Sumaištis dėl prasidėjusios pandemijos gerokai pakoregavo mokymo proceso organizavimą. Ilgai, dar pavasarį, planuotas Tarptautinis staliaus profesinio meistriškumo konkursas kėlė nemažai dvejonių ir abejonių dėl organizavimo tvarkos ir reikalavimų. Su visais iššūkiais Kauno technikos profesinio mokymo centras susidorojo, nes pirmą kartą institucijos gyvavimo istorijoje organizuotas nuotolinis Tarptautinis konkursas sulaukė didžiausio konkurso dalyvių skaičiaus. Tai tik įrodo, kad nauji iššūkiai suteikia ir naujas galimybes.
Nepabūgęs iššūkių, Kauno technikos profesinio mokymo centras (toliau – Centras), lapkričio 10 dieną, atsižvelgdamas į esamą situaciją, organizavimo nuotolinį Tarptautinį profesinio meistriškumo konkursą „Stalius 2020“. Jau ketvirtą kartą Centras jungėsi prie Europos Komisijos iniciatyvos „Europos profesinių gebėjimų savaitė“, kuri suteikia unikalią galimybę priminti plačiajai visuomenei apie profesinio mokymo naudą – įgyjamą profesinį meistriškumą, atveriantį įsidarbinimo ir sėkmingos karjeros galimybes. Šios gražios iniciatyvos dėka, Centro, organizuojamas konkursas tapo matomas ir žinomas visoje Europoje. Konkurse dalyvavo gausus būrys partnerių iš „Erasmus+“ programos projektų, su kuriais nuolat palaikomi bendradarbiavimo ryšiai.
Konkurso tikslas – ugdyti mokinių profesinį meistriškumą, stiprinti motyvaciją ir padėti mokiniams atrasti savo talentą.
Tarptautiniame konkurse dalyvavo net dešimt staliaus (baldžiaus) mokymo programos besimokančių mokinių iš įvairių mokymosi įstaigų: Aurimas Stankevičius iš Kauno taikomosios dailės mokyklos, Povilas Demikis iš Kauno technikos profesinio mokymo centro, Eimantas Meškauskas iš Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro, Paulius Klimašauskas iš Marijampolės profesinio rengimo centro, Danielius Jerusalimskis iš Vilniaus statybininkų rengimo centro, Jakub Novotny iš Střední odborná škola Luhačovice (Čekija), Kuldar Vanda iš Rakvere Ametikool (Estija), Niks Petrovs iš Aizkraukles Profesionālā vidusskola (Latvija), Jānis Švēde iš Jelgavas Tehnikums (Latvija), Kārlis Spruksts iš Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums (Latvija).
Konkursas prasidėjo nuotoliniu susitikimu, kuriame prisistatė konkurso dalyviai ir juos konkursui rengę profesijos mokytojai. Vėliau konkurso dalyviai atliko praktinę užduotį – iš gautų ruošinių turėjo pagaminti gaminį – dėžutę. Visi gaminimui reikalingi ruošiniai ir medžiagos buvo išsiųsti dar iki konkurso.
Pirmasis gaminys, pasiekęs Kauno technikos profesinio mokymo centrą, buvo Aurimo Stankevičiaus, iš Kauno taikomosios dailės mokyklos. Konkurso užduotis Aurimui nebuvo sunki, nors iššūkių netrūko. Vienas iš jų – pasigaminti šabloną sujungimų išpjovimui. Įtampa konkurso metu bei nuovargis neatgrasė Aurimo nuo dalyvavimo konkursuose, ir jis mielai dalyvautų dar, bet jau norėtų sudėtingesnės užduoties. Aurimo mokytojas Audrius Mackevičius džiaugėsi mokinio pasirinkimu tapti baldžiumi, jo žingeidumu, sugebėjimu spręsti iškilusius sunkumus.
Konkurso organizatoriai džiaugėsi konkurso dalyvių išradingumu. Nors konkurso gaminys dar buvo nepasiekęs Centro, prieš tai buvo gauta puikiai paruošta konkurso filmuota medžiaga iš Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums, Latvija.
Kauno technikos profesinio mokymo centro mokinys Povilas Demikis, jau antrus metus besimokantis staliaus specialybės, konkurso dieną nekantravo. Jis juto šiek tiek įtampos ir nerimo, nes klevas gana skalus medis, reikėjo būti labai atsargiam, kad pavyktų gražus ir tvirtas sujungimas. Povilas mano, jog pavyko parodyti savo geriausias tiek profesines, tiek asmenines savybes.
