Konkursas „Sukurta Jonavoje“ rengiamas nuo 2016 metų. Bendradarbiaujant Jonavos rajono savivaldybei kartu su verslininkus vienijančiu Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Jonavos filialu, šiais metais vyks jau aštuntasis „Sukurta Jonavoje 2023“ konkursas.
Konkurso tikslas – didinti Jonavoje sukurtų gaminių bei paslaugų žinomumą, jų vartojimą bei skatinti aukštos kokybės, inovatyvių, išskirtinių ir galinčių konkuruoti šalies, užsienio rinkose gaminių bei paslaugų kūrimą.
Konkursai „Sukurta“ Rūmų iniciatyva organizuojami nuo 2015 metų, jie vyksta ne tik Jonavoje, bet ir Kauno mieste bei rajone, Kėdainiuose, Šakiuose, Prienuose, Marijampolėje, Vilkaviškyje.
Dalyvaudami konkurse rajono verslininkai bei kūrėjai turi puikią galimybę pristatyti, išgarsinti savo produktą ar paslaugą ne tik rajone, bet ir už jo ribų. Konkurso rengėjai deda daug pastangų, kad unikalūs Jonavoje veikiantys verslai sulauktų kuo didesnio atgarsio. Apie juos rašo vietinė bei respublikinė spauda, informacija platinama Kauno PPA rūmų interneto svetainėje www.chamber.lt bei Rūmų socialinių tinklų paskyrose.
Per septynerius konkurso metus jame savo jėgas išbandė 72 dalyviai, nominacijoje „Sukurta“ nominuoti 22 nugalėtojai.
Konkurso dalyvių spektras labai įvairus – nuo didelių įmonių iki veiklą vykdančių fizinių asmenų, konkursui pateikti produktai ar paslaugos taip pat labai įvairios. Per septynerius konkurso metus nugalėtojais tapo unikalūs Jonavoje sukurti IT sprendimai gyventojams ar pramonei, medienos, tekstilės gaminiai, baldai, kūrybinės ir laisvalaikio praleidimo studijos, unikalūs ir žinomi maisto produktai.
Įmonė UAB „Reception“ konkurso nugalėtoja tapo net 2 kartus – 2019 ir 2021 metais, konkursui ji pristatė programėlę „Keliauk po Jonavą“ bei apskaitos programą „Sąskaitėlė“.
Šiuo metu jau yra paskelbtas 2023 metų konkursas „Sukurta Jonavoje“, kurio nugalėtojai bus iškilmingai apdovanoti Jonavos miesto šventės metu, rugsėjo 9 dieną. Tačiau visuomet įdomu, kaip gi sekasi praėjusių konkursų nugalėtojams, kokių pokyčių į jų verslą įnešė dalyvavimas konkurse, kaip jie gyvena dabar?
Pirmojo konkurso laureatais tapo UAB „Lonas“ konkursui pristačiusi lovą „BOSS“. Šios lovos gaminamos ir sėkmingai parduodamos iki šių dienų, jos yra vienos populiariausių Muzikinėje lovų kolekcijoje, pirkėjai gali rinktis ne tik lovos dydį ar audinį, bet ir įvairius, prie jų interjero labiausiai derančius, dizaino sprendimus. „2016 metais, kada tapome konkurso „Sukurta Jonavoje “ laureatais, LONAS lovų kolekcija buvo tik pradėjusi įsibėgėti, buvome daugiau žinomi kaip čiužinių gamintojai, tad norėjosi parodyti, jog mūsų įmonė gamina ne tik komfortiškus čiužinius. O ir lovas 2013 metais gaminti pradėjome supratę, jog čiužiniui reikalingas tvirtas ir kokybiškas pagrindas“, – sako įmonės direktorius Domas Jakutis.
Nors įmonės vardas buvo ir yra plačiai žinomas Lietuvoje, dalyvavimą konkurse D. Jakutis vertina labai palankiai: „Kiekvienas apdovanojimas ir įvertinimas yra svarbus ir tik patvirtina, jog einama teisingu keliu. Produkto sėkmė įrodė, kad apdovanojimas yra ne atsitiktinė sėkmė, bet kryptingo ir kruopštaus komandinio darbo rezultatas“.
