Kauno miesto savivaldybės Taryba pritarė Kauno miesto didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo Kauno mieste specialiojo plano koncepcijai, kurią parengė UAB „Miesto planas“. Šis dokumentas leis koordinuoti tolygią miesto prekybinių centrų plėtrą.
Didžioji prekybos įmonė – tai mažmeninės prekybos objektas, kurio statinio (statinio komplekso) bendrasis plotas viršija 1000 kv.m. Jos skirstomos pagal veiklos pobūdį.
Universalioji (daugiafunkcinė) įmonė yra tokia, kurioje verčiamasi kelių prekių grupių (maisto produktų, namų ūkio, aprangos prekių, buities technikos, žaislų ir kt.) mažmenine prekyba ar greta mažmeninės prekybos verčiamasi ir kitos veiklos rūšimis (maitinimu, pramogų organizavimu, rekreacijos, biurų nuomos bei kitų paslaugų teikimu). Jos papildomai skirstomos į: a) kasdieninio aptarnavimo, gali būti ir mažesnės nei 1000 kv.m bendro ploto prekybos įstaigos (pasiekiamumas – 500 m) ir b) epizodinio aptarnavimo, tai rajonų centrai, suteikiantys didesnį prekių, paslaugų asortimentą (pasiekiamumas – 3 km).
Antrasis veiklos pobūdis – specializuotoji (vienafunkcinė) įmonė, kurioje verčiamasi vienos prekių grupės (statybinių ar ūkinių prekių, baldų, drabužių, buitinės technikos ir kt.) mažmenine prekyba, o papildomoms veiklos rūšims (maitinimui, prekybai maisto produktais, pramogoms ir kt.) skiriama ne daugiau kaip 10 procentų įmonės bendrojo ploto.
Nustatyta Prekybos įmonių specialaus plano koncepcija numato universaliųjų prekybos centrų (kasdieninio aptarnavimo prekybos objektų) tolygią plėtrą gyvenamuosiuose rajonuose, nepakankamai aptarnaujamose miesto dalyse – Palemono, Amalių, Vaišvydavos, Rokų, Panemunės, Žemųjų, Aukštųjų Šančių dalis, Birutės, Kazliškių, Marvelės, Romainių rajonuose.
Specializuotų prekybos objektų plėtra numatyta komerciniuose, konvertuojamuose pramoniniuose rajonuose. Bus sudaryta galimybė pramoninių teritorijų konversijai paupiuose, greta magistralinių gatvių – Jonavos g., Raudonvario pl., H. ir O. Minkovskių g., R. Kalantos g., T. Masiulio g., Europos pr., Taikos pr.
Dar vienas tikslų – didinti Kauno miesto, kaip regiono centro, vaidmenį, ir sudaryti galimybę neriboto dydžio prekybos centrų plėtrai greta pagrindinių miesto įvažiavimų. Taip pat siekiama aktyvinti miesto centrą, skatinti Senamiesčio ir Naujamiesčio dalyse specializuotų nedidelių prekybos objektų plėtrą.