• AVOCAD 24/7 PATARIA: SKOLŲ IŠIEŠKOJIMAS

    Koronaviruso (COVID-19) pandemijai pasaulį užrakinus namuose, ekonominių sunkumų grėsmės skamba vis dramatiškiau. Mažėjant daugelio įmonių apyvartinėms lėšoms, tikėtina, kad didelė dalis verslo vis dažniau susidurs su skolininkų mokumo problema – delsimu laiku atsiskaityti už parduotas prekes ir/ar suteiktas paslaugas.

    Verslui šioje situacijoje reikšmingu tampa ne tik sėkmingas verslo vykdymas, bet ir pagrįstas lūkestis susigrąžinti atlygį iš klientų. Dėl to jau šioje (pradinėje) stadijoje būtina imtis skubių bei neatidėliotinų veiksmų, kurie gali sušvelninti grėsmes.

    Parengėme rekomendacijas, kurios galėtų mažinti skolininkų nemokumo rizikas.

    Keiskite įpročius. Greičiausiai kiekvienas turime klientų, kurie pateiktą sąskaitą paprastai apmoka vėliau, nei nurodytas mokėjimo terminas. Įprastai palaukdavome, nes ankščiau ar vėliau tokios sąskaitos būdavo apmokamos. Tačiau šiuo metu į tokias situacijas reikėtų reaguoti atsargiau. Jei klientas bent keletą dienų vėluoja apmokėti sąskaitą – nelaukite. Susisiekite ir išsiaiškinkite vėlavimo priežastis. Tai efektyvi ir itin minimalių kaštų reikalaujanti priemonė, kuri galbūt užkirs kelią pradelstų įmokų didėjimui.

    Nedelskite. Dėl pastaruoju metu sparčiai gerėjusios ekonomikos, daugelis liberaliai vertino klientų pradelstas skolas, tikėdamiesi, kad tai tik laikina būsena. Todėl neskubėdavo inicijuoti teisminių procesų bei pagreitinti skolų grąžinimo terminų. Deja, to, kas įvyko per keletą savaičių, niekas nesitikėjo. Todėl delsimas šiuo metu toli gražu nėra tinkamiausia strategija. Tikėtina, kad įmonės, kurios ir iki šiol susidurdavo su apyvartinių lėšų stygiumi, artimoje ateityje susidurs su dar didesniais finansiniais sunkumais, kurie reikš, kad netgi teisinėmis priemonėmis pradelsti mokėjimai išreikalauti nebus. Todėl, siekiant užbėgti įvykiams už akių, inicijuoti skolų išieškojimus, rekomenduojama jau dabar.

    Deleguokite. Perduokite skolų administravimą profesionalui, kuris paprastai veikia kaip prevencinė priemonė nuo pradelstų skolų didėjimo. Kai skolininkai žino, kad bendrovės pradelstus mokėjimus visuomet administruoja profesionalas, jie geriau supranta delsimo pasekmes ir stengiasi kuo skubiau įvykdyti turimas prievoles.

    Jei esate skolingi – kalbėkitės. Turint įsiskolinimų, svarbiausia yra nelaukti ir patiems inicijuoti pokalbį su kreditoriumi. Paaiškinkite jam susidariusią situaciją ir pasiūlykite skolos grąžinimo alternatyvas. Geranoriški veiksmai ir nesislapstymas nuo problemos greičiausiai sulauks kreditoriaus atsakomojo geranoriškumo bei padės rasti abipusiai naudingą sprendimą.

    Taigi, vertinant situacijos rimtumą, neatidėliokite, nes nuo to gali priklausyti galimybė atgauti skolas. Beje, šiuo metu verta dažniau tikrinti partnerių kredito reitingus ir į juos atsižvelgti priimant sprendimus dėl skolų išieškojimo veiksmų savalaikiškumo.

    AVOCAD 24/7 komanda yra pasiruošusi atsakyti į visus kylančius klausimus.

    Likite namuose, bet nelikite vieni!


    Jūsų verslo partneris AVOCAD

Skip to content