandydami nuspėti kas laukia ir sutrumpinti prisitaikymo prie naujų iššūkių trukmę?
Nieko nėra pastoviau už pokyčius. Šiandieniniame versle, o ypatingai eksporte vienas iš pranašumų, kuriuos gali turėti įmonės nepriklausomai nuo jos dydžio yra greitis. Būtina nuolat vertinti ekonominius, politinius ir konkurencinius reiškinius ir atlikus analizę daryti prielaidas, kas bus netolimoje ateityje. COVID-19 pandemija parodė, kad įmonės norinčios ne tik neprarasti pardavimų, bet ir augti, vystyti naujus produktus, ieškoti alternatyvių pardavimų kanalų turi ne tik adaptuotis, bet ir numatyti galimus būsimus rinkos pokyčius ir nedelsiant priimti atitinkamus sprendimus.
Kokias išskirtumėte Top 3 produkto ar paslaugos savybes, kurios yra svarbiausios nulemiant eksporto sėkmę?
Labai svarbu suprasti, kad ne tik produktas nulemia eksporto sėkmę. Produktas sudaro labai svarbią dalį konkurenciniame pranašume, tačiau reikia nepamiršti ir kitos dalies – t.y. verslo modelio ir suteikiamo serviso. Eksporte rinkose turime matyti visą verslo plėtojimo procesą, nuo pačio produkto, marketinginio palaikymo, logistikos iki klientų pelningumų. Vis dėlto verslams svarbiausia, kaip tavo produktas padės generuoti didesnę apyvartą, didinti užimamos rinkos dalį ir tapti konkurencingesniems. Kalbant apie produkto savybes išskirčiau vieną pagrindinių, t.y. kliento lojalumas produktui. Produktas ar paslauga turi spręsti tam tikrą problemą ir atsakyti į klausimą, kodėl žmonės turi rinktis būtent jūsų produktą. Vienareikšmiškai produkto kokybė vaidina svarbų vaidmenį. Mes lietuviai esame kruopšti, atsakinga ir inovatyvi tauta, todėl kokybė turėtų būti mūsų visų kredo.
Jau trečius metus moderuojate konferenciją Eksporto kodas. Ar labai tas kodas keičiasi? O gal ateityje galime tikėtis dar greitesnių eksporto tendencijų pokyčių?
Kuo toliau tuo įdomiau tampa moderuoti šį renginį. Pamenu prieš tris metus turėjome labai skirtingų pobūdžių pranešimus, gerosios praktikos dalinimąsi. Pastaraisiais metais rinkose vis daugėja iššūkių, paliečiančių be išimties visas įmones, todėl temos yra panašios, tačiau požiūrio kampai, problemos, sprendimai yra labai skirtingi, todėl toks renginys yra puiki terpė ne tik pasimokyti iš kitų, bet taip pat gauti neįkainojamą know-how ir motyvacijos veikti. Veikti greitai.
Konferencijos metu, kaip ir kasmet, išgirsite 7 įmonių atstovus – pranešėjus. Eksportuojančios įmonės dalinsis patirtimi, pasakos apie darbą pastaraisiais metais, kai „žaidimo taisyklės keitėsi“. Kaip pavyko prisitaikyti prie visų aplinkybių? Kokie sprendimai padėjo išsaugoti įmonių stabilumą ar net atvėrė naujas nišas ir eksporto rinkas? Kviečiame registruotis ir dalyvauti nemokamoje konferencijoje. Išsami programa ir registracija čia. Bus tikrai įdomu!