Marijampolėje Sūduvos verslo bendruomenę tradiciškai subūrė kasmetinis ekonomikos forumas, rengiamas jau šeštą kartą IQ žurnalo, kartu su Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmais. Šįkart Sūduvos verslo ir politikos bendruomenei siūlyta pasigilinti į geopolitinių lūžių įtaką regionų ekonomikai.
Marijampolėje ir apskritai visoje Suvalkijoje situacija – neįtikėtinai gera – sakė vienas forumo pranešėjų, verslo konsultantas Vytautas Siaurusaitis, kuris forumo metu apžvelgė Suvalkijos verslus ir kaip jiems sekėsi įvairių iššūkių akivaizdoje bei lygindamas su Lietuvos rodiklių vidurkiais.
„Turime visos Lietuvos duomenis, analizuojame daugiau nei 20 tūkst. įmonių, kurių apyvarta – 140 mlrd. eurų, o pelnas – 10 mlrd. eurų. Buvo labai įdomu pamatyti, kad Sūduvos regione rodikliai, kalbant apie turto grąžą ir apie pelną – geresni nei Lietuvos vidurkis“, – sakė „Day Q Analytics“ vadovas, verslo konsultantas Vytautas Siaurusaitis.
Vienintelis rodiklis, kuris atsilieka nuo Lietuvos vidurkio – tai vidutinis darbo užmokestis. „Day Q Analytics“ vadovas rekomendavo Sūduvos regiono verslininkams išmokti uždirbtais pinigais dalintis su darbuotojais. Kadangi pelningumai įmonių aukšti, tad daroma prielaida, kad yra iš ko kelti atlyginimus.
Žinoma, šio regiono išskirtinumas yra ir veiklos sritys. Suvalkijoje vyrauja apdirbamoji pramonė bei logistikos, transporto veikla, kuri pasirodo yra pati pelningiausia ir turi didžiausią turto grąžą.
Platesnį žvilgsnį apie Europos Sąjungos industrinę politiką forume pateikė Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje atstovė Laimutė Pilukaitė. Karo Ukrainoje įtaką tarptautinei prekybai apžvelgė Lietuvos banko Ekonomikos departamento specialistas Kasparas Vasiliauskas. Anot Kasparo Vasiliausko, praėjusiais metais Lietuva puikiai susitvarkė su priklausomybe nuo Rusijos ir jos praktiškai neliko, tačiau reikia žvelgti plačiau.
Forumo pabaigoje visuomenininkas ir publicistas Šarūnas Jasiukevičius susirinkusiems papasakojo apie karinės paramos Ukrainai kampanijos logistikos užkulisius.
Nuotraukos Marijampolės savivaldybės administracijos