• Naujienos
  • Jonavoje vyko konferencija „Jonavos verslumo identitetas“

    Spalio 3 d. Jonavoje vyko Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Jonavos filialo organizuojama konferencija „Jonavos verslumo identitetas“. Konferencijos metu buvo aptartos regiono ekonomikos perspektyvos, inovacijos ir vykstančios vietos verslo transformacijos, vėliau vyko diskusija tema: „Verslo iššūkiai ir (ar) galimybės Jonavos rajone. Kodėl verta kurti verslą Jonavoje“. Konferencijos dalyviai turėjo puikią progą susipažinti su įmonių sėkmės istorijomis bei aptarti verslo plėtros galimybes Jonavoje.

    „Tikiu, kad konferencijoje nuskambėjusios mintys, praktiniai pavyzdžiai ir diskusijos paskatins ir įkvėps iš naujo pažiūrėti į tolimesnę Jonavos verslumo identiteto perspektyvą“, – susirinkusiems kalbėjo renginio moderatorius, teisininkas, APB „Avocad“ advokatas, partneris Egidijus Langys.

    Sveikinimo žodžius konferencijos dalyviams taręs Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Jonavos filialo tarybos pirmininkas, UAB „Baldai jums“ generalinis direktorius Alfonsas Meškauskas akcentavo, kad Kauno PPA rūmai yra viena iš didžiausių ir svarbiausių verslo organizacijų, jungianti per 900 narių Kauno ir Marijampolės apskrityse.

    Pasak tarybos pirmininko, Jonavos filialas, turintis 60 narių, kol kas dar nesudaro 10 procentų šio narių skaičiaus, bet organizacija nuolat auga. „Verslininkai, matydami aktyvią veiklą, patys kreipiasi į mus ir nori būti bendros mūsų kuriamos vertės dalimi, – kalbėjo A. Meškauskas. – Iš tiesų mes vykdome  tokius renginius, kurie yra įdomūs ir reikšmingi verslo žmonėms, nes juose įgyja tam tikrą verslo žinių bagažą ir gali pritaikyti savo praktinėje veikloje”.

    Filialo tarybos pirmininkas, prisimindamas sunkius pandemijos laikus, atkreipė dėmesį, kad Lietuvos verslininkai tą laikotarpį sugebėjo išgyventi ir „išeiti su pakelta galva”. Pasak jo, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai buvo viena iš organizacijų, kuri įtikino Vyriausybę priimti tam tikrus sprendimus, padėjusius verslui išeiti iš krizės – pavyko susitarti dėl prastovų apmokėjimo, atidėti „Sodros“ mokesčius, atidėti mokesčius valstybinei mokesčių inspekcijai.

    „Beveik visos įmonės jau atsiskaitė su valstybe, o atidėjimus „Sodrai“ baigs mokėti iki ateinančių metų vidurio. Tai rodo, kad Vyriausybė išgirdo verslo lūkesčius ir ėmėsi priemonių, kurios realiai padėjo išgyventi. Dabar neramina karas Ukrainoje, trunkantis trečius metus, neramu Artimuosiuose Rytuose, į bendrą konfliktą įsijungia ir Iranas, ne patys geriausi santykiai tarp Kinijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Iššūkių turime labai daug. Tačiau Vyriausybė, suprasdama verslininkus užklupusias bėdas, ieško priemonių, padėsiančių įveikti sunkumus ir siekti gerų rezultatų. Todėl šioje konferencijoje visus kviečiu išsakyti savo bėdas, nuogąstavimus, pateikti klausimų pranešėjams ir kartu ieškoti bendrų sprendimų. Linkiu gerų įspūdžių”, – linkėjo A. Meškauskas.

    Susirinkusius sveikino ir Jonavos savivaldybės mero patarėjas Povilas Beišys. Jis pasidžiaugė organizuojamu renginiu ir galimybe pabūti kartu su verslininkais, pasiklausyti įdomių pranešimų bei diskusijų.

