Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos ataskaitoje, paskelbtoje 2010 metų vasario mėnesį, teigiama, kad iki 2011 metų pabaigos naujų mobiliojo ryšio abonentų skaičius pasieks 420 milijonų. Taigi, pasaulyje iš viso bus daugiau nei 5 milijardai tokio ryšio abonentų. Asmeninių kompiuterių pramonė traukiasi, nes sparčiai besivystančių rinkų vartotojai teikia pirmenybę mobiliesiems prietaisams. Du trečdaliai žmonijos yra mobiliojo ryšio abonentai. Lietuva taip pat neatsilieka, mūsų šalis – antra pasaulyje ir pirma Europoje pagal šviesolaidžio tinklo plėtrą, o kas antras pirktas Lietuvoje mobilus telefonas yra išmanusis.
Technologijų tobulėjimas sparčiai keičia ir mokymo (-osi) metodus. Pasikalbėkite su bet kuo, kas domėjosi, kokia šiuo metu yra viso pasaulio mobiliųjų prietaisų ir mobiliojo ryšio tinklų pramonės galia ir dydis, ir jie pareikš, kad mobilusis mokymasis ar m. mokymasis, kaip jis yra dabar vadinamas, greitai, per ateinančius 3 – 5 metus, aplenks visas kitas mokymo rūšis paplitimo, naudojimo ir pajamų požiūriu. Anot mobilaus mokymosi eksperto J. White, m. mokymasis netrukus sukels tikrą perversmą mokymosi metodų ( technologijų) srityje, ir tai turės teigiamų pasekmių visame pasaulyje.
Taigi ar mes visi iš tikrųjų netrukus mokysimės iš mažo 5 ar 6 centimetrų ekrano? Ar išmanieji telefonai pakeis įprastą mokymosi aplinką? Šie ir daugiau klausimų nulėmė geriausiai ES Leonardo da Vinči įvertinto projekto idėją, siekiant žaidimais grįstu mobiliu mokymuisi ugdyti gebėjimus, reikalingus atlikti nekasdienines užduotis paslaugas verslui teikiančiose MVĮ. Šis sektorius pasirinktas dėl sparčios plėtros. Prognozuojama, kad 2020 m. paslaugų, o ypač verslo paslaugų (pvz. IT, draudimas ar konsultacijos) sektoriuje dirbs beveik tris trečdaliai pasaulio darbo jėgos.
Naujausios technologijos suteikia asmeniui, kuris mokosi pvz. verslo anglų kalbos, galimybę pradėti atlikinėti pratimus ir atsakinėti į klausimus per pusryčius, naudojant nešiojamąjį kompiuterį, tęsti mokymosi procesą per mobilųjį prietaisą pakeliui į darbą ir baigti atlikinėti užduotis bei atsakinėti į klausimus per pietų pertrauką, sėdint prie asmeninio kompiuterio įmonėje.
Kita vertus, norint dalyvauti tokio neformalaus mokymosi procese, būtini gebėjimai, sietini su nekasdieninėmis užduotimis (pvz., problemų sprendimas, greitas reagavimas į pokyčius, komunikacija, kt.). Šiuo naujovės perkėlimo projektu pirmiausiai bus siekiama identifikuoti kokių minėtų gebėjimų reikia paslaugas verslui teikiančių įmonių darbuotojams. Taip pat projekto partneriai sukurs m. mokymo aplinką, kuris sudarys sąlygas MVĮ darbuotojams ugdyti būtinus darbo rinkoje gebėjimus, sietinus su nekasdieninėmis užduotimis. Žinių kaip naudoti šią aplinką konsultavimo procese gaus ir įmonių konsultantai, kurie turės galimybę tapti pirmaisiais Lietuvoje m. mokymo moderatoriais.
Projekto koordinatorius Lietuvoje – KTU Ekonomikos ir vadybos fakultetas.
Kviečiame verslo paslaugas teikiančias įmones ir konsultacijų bendroves jungtis prie projekto komandos!
Daugiau apie projektą jau greitai: http://www.intouch-project.eu
Jei turite klausimų ir pasiūlymų, rašykite ausra.rutelione@ktu.lt