Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai pradėjo koordinuoti svarbų tarptautinį projektą EXPANDVET, kuris perims ir praktiškai įgyvendins Europoje sukurtus profesinio rengimo kokybės užtikrinimo įrankius ir praktiškai įgyvendins CQAF (Profesinio mokymo kokybės užtikrinimo Europos bendroji sąranga) elementus.
Jau treti metai povidurinio švietimo sektoriuje vyksta svarbios permainos – specialistai pastebi, jog atsiranda balansas tarp besirenkančių profesinį, koleginį ar universitetinį išsilavinimą. Visuomenėje išaugęs profesinio mokymo autoritetas, vis daugiau jaunų žmonių gavę brandos atestatą renkasi darbo rinkai reikalingas amatų profesijas. Tuo pačiu stiprėjant konkurencijai tarp profesinio rengimo įstaigų, vis aktualesnis tampa ir profesinio mokymo kokybės vertinimas. Kurios mokyklos geriausiai parengia kvalifikuotus specialistus? Kur labiau verta stoti, jei specialybės panašios? Šie klausimai rūpi tiek darbdaviui, tiek stojančiajam, savaime suprantama – ir pačioms mokykloms.
Europoje jau yra sukurti profesinio mokymo kokybės užtikrinimo įrankiai. 2008-2010 m. ES šalyse buvo įgyvendinamas projektas BEQUAL. Jo metu sukurta galimybė įsivertinti ir kartu palyginti profesinio rengimo mokyklos kokybę tiek nacionaliniu, tiek europiniu lygiu.
Šiemet šios, profesinio mokymo kokybę leidžiančios įvertinti bei tobulinti naujovės per projektą „EXPANDVET“, atkeliavo į Lietuvą. Pasak projekto vadovės, Kauno PPA rūmų Profesinio rengimo skyriaus vyriausiosios specialistės Aušros Giedrienės, naudinga iniciatyva iš Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Rumunijos, Italijos, Ispanijos, Bulgarijos ir Turkijos plinta į Lietuvą, Lenkiją, Austriją ir Didžiąją Britaniją.
Lapkričio mėnesį Graikijoje, mokymų ir konsultavimo įmonėje IDEC AE pirmąkart susitiko projekto partneriai iš Lietuvos, Lenkijos, Austrijos ir Didžiosios Britanijos, kurie ketina savo šalyse perkelti, adaptuoti ir išbandyti elektroninį kokybės palyginimo įrankį.
Be koordinatoriaus – Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų ir minėtosios graikų mokymų ir konsultavimo įmonės, įgyvendinusios pirminį BEQUAL projektą, tai Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras, Norton Radstock koledžas (Didžioji Britanija), Lodzės universiteto Vadybos fakultetas (Lenkija) ir BEST tęstinio profesinio mokymo institutas (Austrija).
Projekto metu kiekvienoje valstybėje bus sukurta speciali interneto svetainė, o joje patalpintas elektroninis kokybės palyginimo įrankis, skirtas „matuoti“ profesinio mokymo institucijų kokybės procesus. Jo pagalba identifikavus stipriąsias ir silpnąsias puses, bus galima numatyti ir įgyvendinti tobulinimo procesus kiekvienoje mokykloje, taip pat „pamatuoti“ savo įstaigą nacionaliniu ir europiniu lygmeniu. Pagrindinis „matavimo“ įrankis – įvairiapusis klausimynas, kurį pildys profesinio rengimo institucijos.
Svetainėje taip pat veiks gerosios praktikos virtualusis centras, bus skelbiama statistika, naujienos, aktualijos, viešosios nuomonės skiltis, dienoraščiai ir kt.