    „Skaitydamas konferencijos programą, atkreipiau dėmesį į žodį „transformacija“. Man tai asocijuojasi su „žaliuoju kursu“, tvarumu, CO2 emisijos mažinimu, žiedine ekonomika. Žalioji transformacija verslams yra ir iššūkis, ir galimybė. Tenka išgirsti ir tokių nuomonių, kad „žaliasis kursas esąs nerimtas siekis saugoti gamtą. Aš taip nemanau. Galvoju, kad tai galimybė tapti inovatyvesniems, efektyvesniems. Be abejo,  tvarumas ir ekologija kainuoja, bet ilgalaikėje perspektyvoje tai gali sumažinti sąnaudas ir kaštus”, – nuomone dalijosi P. Beišys.

    Kalbėdamas apie rajoną, jis pabrėžė, kad Jonavos laukia treji įdomūs metai. Mero patarėjo teigimu, tikėtina, kad apie 16 įmonių gaus paramą iš Teisingos pertvarkos fondo, kas sudaro apie 97 milijonus eurų.

    „Visos šios įmonės turėtų kurtis Jonavoje. Tikėtina, kad bus iššūkių su darbo jėga, bet konkurencija skatina tobulėjimą, skatina gerinti sąlygas darbuotojams, kelti atlyginimus. Tikiuosi, kad  esamiems verslams bus daug naujų galimybių bendradarbiauti su naujais verslais, gal bus sukurta kokia pramoninė simbiozė, kai vienos įmonės atliekos taps žaliava kitoms įmonėms. Linkiu prasmingų diskusijų ir produktyvios konferencijos”, – samprotavo mero patarėjas P. Beišys.

    Konferenciją pradėjo LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijos viceministrė Erika Kuročkina, kuri skaitė pranešimą „LR Ekonomikos plėtra ir perspektyvos, Jonavoje įgyvendinti  paramos verslui projektai“. Viešnia pristatė EINMIN nuveiktus darbus, džiaugėsi Jonavos verslo sėkmingai įgyvendinamais projektais. ES finansuojami projektai daro stiprų proveržį Jonavos verslo pasaulyje, per artimiausius keletą metų čia investuos bei darbo vietas kurs net 16 verslų. Pranešėja atkreipė dėmesį, kad Kauno apskritis, kuriai priklauso Jonava, yra visos valstybės politikos ir strateginių politikos tikslų įgyvendinimo puikus pavyzdys. Ji pabrėžė, kad per pastaruosius trejus metus pavyko išplėsti Kauno laisvąją ekonominę zoną, kur papildomai įsikūrė aštuoniolika įmonių, investicijų suma išaugo iki 206 milijonų eurų.

    I dalis „ Jonavos rajono įmonių potencialas ir transformacija”

    Šioje Konferencijos dalyje išgirsti net 5 Jonavos verslo atstovų pranešimai.

    „Kaip Nando prisistato pasauliui ir ką reiškia „pardavinėti“ Lietuvą?“ – pasakojo šios įmonės direktorius Justinas Taruška. Ir, nors įmonė verslo pasaulyje nėra naujokė ir jau spėjo pasiekti puikių rezultatų, tačiau į Jonavos verslo bendruomenę įmonė įsijungė tik prieš keletą metų. Pranešime kalbėta, kaip pristatyti savo šalį užsienio rinkose, kaip pozicionuoti Lietuvą. Jei anksčiau geriau buvome žinomi kaip krepšinio kraštas, tai paskutiniu metu mus atpažįsta kaip šalį, kuriame veikia tokie pasauliui žinomi verslai kaip „Thermo Fisher Scientific“. UAB „Nando“ džiaugiasi atradę Jonavą, kurioje sprendimai priimami greičiau, puikus susisiekimas ir jaučiama inžinerinė aura.

