• Keičiasi nuostatos, leidžiančios sumažinti mokamų dienpinigių dydžius
  • Keičiasi nuostatos, leidžiančios sumažinti mokamų dienpinigių dydžius

    Nuo spalio 1 d. įsigalioja nauji Dienpinigių mokėjimo tvarkos aprašo pakeitimai, su kuriais, pasak advokatų profesinės bendrijos „NEWTON LAW“ advokatės Astos Kederytės, būtina susipažinti ir atlikti atitinkamus pakeitimus vidiniuose įmonės dokumentuose. Kiekviena įmonė, kuri komandiruoja darbuotojus, turi turėti parengtą Dienpinigių mokėjimo tvarką ar kitą vidaus dokumentą, kuriame nustatytos sąlygos, kaip ir kada Vyriausybės nustatyti maksimalūs dienpinigių dydžiai gali būti sumažinti. Turintiems tokią tvarką, būtina ją atnaujinti iki spalio 1 d. bei su atnaujinta tvarka supažindinti darbuotojus.

    Advokatė A. Kederytė pažymi, kad įsigaliojus Vyriausybės priimtiems pakeitimams, darbuotojui vykstančiam į trumpesnę nei 7 dienų komandiruotę, įmonė privalės mokėti dienpinigius, kurių dydis yra lygus 100 proc. Vyriausybės nustatytiems dydžiams. Jei komandiruotė trunka 7 kalendorines dienas ar ilgiau, įmonė gali mokėti iki 65 proc. maksimalios dienpinigių normos, jeigu savo vidiniuose dokumentuose yra nustačiusi tokią dienpinigių mažinimo galimybę. Jeigu įmonėje yra sudaryta kolektyvinė sutartis, joje galima nustatyti dienpinigių dydžius, kurie gali būti mažesni nei 65 proc., bet nemažesni nei 50 proc. Vyriausybės nustatytų maksimalių dienpinigių dydžių. Tiesa, už iki 4 valandų trunkančias komandiruočių dienas, nesvarbu kokio ilgio visa komandiruotė, pirmą arba paskutinę komandiruotės dieną, mokami mažesni dienpinigiai, t. y. 20 proc. nustatyto dydžio. Paminėtina, kad į komandiruotės laiką įeina kelionės į darbdavio nurodytą darbo vietą ir atgal laikas.

    Be to, atnaujinant įmonėje nustatytą tvarką, galima panaikinti dienpinigių dydžių mažinimo diferencijavimą pagal objektyvius kriterijus. Šis reikalavimas nebetaikomas, tad užtenka, kad įmonės patvirtintoje tvarkoje būtų nustatyti konkretūs mažesni dydžiai.

    Darbuotojai su nustatytais dydžiais, jeigu jie mažesni už Vyriausybės nutarime nustatytus maksimalius dienpinigių dydžius, privalo būti raštu supažindinti iki komandiruotės pradžios, o nustatyti dydžiai galioja iki atitinkamos komandiruotės pabaigos. 

    Advokatė atkreipia dėmesį, kad Vyriausybė įtvirtino griežtą nuostatą, jog už vienos dienos komandiruotę Lietuvos Respublikos teritorijoje dienpinigiai nėra mokami. Kas savaime reiškia, jog, kai darbuotojas siunčiamas į ilgesnę nei 1 dienos komandiruotę Lietuvos Respublikos teritorijoje, dienpinigiai privalo būti mokami.

    Taip pat, svarbu nepamiršti, kad vykstant į komandiruotę į užsienį už komandiruotės dieną, kurią išvykstama, mokami dienpinigiai, apskaičiuoti pagal valstybei, į kurią vykstama, nustatytą dydį, o grįžtant iš komandiruotės iš užsienio už komandiruotės dieną, kurią grįžtama, mokami dienpinigiai, apskaičiuoti pagal valstybei, iš kurios grįžtama, nustatytą dydį. Komandiruotės dieną vykstant į kelias valstybes už tą komandiruotės dieną mokamas dienpinigių, apskaičiuotų pagal toms valstybėms nustatytus dydžius, vidurkis, išskyrus atvejus, kai į kitą valstybę patenkama dėl jungiamojo skrydžio ar atvykstama tranzitu kita transporto priemone. 

    Taigi, advokatų profesinės bendrijos „NEWTON LAW“ advokatė Asta Kederytė, rekomenduoja nedelsti ir atnaujinti įmonės vidines tvarkas, jose atliekant reikiamus pakeitimus. Primintina, kad su atnaujinta tvarka privaloma supažindinti darbuotojus, o, jei įmonėje yra darbo taryba ar kitas darbuotojų atstovas, reiktų nepamiršti atlikti informavimo ir konsultavimosi procedūros.  

    Advokatų profesinė bendrija „NEWTON LAW“

    Advokatė Asta Kederytė

    +37064789067

Skip to content