Aizkraukles Profesionālā vidusskola (Latvija) mokinys, Niks Petrovs teigia, kad jo kruopštumas ir atsakingumas bei ketverių metų mokymosi patirtis pravertė dalyvaujant šiame konkurse. Dalyvis iš Klaipėdos Eimantas sakė, kad didelių sunkumų konkurse nebuvo, tačiau buvo vietų, kuriose prireikė daugiau atidumo ir laiko. Kuldar Vanda yra Rakvere Ametikool (Estija) mokinys, kuris pirmasis įvykdė „Stalius 2020“ konkurso užduotį, džiaugėsi, kad turėjo galimybę dalyvauti Tarptautiniame konkurse, net jei jis buvo organizuojama nuotoliniu būdu. Galbūt atliekant užduotį įprastoje mokyklos dirbtuvių aplinkoje buvo mažesnis konkurencijos stresas, todėl, jo nuomone, pavyko padaryti viską taip gerai. Jakub Novotný yra Střední odborná škola Luhačovice (Čekija) profesinės mokyklos mokinys, o šis konkursas jam buvo puiki galimybė palyginti savo įgūdžius su studentais iš kitų šalių. Danieliui Jerusalimskiui iš Vilniaus statybininkų rengimo centro šis konkursas buvo puiki galimybė pasitikrinti savo įgūdžius ir išbandyti tai, ko nėra daręs anksčiau.
Konkurso dalyvių darbai buvo vertinami pagal Konkurso vertinimo taisyklėse nustatytus vertinimo kriterijus. Komisijos pirmininkas Gintaras Keturakis – savo srities profesionalas, docentas. Dėsto gamybos įrengimų (medienos pjovimo įrankiai, baldų gamybos ir medienos apdirbimo įrengimai) ir baldų gamybos technologiją Kauno kolegijoje, Pramonės inžinerijos ir robotikos katedroje. Kęstutis Cikanas – medienos technologijų inžinierius, UAB „Mokmedis“ vadovas. Audrius Stankevičius – Kauno technikos profesinio mokymo centro Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas, medienos gaminių dizaino ir technologijų inžinierius. Įtakinga konkurso komisija, gavusi dalyvių konkursinius darbus, juos vertino pagal gaminio kokybę, furnitūros montavimą, darbų atlikimo technologiją bei darbo vietos organizavimą.
Konkurso nugalėtojai turėjo būti skelbiami lapkričio 26 d., tačiau dėl vėluojančių siuntų su konkurso dalyvių gaminiais, rezultatų paskelbimas buvo nukeltas į gruodžio 3 d.
Baigiamajame susirinkime paskelbti konkurso nugalėtojai:
1 vietos laimėtojas – Kārlis Spruksts, iš Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums, Latvija, mokytojas Mārtiņš Jurciņš. Jam atiteko akumuliatorinis gręžtuvas MILWAUKEE M12 BDD-202C;
2 vietos laimėtojas – Jānis Švēde iš Jelgavas Tehnikums, Latvija, mokytojas Māris Blumbergs. Šios vietos nugalėtojui atiteko elektrinis siaurapjūklis Makita 4329K
3 vietos laimėtojas – Povilas Demikis, iš Kauno technikos profesinio mokymo centro, Lietuva, mokytojas Robertas Gustas. Šios vietos laimėtojui atiteko elektrinis smūginis gręžtuvas Makita HP1641FJ.
Kvalifikacijos ir profesinio mokymo plėtros centro padėka dėl sėkmingo bendradarbiavimo skleidžiant gerąją profesinio mokymo patirtį, organizuojant profesinio meistriškumo konkursą, nepaisant ekstremalios situacijos, nudžiugino konkurso organizatorius. Kauno technikos profesinio mokymo centro direktorius Paulius Čepas taip pat liko patenkintas šiuo konkursu, perkeltu į virtualią erdvę, ir teigė, kad susidomėjimas medienos srities profesiniu mokymu vis dar išlieka, o mokiniai noriai įsivertina savo gebėjimus ir kompetencijas.
Norisi tikėti, kad profesinis mokymas, kuris dažnai užmirštamas ir nepelnytai nuvertinamas, šiandieninėje visuomenėje ir toliau bus sėkmės garantas.