    Itin aktualus ir įdomus buvo pranešimas „Pramonės transformacija su AB „Achema”: nuo iššūkių iki galimybių“ kuriame apie įmonės patiriamus iššūkius bei planuojamus pokyčius kalbėjo vystymo inovacijų inžinierius Tadas Čeponis. Kitąmet įmonė švęs įkūrimo 60-metį, o iššūkių tikrai netrūksta. Apžvelgta ES trąšų rinka, kurioje importas iš trečiųjų šalių sudaro beveik pusę nuo visų suvartojamų trąšų ir, nors gamtinės dujos iš Rusijos šiuo metu sustabdytos, tačiau iš jų pagamintos trąšos vis dar importuojamos ir ji yra didžiausia importuotoja. Dujų kaina sudaro bemaž 70 procentų savikainos, tad konkuruoti su iš pigių dujų pagaminta produkcija tikrai sudėtinga. Įmonė yra stambiausia SGD terminalo klientė, per jį įmonė užsitikriną nepertraukiamą žaliavų tiekimą. Kalbėta ir apie inovacijas, pristatyti nauji vystomi produktai – bio dervos, skirtos medžio plokščių gamybai bei žemo tankio salietra, tampriai bendradarbiaujama su KTU. Itin daug dėmesio čia skiriama taršos prevencijai, žaliajai energijai bei energetiniam efektyvumui, perkama tik žalioji energija. Šiuo metu AB „Achema“ stato 2 naujus saulės modulių parkus šiaurinėje ir vakarinėje šalies dalyse, vertinamos energijos kaupimo technologijų galimybės. Kalbėta ir apie žaliojo vandenilio projektą ir motyvuota, kodėl jis buvo atidėtas bei atsisakyta ES paramos. Labai laukiami pokyčiai — normalizuota ES trąšų rinka – CO2 mokesčio įvedimas produkcijai iš trečiųjų šalių, ES atsinaujinančių išteklių direktyvos priėmimas, žaliojo vandenilio taisyklių peržiūra – valandinės apskaitos panaikinimas.

    „Ar vis dar esame žemės ūkio šalis?“ tokią temą gvildeno AB „Jonavos grūdai“ generalinis direktorius Darius Karpavičius, pranešime pateikęs daug informacijos apie pokyčius žemės ūkio srityje, nuo sektoriaus darbuotojų pokyčių, ūkių dydžių pokyčių, žemės ūkio produkcijos struktūros, grūdų derliaus, ūkininkų pasiskirstymo pagal amžių, iki iš grūdų pagamintos produkcijos, derliaus dinamikos, eksporto krypčių. Gal Lietuvą vis dar laikyti žemės ūkio šalimi būtų per drąsu, tačiau šis sektorius sukuria tikrai didelę pridėtinę vertę šalies ekonomikai.

    Apie tai, kaip sukurti vertę savo gaminiams, pasakojo UAB „Lonas“ vadovas Domas Jakutis, o įkvepianti įmonės istorija įtraukė ir sudomino konferencijos dalyvius. Pranešėjas kalbėjo apie svarbą išsiaiškinti, kas yra įmonės klientas, kur save mato pati įmonė, koks jos produktas bei ypatingai atkreipti dėmesį į tai, kur esate stipriausi. Svarbiausia – išspręsti kliento problemą, tuomet parduodamas ne gaminys, o sprendimas. Išsiaiškinus, kurioje srityje esate geriausi bei stipriausi, sulauksite sėkmės. Niekuomet nebus išpildytos visos 3 sąlygos: „greitai“, “pigiai“ ir „kokybiškai“, teks pasirinkti. Šiandien „Lonas“ nėra tiesiog čiužinių gamintojas, įmonei svarbiausia – žmogus ir jo noras išsimiegoti geriau.

    Konferencijoje pasisakė ir smulkiojo verslo atstovai, neseniai Rūmų nariais tapusi UAB „Sveikatinimo namai“ įkūrėja Lina Mickevičienė. Pranešime: Smulkiojo verslo iššūkiai Jonavoje“ buvo aptarta ne tik gana sudėtinga smulkaus verslo situacija, bet ir pabrėžta judėjimo bei fizinio aktyvumo svarba. Kalbėta apie dviprasmiškus reglamentavimus masažo paslaugas teikiančioms įmonėms, aptarti biurokratiniai iššūkiai, patalpų trūkumas. Konferencijos dalyvė ragino vietos verslus palaikyti vieni kitus, ir, jei tik yra galimybė – prekes ir paslaugas pirkti Jonavoje.

