• Naujienos
  • Dėmesio centre – inovacijos ir inovatyvus verslas

    Gegužės 11 dieną Šakių savivaldybės posėdžių salėje surengta konferencija „INNO Šakiai 2022“, kuria siekta konferencijos dalyvius supažindinti su naujausiomis inovacijomis, sužinoti, kokiomis naujovėmis gyvena Lietuva bei pasaulis, galbūt kažką įkvėpti ar bent dalį inovacijų perkelti į Šakius.

    Būtent tai akcentavo konferencijos organizatorių – Verslo informacijos centro ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Šakių atstovybės vardu kalbėjusi verslo centro direktorė Daiva Palukaitienė. Ji pasidžiaugė verslininko bei tarybos nario Martino Eimučio iniciatyva surengti tokio pobūdžio konferenciją, kurios metu skambėjo pranešimai apie naujausias technologijų bei mokslo inovacijas, dirbtinį intelektą, apie tai, kas yra inovatyvus startuolis ir koks kelias jo link. Nors vicemero Dariaus Jakavičiaus pastebėjimu, žiūrint Vilniaus akimis Šakiai priskiriami prie neperspektyvių savivaldybių, tačiau tikrai ne į viską reikia žiūrėti iš Vilniaus perspektyvos.

    Kauno, pramonės ir amatų rūmų viceprezidentė Vaida Butkuvienė pasveikino konferencijos dalyvius ir pabrėžė, kad verslo kontekste regionų vaidmuo ypač svarbus, kaip ir tokio pobūdžio diskusijos.

    Konferenciją moderavęs buvęs „Žiburio“ gimnazistas, technologijų žurnalistas, radijo ir televizijos laidų vedėjas Lukas Keraitis per 20 minučių pristatė 20 lietuviškų inovacijų ir renginyje dalyvavusius skatino „įsikvėpti ir kurti kažką inovatyvaus“. Tarp jo pristatytų inovacijų  – parduotuvė be kasų, individualūs vaistai nuo vėžio, žmogaus atpažinimo technologijos, kompiuterio valdymas mintimis, kuriami tūriniai vaizdo įrašai, kol kas atitikmenų neturintis mobilus robotas neįgaliesiems, pasikeliantis į žmogaus aukštį, pirmasis Lietuvoje robotas Spot‘as, dirbsiantis traukinių stotyje, ir pan. Ir visa tai kuria mūsų šalie kūrėjai!

    Lietuvos inovacijų centro projektų vadovas Gytis Junevičius, kalbėdamas apie šiuolaikinio verslo pradžią, akcentavo tris pagrindinius dalykus, be kurių šiuolaikinė visuomenė negali, – tai ryšiai (komunikacija), greitumas ir energija. Taip pat jis skatino į procesus žiūrėti ne stereotipiškai, kalbėjo, kad sėkmingi yra tie, kurie moka gerąja prasme išnaudoti aplinką, technologijas, turi gebėjimą žiūrėti bent penkerius metus į priekį ir pan. Visgi pripažino, kad inovacijos yra itin brangus dalykas ir neapskaičiuojama, kada tai gali atsipirkti. Tačiau turėti idėją, pasak G. Junevičiaus, neužtenka, svarbu ir tai, ar bus, kas už tai moka.

    Atsakydamas į Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centro vadovo Vito Girdausko klausimą, o kaip paskatinti domėjimąsi inovacijomis, nes yra tokių, kurie „pjovė ir tebepjauna grybą“, G. Junevičius sakė, kad tai vadovo požiūrio ir atvirumo klausimas: arba jie mato save ateity, arba keičiantis technologijoms ir pasauliui jų tiesiog neliks.

    Verslininkas Gediminas Jankus pristatė sukurtą ir pasiteisinusią platformą, vienijančią įvairius meistrus, ji, anot svečio, ne tik automatizuoja procesus, bet ir padeda taupyti laiką bei prisideda prie šešėlinės ekonomikos mažinimo.

    Kraštietis verslininkas bei tarybos narys M. Eimutis šmaikštavo niekada mokykloje nemanęs, kad užaugęs turės reikalų su mėsa, tačiau paskatintas bičiulių bemaž prieš septynerius metus su draugu įkūrė UAB „Mėsos guru“. Vėliau įkurta ir mažmeninės prekybos įmonė leido suprasti, kad mėsos sektoriuje gana mažai inovacijų, tai gana uždaras segmentas, kai net išties didelėse įmonėse užsakymai renkami telefonu, žinutėmis ar elektroniniu paštu, tačiau neretai, nespėjęs užsakyti iki tam tikro laiko, tu produkto jau negausi. Tad M. Eimučiui ir gimė mintis šį sektorių skaitmenizuoti bei įkurti UAB „Virtual meat“.

    „Viena platformos dalis – cechų procesų skaitmenizavimas, jų perkėlimas online ir įgalinimas pačių įmonių jiems pasiūlyti šios platformos funkcionalumu patiems valdyti savo įmonę, tai yra matyti, kaip žaliava vaikšto, ką veikia darbuotojai ir pan. O kita dalis – paskatinti prekybą tiek šalie viduje, tiek ir tarp Europos valstybių“, – apie savo startuolį pasakojo M. Eimutis.

    Šiek tiek kitu kampu apie inovacijas, palankių verslo sąlygų kūrimą, plėtrą bei tai, „Kaip „parduoti“ savo miestą“, kalbėjo VšĮ „Kaunas In“ direktorius Tadas Stankevičius. Jo vadovaujamos organizacijos veikla apima tarptautinių investicijų pritraukimą, verslo skatinimą ir paramą, taip pat didina Kauno turistinį patrauklumą ir pan. Jeigu šioms grupėms miestas bus patrauklus, tada jis bus gyvas.

    „Verslus kuriame tam, kad jie augtų, visi žinome, kad jeigu parodysime potencialiems investuotojams, kad mūsų įmonė, produktas ar pardavimai auga, galėsime tikėtis papildomų investicijų. Lygiai tas pats su miestu. Jeigu mes galime parodyti, kad miestas auga, jis kažkam taps patrauklesnis“, – mintimis dalijosi T. Stankevičius, pabrėžęs  ir infrastruktūros plėtros svarbą. Mat gali turėti ambicingiausių planų, norų pritraukti investuotojus, bet jeigu neturėsi, ko jiems pasiūlyti, anot svečio, bus problemų.

    Šakių rajono laikraštis  “Draugas”

    Teksto autorė: Gintarė Martinaitienė, nuotraukos Dariaus Pavalkio

     

Skip to content