Kanada yra viena stabiliausių pasaulio ekonomikų, turinti stiprią infrastruktūrą, aukštą BVP ir glaudžius prekybinius ryšius su pasaulio ekonomikos lydere JAV. Pagrindinės Kanados pramonės šakos apima gamybą, informacines technologijas, energetiką, žemės ūkį, maisto perdirbimą, kasybą ir transportą. Lietuvos įmonėms, norinčioms įeiti į Kanados rinka ypač palankios sritys yra aukštos pridėtinės vertės produktai, žemės ūkio ir maisto gamyba, technologinės inovacijos, baldų ir tekstilės pramonė bei ekologiški sprendimai.
Maža Lietuvos rinka skatina augti norinčius verslus plėstis į kitas šalis, todėl įvertinę Lietuvos verslo atstovų poreikį bei susidomėjimą užsienio rinkomis, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai kartu su Enterprise Europe Network Lietuva organizavo seminarą „Verslo galimybės Kanadoje“. Renginyje pranešimą skaitė ir įžvalgomis apie verslo plėtrą Kanadoje pasidalino Kanados ambasados ekonomikos patarėjas ir prekybos atstovas Baltijos šalims Nicolas Lepage.
Svarbiu žingsniu stiprinant šalių santykius yra diplomatinių atstovybių plėtra regione. 2023 metais Vilniuje ir Taline buvo paskirti nauji ambasadoriai, o Rygoje įkurtas naujas regioninis prekybos komisaras, atsakingas už dvišalius komercinius santykius su Lietuva, Latvija ir Estija.
Kalbėdamas apie tarptautinę prekybą, Nicolas Lepage pabrėžė Europos Sąjungos ir Kanados laisvosios prekybos sutarties (CETA- Comprehensive Economic and Trade Agreement) reikšmę. CETA atveria dideles galimybes įmonėms – mažinami muitai, palengvinamos eksporto procedūros, sudaromos palankesnės sąlygos investicijoms. Tai leidžia įmonėms konkuruoti palankesnėmis kainomis ir efektyviau patekti į Kanados rinką.
Laisvosios prekybos sutartis ne tik sumažino prekybos barjerus, bet ir akivaizdžiai paskatino ekonominius mainus tarp Kanados ir Lietuvos. Statistikos duomenys rodo, kad 2016–2022 m. Kanados importas iš Lietuvos išaugo 8 %, pasiekęs 300,9 mln. eurų, o eksportas iš Kanados į Lietuvą padidėjo net 231,7 % – nuo 34,8 mln. iki 123,6 mln. eurų. Tai įrodo, kad Lietuvos įmonės vis aktyviau naudojasi prekybos Kanados rinkoje galimybėmis.
Planuojant verslą Kanadoje svarbu atkreipti dėmesį ir į vietinę verslo kultūrą bei teisinį reglamentavimą. Kanadoje itin vertinama aiški komunikacija, punktualumas ir pasitikėjimu grįsti santykiai. Teisinė sistema skiriasi priklausomai nuo provincijos, todėl prieš pradedant veiklą būtina išsiaiškinti reikalavimus dėl įmonių registracijos, mokesčių ir darbo teisės. Kanados rinkoje svarbus skaidrumas, o reguliavimo aplinka užtikrina stabilumą tiek vietinėms, tiek užsienio įmonėms.
Po seminaro dalyviai turėjo galimybę užduoti klausimus ir individualiai konsultuotis dėl konkrečių verslo plėtros planų Kanadoje. Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai planuoja ir toliau organizuoti renginius, kurie padeda verslo atstovams atrasti naujas eksporto rinkas ir stiprinti tarptautinius ryšius.