• Profesinis orientavimas pradinukams: ar rengimas karjerai ne per ankstyvas?
  • Profesinis orientavimas pradinukams: ar rengimas karjerai ne per ankstyvas?

    Tikriausiai ne visi suaugusieji galėtų išsamiai nupasakoti visą įprasto baldo – kėdės, stalo, lovos ar spintos – pagaminimo procesą. O štai Kauno Veršvų gimnazijos ketvirtokai savo akimis pamatė, kaip Kauno technologijų mokymo centro Medienos apdirbimo skyriaus dirbtuvėse išpjaunamos ir šlifuojamos lentos, atliekami specialūs išpjovimai, kaip surenkamas ir „aprengiamas“, tai yra paminkštinamas baldas. Vaikai juokavo, kad tai primena lego kaladėles ir dėlionių žaidimus, dalijosi jau turima patirtimi meistraujant daiktus ir noru grįžti į dirbtuves, kai bus vyresni.

    Iki šių metų pabaigos medienos dirbtuvėse profesiją išbandys keturios pradinukų grupės. Kitais metais bus planuojami nauji pažintiniai ir edukaciniai vizitai. Profesinio orientavimo pamokose vaikai turi progą susipažinti su staliaus profesijai besiruošiančių Kautech mokinių praktinių užsiėmimų erdvėmis, įranga, pamatyti, kaip ji veikia, kaip Kietųjų baldų dirbtuvėse konstruojamos kėdės, stalai, kokie įrankiai naudojami, iš kokių medžiagų Minkštųjų baldų gamybos dirbtuvėse gaminami pufai-dėžės, pagalvėlės.

    Beveik vienbalsiu sutarimu būtent pastarosios dirbtuvės Kauno Veršvų gimnazijos ketvirtokams šįkart buvo įdomiausios. Kelis berniukus sudomino ir dirbtuvės, kur surenkami kietieji baldai, mat šis procesas jiems priminė dėliones ir konstravimą iš lego kaladėlių.

    Švietimo, mokslo ir sporto ministerija dar prieš dvejus metus patvirtino privalomas profesinio orientavimo pamokas nuo pirmos klasės. Skeptikai galbūt papriekaištautų, kad pernelyg anksti vaikai įpareigojami pradėti planuoti savo karjerą. Patys pradinukai, dalyvavę Kautech dirbtuvėse surengtoje pamokoje, noriai pasakojo apie savo rankomis pagamintus daiktus, džiaugėsi, galėdami kažką sumeistrauti namų dirbtuvėlėse, tad tikrose mokymo centro dirbtuvėse jie patyrė daug pozityvių emocijų, išbandė tai, kas jiems patinka, kas artima širdžiai. O štai kiti praktinio užsiėmimo pamokose turėjo galimybę išsiaiškinti, ko galbūt nenorėtų imtis užaugę. Praktinio profesinio mokymo aplinkoje vaikams suteikiama proga geriau pažinti save, atrasti mėgstamus dalykus, glūdinčius gabumus ir talentus.

    Pamokos metu paaiškėjo, kad kai kuriems Kauno Veršvų gimnazijos ketvirtokams darbas su mediena jau ne naujiena. Iš drožlių lakšto savo rankomis pagamintą gėlę močiutei padovanoti žadėjusi Beatričė pasakojo mėgstanti nueiti į šeimos sodyboje įrengtą dirbtuvėlę, kur praėjusią vasarą sumeistravo dėžutę savo aksesuarams ir lentynėles žaislams.

    Jos klasiokas Laurynas užsiminė, kad jau yra buvojęs tėčio darbovietėje, kur taip pat apdirbama mediena, ir yra matęs keletą staklių. Jis mėgsta lego žaidimus, todėl patinka konstruoti ir baldus, padėjo tėčiui namuose, kai vyko remontas. Vis tik ketvirtokas nuoširdžiai prisipažino, kad dar tvirtai nežino, ar norėtų tapti baldžiumi.

    Minkštųjų baldų gamybos dirbtuvių profesijos mokytojos Rasa ir Rūta pradinukams ne tik pasiūlė pasigaminti gėlę iš medienos drožlių lakštų. Jos vaikams paruošė ir specialią užduotį – gėlės žiedlapių brėžinius ant lakštų išdėlioti taip, kad sutaupytų kuo daugiau medžiagos. Pasirodo, tai ne tokia jau lengva užduotis, ir auklėtinius atlydėjusioms mokytojoms tai vienam, tai kitam mokinukui vis tekdavo padėti, dar kartą paaiškinti, kaip teisingai išdėlioti lakalus lakšto plokštumoje.

    Bendraudamos su ketvirtokais Medienos apdirbimo skyriaus profesijos mokytojos pasakojo, kad ir Kautech mokiniai mokomi dirbti tvariai, nuo gamybos atlikusias medžiagas panaudoti kitiems gaminiams.

Skip to content