Bendrai finansuojama pagal Europos Sąjungos programą „Erasmus+“
Europinė patirtis padeda mokytojams
Jonavos politechnikos mokyklos mokytojai kartu su Marijampolės profesinio rengimo centro mokytojais 2019-2021 mokslo metais turėjo galimybę pagilinti savo profesines, kalbines ir kultūrines kompetencijas dalyvaudami ,,Erasmus+“ programos projekte „Profesijos mokymo metodų modernizavimas, remiantis ES patirtimi“. Dalyviai – ne tik , Marijampolės profesinio rengimo centro mokytojai, bet ir Jonavos politechnikos mokyklos bei Tauragės profesinio rengimo centro profesijų mokytojai. Stažuočių šalys – Ispanija, Italija, Suomija, Vokietija.
Projekto dalyviai stebėjo mokymo procesą, diskutavo su tų šalių pedagogais, įmonių atstovais, susipažino su šalies kultūra, žymiomis kultūrinėmis vietomis, skanavo tradicinius patiekalus, tobulino anglų kalbos žinias. Įgyta patirtis ir yra vertingiausias dalykas, kurį galima gauti stažuotėje. Mokytojai patirtį taiko savo darbe.
Suomijoje Brahe profesinėje mokykloje lankėsi informacinių technologijų, virėjų profesijos mokytojai ir administracijos darbuotojai. Projekto dalyvius sužavėjo šios šalies švietimo sistema, kuri pripažįstama viena geriausių Europoje. Mokytojai lankėsi pamokose ir praktiniuose užsiėmimuose, pamatė daug moderniausios technikos, mokėsi naujų metodų, parsivežė gerų idėjų. Mokytojams kilo minčių apie maitinimo pagerinimą mokyklose: aktyviau mokyti apie ekologiško, sveiko ir tvaraus maisto naudojimą, papildant mokymo programas šiomis temomis, valgyklose maitinimą organizuoti „švediško stalo“ principu.
Padavėjų, barmenų profesijos mokytojai ir administracijos darbuotoja stažavosi Florencijoje, kur kavinė, baras yra kiekviename žingsnyje, kur šurmuliuoja tūkstančiai turistų. Dalyviai stebėjo, lygino aptarnavimo standartus, stalų serviravimo ypatumus ir domėjosi vyno gamyba bei vartojimo kultūra. Mokytojos praktinio mokymo metu taiko patiekalų ir užkandžių dekoravimo idėjas, kurias teko pamatyti lankantis Florencijos restoranuose.
Vokietijoje automechanikų mokytojai lankėsi Berlyno automechanikų profesinėje mokykloje, BMW motociklų gamykloje, dalyvavo seminare apie Vokietijos mokymo sistemą. Seminare jie plačiau sužinojo apie dualinę profesinio mokymo sistemą, buvo įdomu išgirsti, kokius šios mokymo sistemos privalumus ir trūkumus įvardina patys vokiečiai. Grįžę mokytojai patobulino praktinių darbų mokymo aprašus, mokymo metodus.
Apdailininko /statybininko, automobilių mechaniko profesijos ir fizikos mokytojai, grįžę iš Tenerifės, pastebėjo daugiau panašumų nei skirtumų, kaip mokomi šios specialybės mokiniai. Stažuotės metu aplankytos profesinės mokyklos, apdailininko ir automobilių mechaniko profesijos mokymo/si bazės, domėtasi bendrojo ugdymo organizavimu ir mokymu, , apžiūrėti įmonių vykdomi statybos objektų darbai viduje ir lauke, taikomos technologijos ir metodikos. Mokytojams patiko idėja, kurią taiko profesinės mokyklos Tenerifėje. Mokiniai ne tik mokykloje, bet ir viešose erdvėse kuria estetiškas ir vizualiai patrauklias erdves bendruomenei taip rodydami profesinius gebėjimus ir populiarindami apdailininko profesiją.
Baigiamojo projekto sklaidos renginio metu, kuris vyko Marijampolės profesinio rengimo centre buvo pristatytos rekomendacijos, kuriomis bus siekiama patobulinti darbo metodus Lietuvos profesiniame mokyme. Rekomendacijas galima rasti čia:
https://www.mprc.lt/europine-patirtis-padeda-mokytojams/