Pagal Leonardo da Vinči programos mobilumo projektą ,,Inovacijos ir pažangi patirtis statybininko profesijoje“ 11 Kaišiadorių žemės ūkio mokyklos bei 6 Elektrėnų profesinio rengimo centro moksleiviai 2005 kovo – birželio mėnesį buvo išvykę į stažuotę Vokietijoje ir Lenkijoje. Moksleivius priėmė projekto partneriai Bauweseno akademija Vokietijoje, Giorlitzo mieste ir Karkonoskie kolegija Jelenia Gora mieste, Lenkijoje.
Stažuotė buvo reikalinga, nes Lietuvoje plečiantis įvairių objektų statybai bei įsisavinant naujas technologijas didėja paklausa statybos specialistų, atitinkančių šiuolaikinį technologijos lygį bei darbdavių poreikius. Pagal Kaišiadorių ir Elektrėnų savivaldybių tyrimus statybininko profesija šiuose regionuose yra paklausi, nes:
• plečiasi statybos apimtys, daugėja individualių statybų mieste ir kaime,
• pagal parengtus regionų plėtros planus, numatomi intensyvūs statybos darbai, pareikalausiantys darbininkų, turinčių įvairias statybines profesines kvalifikacijas, gebančių dirbti su naujomis statybinėmis medžiagomis, technologijomis. Stažuotės dalyviai – statybininko profesijos paskutinio kurso moksleiviai praktinio mokymo metu organizacijose moksleiviai susipažino su naujausia įranga bei statybinėmis technologijomis, įgijo praktinių gebėjimų. Abiejose šalyse moksleiviams buvo organizuota praktika statybos objektuose, atliekant savarankiškas darbines užduotis pagal iš anksto numatytą ir suderintą su partneriais stažuotės programą. Vokietijoje moksleiviai daugiau dirbo pastatų restauravimo darbus sename, istoriniame Giorlico mieste. Moksleiviams reikėjo restauruoti seną medinį pastatą, namų rūsių grindis ir sienas, seną miesto akmeninę tvorą, lieti statulą, senuose pastatuose įrengti hidroizoliaciją. Darbdavių atsiliepimai apie moksleivių atliktų darbų kokybę, darbo kultūrą, buvo geri.
Lenkijoje moksleiviams teko renovuoti, atnaujinti senus pastatus Jelena Goroje bei aplinkiniuose miesteliuose. Čia moksleiviai įgijo tokių naujų įgūdžių kaip: pastatų apšiltinimas, langų ir durų keitimas, mūrijimas iš keraminių silikatinių blokelių.
• susipažinta su naujomis darbo organizavimo formomis (kompleksinis darbo organizavimas, darbas komandose po 3-4 žmones, punktualumas),
• įsisavintos naujos apdailos – užbaigimo medžiagos (sausojo tinkavimo mišinio naudojimas, tinkuojant mechanizuotu būdu, senų pastatų apšiltinimas ir aptinkavimas arba apmūrijimas klinkerio plytelėmis, grindų liejimas naudojant kompresorių, smulkų žvyrą ir specialius klijus),
• įsisavintos naujos mechanizacijos priemonės (tinko, betono kompresoriai, betono maišymo mikseriai),
• dirbta su naujomis statybinėmis medžiagomis (šlakinis, sulfatams atsparus cementas, polimerinės mastikinės dangos, vandeniui nepralaidžios membranos, sausieji spalvoti tinko skiediniai),
• įgyti nauji kvalifikaciniai įgūdžiai (medžio, tinko, akmeninių sienų restauraciniai darbai, grublėto, taškomo, tinko atlikimas, apšiltinimo ir hidroizoliacijos atlikimas),
• dalyvių verslumo padidėjimas,
• patobulinti užsienio kalbų įgūdžiai,
• parengtos rekomendacijos atnaujinti mokymo programą.