• „Jūsų kokybiško miego partneris“ – ir šūkis, ir iššūkis Veličkų šeimos verslui
  • „Jūsų kokybiško miego partneris“ – ir šūkis, ir iššūkis Veličkų šeimos verslui

    Ne visada šeimos versle į jo rutiną įsisuka visi nariai, tačiau „Marveti“ prekės ženklo čiužinius gaminantys Romualdas ir Margarita Veličkos džiaugiasi, kad įvairius rūpimus klausimus padeda spręsti ir dukros Agnieška su Kotryna.

    Čiužinių rinka yra ankšta ir konkurencinga, todėl joje išsiskirti gali tik kokybiškų prekių gamintojai. Sostinėje čiužinius gaminanti bendrovė „Argutus“ ne tik plečia gaminių asortimentą, bet ir stengiasi, kad pirkėjai kuo daugiau sužinotų apie svarbias čiužinių savybes, medžiagų ypatumus ir viso to svarbą kūno poilsiui. Verslo šūkis Jūsų kokybiško miego partneris“ tampa ir kasdieniu iššūkiu šeimos verslui.

    Kaip sakoma, kuo gilyn į mišką, tuo daugiau medžių. Jau dabar iš įmonėje sunaudotų medžiagų – spyruoklių, porolono, latekso, kokoso audinio ir kitų sudedamųjų dalių būtų galima nutiesti kelią nuo Vilniaus iki Trakų…

    Skaičių algoritmai – kasdienė veikla

    Edukacija ir asmeninio dėmesio rodymas klientams pasiteisino. Nemažą gaminamų „Marveti“ čiužinių dalį, apie trečdalį, sudaro individualūs užsakymai. Šalia standartinių namų serijos čiužinių įmonė „Argutus“ siuva ir nestandartinius, ypatingos atidos reikalauja asmeniniams bei individualiems nestandartiniams poreikiams kuriami gaminiai, taip pat pildomi viešbučių, ligoninių, vaikų darželių užsakymai.

    Skirtingi čiužinių matmenys, skirtingi audiniai, sluoksnių proporcijos, skirtingiems žmonių poreikiams (vieni mėgsta kiečiau, kiti minkščiau miegoti), atsižvelgiant į kūno svorį, todėl tikslių skaičiavimų algoritmai – pati įprasčiausia kasdienybė. Įmonėje dirba ne dešimtys, o tik 10 nuolatinių darbuotojų.

    Besikeičianti pirkėjų poreikių įvairovė neleidžia versliai šeimai užmigti ant laurų, skatina tobulinti gaminius, pildyti asortimentą, dairytis naujų prekybos vietų, kuriose būtų galima pristatyti „Marveti“ kokybės ženklu pažymėtus čiužinius, tikrus ramybės, poilsio bei komforto tyliuosius ambasadorius.

    Dabar „Marveti“ čiužinių galima rasti prekybos centruose „Ermitažas”, „Bikuva”, susipažinti su jų techninėmis charakteristikomis kviečia interneto svetainė www.marveti.lt, svarbios įvairios parodos, gyvi susitikimai su klientais.

    Verslo klausimus sprendžia šeimoje

    Kiekvienas šeimos verslas turi ne tik matomą, pristatomą produkcijos pusę, bet ir nematomą, vidinį gyvenimą, kuris „įlenda“ ir į asmenines teritorijas.

    Prieš dvidešimt metų pradėjęs didmeninės prekybos tekstilės gaminiais verslą Romualdas Velička nesitikėjo, kad vėliau gamins ir čiužinius, o dar labiau nesitikėjo, kad kada nors verslo klausimus spręs visi šeimos nariai. Tuomet dukros dar buvo moksleivės, o žmona Vilniaus universitete krimto tarptautinių vadybos ir verslo administravimo mokslus bei apsigynė disertaciją apie smulkiojo ir vidutinio verslo rizikos valdymą.

    Prieš dvejus metus prie vyro verslo oficialiai prisijungusi Margarita sukūrė naują prekės ženklą „Marveti“. Šį elegantišką, itališko skambesio vardą moteris „atrado“, pasinaudodama pirmaisiais savo vardo ir pavardės skiemenimis.

    „Dėl ypač melodingo ir skambaus pavadinimo dažnai sulaukiame klientų klausimų, ar ne italų kompanijos atstovai esame“ – juokdamasi pasakoja M. Veličkienė ir patikino, kad kartu su nauju ženklu gimė ir nauja, išskirtinė čiužinių linija.

