Enterprise Europe Network yra žinomas kaip tinklas, padedantis įmonėms, turinčioms tarptautinės plėtros ambicijų ir labiausiai jų pripažįstamas dėl verslo partnerių paieškos galimybių. Būtent šia paslauga naudojasi didžioji dalis tinklo klientų. Tačiau pastarųjų mėnesių patirtis parodė, kad ne mažiau svarbios ir naudingos gali būti ir kitos EEN teikiamos paslaugos: pagalba randant ES finansavimo šaltinius ar aktualius teisės aktus; verslo atsparumo skatinimas; skaitmeninimo, tvarumo ar inovacijų diegimo konsultacijos, o ypač –užklausos dėl potencialių partnerių patikimumo.
Tuo nesenai turėjo galimybę įsitikinti ir Enterprise Europe Network, veikiančio Kauno PPA rūmuose, klientas UAB „Mobile Center“. Nuo 2005 metų veikianti įmonė yra žinoma plataus vartojimo elektronikos (išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių, televizorių ir įvairių priedų) platintoja. UAB „Mobile Center“ bendradarbiauja su partneriais daugiau nei 30 šalių, siekia atstovauti žinomus prekių ženklus bei plėsti jų pardavimus. Įmonės klientai ir partneriai yra mobiliojo ryšio operatoriai, mažmeninės prekybos ir internetinių parduotuvių atstovai.
UAB „Mobile Center“ šiandien atstovauja Muvit, Displex, Samsung, Nokia, Sudio, Monster, Oukitel, SBS prekių gamintojus Pabaltijyje, tačiau ties jais nesustoja. Kaip sako įmonės direktorius Rolandas Pridotkas, – „Įmonės tikslas – pasiūlyti klientui kuo didesnį žinomų prekių ženklų pasirinkimą. Dėl to nuolatos ieškome naujų produktų bei stengiamės bendradarbiavimui pritraukti daugiau kokybiškų prekių ženklų. Tuo pačiu didiname ir savo patrauklumą potencialių partnerių akyse“.
Kadangi įmonė nuolatos plečia savo partnerių ratą, tad, natūralu, kad susiduria ir su patikimumo klausimais. Vienus pavyksta išspręsti patiems, tačiau pasitaiko ir tokių, kuriuose reikalinga pagalba. Būtent dėl vieno tokio atvejo įmonė vasarą kreipėsi į Enterprise Europe Network atstovus Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmuose – reikėjo patikrinti Prancūzijoje veikiančios įmonės tikrumą ir patikimumą. Iš pirmo žvilgsnio atrodė viskas labai gražiai: įmonė veikianti (yra interneto puslapis, registrų centro patvirtinimas), o jos pateiktas prekių (televizorių ir planšetinių kompiuterių) tiekimo užsakymas – finansiškai itin patrauklus. Tačiau siūlomos sandorio sąlygos bei pateiktų dokumentų Lietuvos įmonei autentiškumas sukėlė dvejonių.
Gavusi paklausimą, EEN, veikiančio Kauno PPA rūmuose, darbuotoja operatyviai susisiekė su kolegomis Prancūzijoje, kurių regione įmonė registruota. Kolegos buvo taip pat greiti – dar tą pačią dieną buvo sulaukta jų atsakymo. Paaiškėjo, kad įmonė tikrai yra veikianti, gerai žinoma, be to – ir vietos EEN tinklo klientė. Tačiau tuo pačiu paaiškėjo ir kitos detalės: asmuo, kuris pasirašinėjo lietuviams siųstuose elektroniniuose laiškuose, minėtoje prancūzų kompanijoje nedirba ir niekada nedirbo, el. pašto paskyros, naudotos susirašinėjimui su lietuviais, yra absoliučiai kitokios, nei naudojamos įmonėje, o svarbiausia – niekas iš prancūzų kompanijos darbuotojų nesidera dėl užsakymo su lietuviais.
Kaip sako Enterprise Europe Network darbuotoja Irma Taparauskienė, – „Su kibernetinio sukčiavimo schemomis tarptautiniame versle susiduriame jau antrąkart per pusmetį. Gaila, tačiau kito mūsų kliento atveju, padėti jau buvo neįmanoma – įmonė kreipėsi į EEN tinklą pasidomėti užsienio kompanijos patikimumu pavėluotai, t.y. kai atlikusi pervedimą už prekes, jų taip ir nesulaukė sutartu laiku. Bendradarbiaudami su partneriais, tada galėjome tik konstatuoti faktą, kad įmonė ir sandoris – fiktyvūs. Tuo tarpu UAB „Mobile Center“ atveju, įmonės budrumo ir darnaus tinklo partnerių Lietuvoje ir Prancūzijoje darbo dėka, sukčiavimas buvo sėkmingai ir laiku išaiškintas.“
„Esu dėkingas Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmams ir Enterprise Europe Network už profesionalią ir operatyvią pagalbą. Turėjome įtarimą, kurį patvirtinote ir apsaugojote verslą nuo didelių nuostolių“ –sprendimu kreiptis pagalbos į EEN džiaugiasi UAB „Mobile Center“ direktorius Rolandas Pridotkas.