• Darbo užmokesčio skaičiavimas: ką svarbu žinoti?
  • Darbo užmokesčio skaičiavimas: ką svarbu žinoti?

    Darbo užmokesčio skaičiavimas – visose įmonėse atliekama, pakankamai specializuota buhalterijos užduotis. Pagrindinis jos tikslas – teisingai apskaičiuoti ir sumokėti darbuotojų darbo užmokestį bei Socialinio draudimo ir Gyventojų pajamų mokesčius. UAB „Softera Baltic“ specialistai apžvelgia svarbius darbo užmokesčio skaičiavimo ir kitus susijusius aspektus, užtikrinančius sklandžią buhalterijos veiklą. 

    Moderni darbo užmokesčio apskaičiavimo sistema

    Bendrą darbo apmokėjimo tvarką nustato Darbo kodeksas, tačiau kiekviena įmonė pati sprendžia ir apsirašo darbo užmokesčio dydžius pagal pareigybes ar darbuotojų kategorijas, darbuotojų premijavimą, priedų ir kitų išmokų skyrimo tvarką. Keičiantis teisės aktams rekomenduojama bent kartą per metus peržiūrėti ir atnaujinti nustatytą tvarką.

    Įstatymai smulkiai reglamentuoja darbo santykius, o įmonėms renkantis vis lankstesnes darbo užmokesčio skaičiavimo bei motyvacines sistemas, daugelis šiuolaikiškų įmonių renkasi modernias darbo užmokesčio skaičiavimo programas.

    Apie minėtų sistemų naudojimą savo įmonėje ypač verta apsvarstyti tiems savininkams, kurių verslai yra dideli, o bendrovėje dirba daug darbuotojų. Buhalterijos ir verslo valdymo programos padeda užtikrinti sklandų buhalterijos ar personalo skyriaus darbą: suteikia galimybę tvarkyti ir valdyti net ir didelius duomenų kiekius.

    Inovatyvi sistema padeda greitai ir tiksliai atlikti buhalterijos užduotis: apskaičiuoti atlyginimus, įvairiais pjūviais skaidyti ir analizuoti duomenis, paruošti ataskaitas vadovams ir greitai pateikti deklaracijas.

    Dažniausiai automatizuojamos skaičiavimo užduotys:

    – Mokesčių apskaičiavimas ir deklaravimas;

    – Premijų ir motyvacinių priedų skyrimas;

    – 3 pakopos pensijų kaupimas;

    – Vidutinio atlyginimo skaičiavimas;

    – Kasmetinių ir papildomų atostogų kaupimas;

    – Nepanaudotų atostogų rezervo skaičiavimas;

    – Biudžetų valdymas.

    Darbo laiko apskaita – pagrindas tinkamai apskaičiuotią darbo užmokestį

    Darbo laiko apskaita – svarbi buhalterijos užduotis. Tinkamai pildoma darbo laiko apskaita svarbi užtikrinant, kad kiekvienam įmonės darbuotojui bus išmokėtas tikslus jo darbo užmokestis. Viršvalandžiai ir darbas poilsio dienomis griežtai reglamentuojami įstatymais, todėl teisingas jų žymėjimas ir įforminimas aktualus kiekvienai įmonei. Kai išvykimas arba grįžimas iš komandiruotės sutampa su poilsio dienomis, toks laikas turi būti apmokamas.

    Šiuolaikinės technologijos suteikia galimybę gerokai palengvinti buhalterijos darbą, padaryti jį našesnį ir išvengti klaidų. Įvairios buhalterijos ar verslo valdymo programos leidžia automatizuoti daugelį užduočių:

    – Priklausomai nuo įmonės pasirinkto darbo režimo grafikai ir tabeliai užpildomi automatiškai;

    – Esant poreikiui grafikai ir tabeliai importuojami iš kitų sistemų arba Excel lentelių;

    – Duomenų importas iš „Sodros“: ligos ir pensijų kaupimas;

    – Sistemos duomenys naudojami automatizuotam įsakymų ir kitų personalo dokumentų ruošimui.

    Personalo valdymo programų galimybės

    Personalo valdymas – tai viena iš sudėtinių verslo valdymo dalių. Viena pagrindinių personalo valdymo funkcijų yra informacijos, būtinos objektyviam tikslų ir rezultatų įvertinimui, apie darbuotojus, kaupimas.

    Verta apžvelgti personalo valdymo programų, padedančių optimizuoti personalo skyriaus darbą, galimybes. Personalo valdymo programų tikslas – didinti įmonės efektyvumą. Visų pirma, naudojant jas, įmonėje sumažėja personalo valdymo kaštai, nes optimizuojami skaičiavimai, todėl, vykdant apskaitą, pasitelkiamas minimalus žmogiškųjų išteklių kiekis. Be to, personalo valdymo sistemos leidžia saugoti, importuoti bei valdyti įvairius su įmonės darbuotojais susijusius duomenis bei dokumentus. Taigi, šios ir kitos programų funkcijos leidžia užtikrinti patogų bei našų personalo skyriaus darbą.

    Buhalterijos darbas yra ne tik apskaičiuoti kiekvieno darbuotojo vidutinį darbo užmokestį, tačiau taip pat atlikti ir kitas svarbias užduotis: vesti darbo laiko apskaitą, formuoti deklaracijas ir ataskaitas, valdyti įvairius personalo dokumentus ir kt. Dėl šios priežasties UAB „Softera Baltic“ ekspertai, ieškantiems modernių bei funkcionalių sprendimų, siūlo apsvarstyti darbo užmokesčio ir personalo valdymo programų galimybes.

    >>Domina personalo ir darbo užmokesčio valdymo sistema?<<

    Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei nuoširdžias rekomendacijas.


    klausk@softera.lt | +370 620 93555

Skip to content