    Apie verslą kalbasi ir vakarienės metu

    Visi šeimynykščiai dirba nesidairydami į laikrodžius. Kaip dažnai versle sakoma, 24 valandas per parą.

    „Natūraliai pasikalbame apie verslą ir vakarienės metu. Tačiau tai nėra sunki našta. Dažniausiai aptarinėjame tik malonius dalykus namuose, naujus projektus, plėtrą ir kita. Probleminius klausimus pasiliekame darbo valandoms“, – taikliai apibūdina Margarita.

    Dukra Agnieška paantrina: „Manau, kiekviena verslaujanti šeima net ir laisvu laiku pakalba apie darbą, naujas idėjas. Niekada negali žinoti, kada šaus į galvą ta, geniali mintis”.

    Kotryna galvoja, kad tėvai dažnai nori perduoti savo verslą vaikams, todėl ir jų šeimoje verslo temos atviros, įkvepiančios, kiekvieno nuomonė yra svarbi. Toks įsitraukimas tik suartina visus. Kotryna prisiminė, kad pirmosios jos asmeninės verslo šeimoje patirtys kaupėsi tvarkant biurą už atlygį.

    Veličkų dukterys, Y kartos atstovės, jau sukančios savo šeimų lizdus, tėvų sukurtame čiužinių versle dalyvauja kaip patarėjos, dirbdamos kitose įmonėse, jos skiria laiko ir noriai mąsto apie čiužinių reklamą, prisideda prie tarptautinių verslo susirašinėjimų ir, reikalui esant, atlieka daugybę smulkių, skubių darbų. Jaunatviškas azartas ir brandus suaugusiųjų požiūris versle ypatingai dera.

    Strategiją kuria šeimos galva, diplomatiją žmona

    Paklausus apie lyderystę šeimos versle, visi vienbalsiai sužiūra į šeimos galvą. Verslo vadybą ir marketingą studijavęs Romualdas iš vaikystės svajonių tapti karininku, gaisrininku, virėju „išvirė“ verslą, kuriam reikia drausmės kaip kariuomenėje ir gebėjimo gesinti problemų gaisrus. Tad galima sakyti, kad vaikystės svajonės savotiškai išsipildė, o Romualdui geriausiai sekasi ieškoti tiekėjų ir klientų, derėtis bei analizuoti finansus. Vyras lyg deimantą nuolat šlifuoja verslo strategiją, stengiasi „pamatyti“ ateitį, t. y. analizuodamas prognozuoja, prisiima visą verslo vystymo atsakomybę.

    Margaritos, besirūpinančios „Marveti“ gaminių pardavimais, nerealizuotas pašaukimas yra diplomatija, politiniai debatai, todėl jai svarbi verslo diplomatija, tai tarsi verslo abėcėlė.

    „Ką bendro turi čiužinys ir diplomatija? Ogi… minkštumą ir kietumą vienu metu“, –  šypsosi M. Veličkienė. – Reikia turėti tvirtą savo poziciją kiekvienu klausimu, bet mokėti išklausyti pašnekovus ir svarbiausia, viską spręsti taikiai“.

     

     

    Pavyko nuo pat „pirmojo blyno“

    Į kylantį klausimą apie „pirmąjį blyną“, pirmąjį pagamintą čiužinį, atsakymas adrenalino nesuteikia, nes jau pirmasis gaminys prieš 9 metus buvo gerai apgalvotas bei pagamintas profesionaliai, dalyvaujant nemažą patirtį sukaupusiam čiužinių gamybos technologui. Taigi, kompetencijos netrūko nuo pat verslo pradžios.

    „Vis tik pirmieji čiužiniai buvo paprasti, orientuoti  į vidutinio kliento lūkesčius. Dabar gaminame keliasdešimt įvairių gaminių bei pagal asmeninius poreikius absoliučiai išskirtinius čiužinius, užtikrinančius aukščiausią komfortą ir poilsį. Per ilgą laiką padaugėjo medžiagų pasirinkimas, o klientai atidžiau renkasi gaminius“, – sako verslo šeimos galva R. Velička.

    Veličkų šeima taip pat aktyviai įsitraukusi į verslo bendruomenę – yra Kauno ir Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos nariai.

    Straipsnio epilogu galėtų tapti M. Veličkienės svarbus patarimas jaunoms šeimoms, pradedančioms kurti verslą: „Būkite atsidavę savo verslo idėjai bei veiklai. Neužtenka tiesiog norėti tapti sėkmingu verslininku, reikia turėti tikslą, tikėti juo ir būti savo veiklos entuziastu.“

     

Skip to content