    II dalis „ Jonavos verslumo identiteto beieškant”

    Šioje konferencijos dalyje ieškota istorinių Jonavos verslo šaknų, o Jonavos verslo bei verslumo istoriją pasakojo Giedrė Narbutaitė – Kontrimė, Jonavos kultūros centro Krašto muziejaus muziejininkė, Vareikio progimnazijos bibliotekininkė, mylinti savo miestą ir aktyviai prisidedanti prie jo istorijos ir kultūros puoselėjimo. Pasakodama šiuolaikinio, tačiau turtingą istoriją turinčio miesto istoriją, neatsiejamą nuo žydų tautos, ji suteikė įdomių ir be galo naudingų žinių konferencijos dalyviams.

    Konferencija užbaigta diskusija „Verslo iššūkiai ir (ar) galimybės Jonavos rajone. Kodėl verta kurti verslą Jonavoje“, kurioje dalyvavo Jonavoje verslą kuriančios įmonės ir savivaldos atstovai: Jonavos rajono savivaldybės mero patarėjas Povilas Beišys, bei Jonavos verslo tarybos pirmininkas Erlandas Andrejevas.

    Diskusijos dalyviai pasidalijo savo patirtimi, pristatydami savo atstovaujamas veiklas.

    „Verslo pradžia prieš ketvirtį amžiaus buvo visai kitokia, nei dabar, tačiau, jei nebijai iššūkių, sugebi surinkti profesionalią komandą, sieki aukštų kokybės standartų – sėkmė neaplenks“, – kalbėjo UAB „Rivauta“ direktorius Ramūnas Plukas.

    MB „Fimkona“ direktorius Fiodoras Konošenka džiaugėsi, jog dar 2016 metais, tik svajodami apie verslą, pasinaudojo savivaldybės suteikta galimybe nemokamai konsultuotis KPPA rūmų Jonavos filiale. Tuomet tik „matavosi“ verslininko kelią, tačiau vėliau, jau įkūrus verslą, jautėsi tvirčiau. Šiuo metu įmonė plečiasi, teikia paslaugas ne tik vietos gyventojams, bet ir eksportuoja savo gaminamus produktus.

    UAB „Nando“ vadovas Justinas Taruška kalbėjo, jog mažesnio miesto išskirtinumas toks, kad čia dauguma sprendimų priimama greičiau, kontaktai mezgami lengviau.

    Vienerių metų sukaktį neseniai paminėjusios MB „Druskų sala“ direktorė Deimantė Venckienė pasakojo, jog pradžioje sunkiausia buvo surasti patalpas, kurios atitiktų haloterapijos verslo reikalavimus. Padėjo ir SVV skiriama parama.

    Tiek verslo atstovai, tiek savivalda sutarė, jog sprendimai mažesnėje bendruomenėje priimami greičiau, čia visuomet patars į ką kreiptis, tiek dėl iškilusių problemų, tiek ieškant tam tikrų prekių ar paslaugų. Verslo bendruomenės bendradarbiavimas ir palaikymas taip pat labai svarbus. Turime puikiai išvystytą ir tebevystomą infrastruktūrą, patogi geografinė padėtis.

    Atsakant į pagrindinį diskusijos klausimą, buvo galima daryti išvadą, jog Jonava, nepaisant kai kurių iššūkių, yra palanki vieta vystyti verslui.

    Nuoširdžiai dėkojame visiems, prisidėjusiems prie renginio organizavimo, tik jūsų dėka konferencija Jonavoje jau tapo tradicine ir kasmet sulaukia vis daugiau dalyvių. Ypatingai dėkojame  konferencijos moderatoriui Egidijui Langiui, AB „Achema“, UAB „Nando“, AB „Jonavos grūdai“, UAB „Lonas“, UAB „Sveikatinimo namai“, Giedrei Narbutaitei – Kontrimei, MB „Druskų sala“, MB „Fimkona“, UAB „Rivauta“, Jonavos Grigorijaus Kanovičiaus viešajai bibliotekai, už dovanėles dėkojame UAB „Tokė LT“, UAB„IT Trade“ , UAB„ Newonfood“.

    Iki susitikimo kitais metais!

Skip to content