Nuo 2016 m. UAB „Lonas“ stipriai išaugo: atidarė po 3 salonus Latvijoje ir Estijoje; sukūrė LONAS HOME namų tekstilės liniją, tai – pagalvės, antklodės, patalynė ir kiti produktai namų jaukumui; papildė asortimentą Continental tipo ir vaikiškomis lovomis. Šiemet įmonių grupei LONAS Group minint veiklos 30-metį ir žvilgtelėjus į nueitą kelią, verta pastebėti, kad visi, net ir mažiausi, veiksmai prisideda prie įmonės sėkmės. Jei kyla klausimų, ar verta dalyvauti konkurse ir pildyti paraišką? Verta! Sudalyvavus „Sukurta Jonavoje” gimtuose namuose, toliau norėsis dalyvauti apskrities ar respublikos mastu.
Gan netradicinis produktas tapo nugalėtojais „Sukurta Jonavoje“ konkurse 2018 metais. Įmonė UAB „Jonavos paslaugos“ tuomet pristatė elektroninį kapinių registrą.
Rankiniu būdu buvo surašyti, surinkti užrašai ant antkapių, sutikrinti su popierinių kapinių knygų duomenimis ir tuomet skaitmenizuoti.
„Atrodo, kad gyvename šiuolaikinių technologijų amžiuje, tačiau tiek Jonavoje, tiek kituose miestuose šie duomenys vis dar buvo popierinėse knygose. Kartais iškildavo problemų, kai po dešimtmečio iš užsienio grįžę žmonės negalėjo rasti savo artimųjų kapų. Tada tekdavo nukreipti juos į seniūniją, kur saugomos senosios kapinių knygos, mat mes savo žinioje turime tik paskutinę – tą, kurią pildome“, – tuomet kalbėjo bendrovės „Jonavos paslaugos“ vadovas Edmundas Mulokas.
Šiuo metu, praėjus penkeriems metams, dažnam jonaviečiui sunku pagalvoti, jog kažkada viskas buvo kitaip, tokius registrus diegiasi vis daugiau rajonų, nes jie labai reikalingi šiuolaikiniam žmogui, norinčiam aplankyti savo artimųjų kapus.
Įrašę mirusio žmogaus pavardę į registrą, sužinome ne tik kvartalą, kuriame žmogus palaidotas, bet galime rasti ir tikslią vietą skaitmeniniame žemėlapyje. Kartu sistema pateikia ir informaciją apie mirusiojo amžių, palaidojimo metus, apie kitus toje pačioje kapavietėje palaidotus asmenis. Registre rasite net tuos mirusiuosius, kurių pavardžių antkapiuose nėra – visa informacija suregistruota pagal kapinių knygas.
Laimėjimas konkurse „Sukurta Jonavoje 2018“ įmonei tapo ne tik kelių metų triūso įvertinimas, bet ir stipriai išaugino šios paslaugos žinomumą, apie tai rašė tiek vietinė, tiek respublikinė žiniasklaida.
Tad visus abejojančius ar verta, kviečiame nedvejoti ir dalyvauti.
2020 metų „Sukurta Jonavoje“ konkurso laureate tapo įmonė UAB „Vita ir ko“, konkursui pristačiusi savo ceche sukurtą konditerijos gaminį – „Šilbaravykis“. Įmonė skaičiuoja jau dvidešimtus veiklos metus, versle nėra naujokai. Per ilgus darbo metus būta įvairių iššūkių, kuriuos pavyko įveikti. Laimėtas „Sukurta Jonavoje“ medalis didelių pokyčių į verslą neįnešė, bet pripažinimas ir įvertinimas visuomet džiugina ir motyvuoja judėti į priekį. „Kai apie mūsų įmonę pradėjo rašyti, pajutome didesnį nei įprastą susidomėjimą mūsų produkcija, didėjo prekybos apimtys. Esame tvari įmonė – su tais pačiais produkcijos pirkėjais, didžiaisiais prekybos tinklais bendradarbiaujame daugiau nei dešimtmetį, ir jei sugebėjome išlikti tokioje rinkoje, reiškia, kad mūsų produkciją pirkėjai mėgsta ir vertina. Mūsų „Šilbaravykis“ gaminamas ir sėkmingai parduodamas iki šių dienų. Tai išskirtinio skonio produktas, pamėgtas ne tik jonaviečių“, – kalbėjo įmonės UAB „Vita ir ko“ vadovė. Ji džiaugėsi, kad tuomet ryžosi teikti paraišką. „Turėjome tikrai kokybišką, išdirbtą, laiko patikrintą ir skanų produktą, tad jo įvertinimas „Sukurta Jonavoje“ medaliu, tik patvirtino mūsų įsitikinimus. Ir dabar, kai žaliavos pabrango keletą kartų, šio produkto receptūra išliko nepakitusi, netaupėme kokybės sąskaita, nenuvylėme savo pirkėjų. Šiais metais taip pat planuojame konkursui pateikti savo įmonės gaminį, kaip jam seksis – matysime jau visai netrukus, o mūsų produkcijos jonaviečiai bei miesto svečiai gali įsigyti mūsų ceche Ruklos g. 12, Jonavoje ir IKI prekybos centruose“, – kalbėjo 2020 m. konkurso laureate tapusios įmonės UAB „Vita ir ko“ direktorė Vitalija Budnikienė.
UAB „IT Trade“ su prekiniu ženklu „MarciPana fragrances“ dalyvavimą 2022 metų konkurse „Sukurta Jonavoje“ vertina labai palankiai. Įmonės vadovė Elmyra Tamkevičienė minėjo, kad net neplanavo dalyvauti konkurse, tačiau paskatinta aplinkinių, vis tik ryžosi pateikti paraišką. Atrodė, kad rinkoje gausu namų kvapų, tad sunku dar kažkuo nustebinti. Vis tik, jos sukurtas produktas yra išskirtinis ir unikalus tuo, kad dėžutėje pirkėjas randa ne tik kvapą, bet ir natūralų mineralą, knygos skirtuką su jos kurtomis romantiškomis eilėmis, bei apyrankę, vertą iš natūralių mineralų karoliukų. Keturios gyvenimo aistros (mineralogija, tekstų rašymas, papuošalų kūryba bei parfumerija) ir puiki emocija vienoje prabangioje dėžutėje. Tapus viena iš konkurso nugalėtojų, kūrėja įsitikino, kad kai nori, stengiesi, dirbi, aplanko ir sėkmė. Atsirado daugiau drąsos realizuoti senas idėjas bei svajones. Konkursas patvirtino, kad nebanalus produktas, į kurį įdėta daug laiko, jėgų, meilės ir kūrybos – lieka žmonių įvertintas .
Ji pasidžiaugė, kad po konkurso nugalėtojų paskelbimo, susidomėjimas jos kuriamais produktais išaugo kelis kartus. Tikrai buvo juntamas žmonių aktyvumas, tiek internetinėje parduotuvėje, tiek fizinėje. „Didžiausiu konkurso „Sukurta“ privalumu laikyčiau tai, kad mano verslas tapo labiau žinomas, pati drąsiau ėmiau siūlyti savo sukurtus produktus, išaugo pasitikėjimas savo jėgomis. Vien kvapu nugalėtoju neapsiribojau, ir dabar, išplėtus produktų asortimentą, gaunu nemažai užsakymų iš įmonių bei organizacijų. Vieni populiariausių produktų tapo automobiliniai kvapai, kuriuos įmonės turi galimybę užsakyti su savo logotipu, kaip reprezentacinę dovaną savo klientams. Naujausias mano kūrinys vasarinių kvapų kolekcija „Tropical trio“, kurią kuriant buvo skirtas ne ką mažesnis dėmesys pakuotei, ir be abejo patiems aromatams. Džiaugiuosi, kad atsirado įmonių, kurios parodė susidomėjimą prekiauti bei platinti Marcipana Frangrances produktus. Auga ir klientų srautas, apsilankančių parduotuvėje Jonavoje, Sodų g. 28.“, – konkurso teikiama nauda verslui ir jo verte dalinosi UAB „IT Trade“ vadovė Elmyra Tamkevičienė.
Kalbinti konkurso nugalėtojai itin gerai vertina kasmet organizuojamą konkursą „Sukurta Jonavoje“ ir drąsina visus kuriančius bei gaminančius verslus jame aktyviai dalyvauti. Vieniems tai būtų galimybė priminti apie savo kuriamus produktus bei teikimas paslaugas, kitiems – padidinti pardavimus, tapti labiau žinomais, prisistatyti platesnei klientų bendruomenei.
Tad jei abejojate ar verta – nedvejokite, teikite paraiškas ir dalyvaukite konkurse „Sukurta Jonavoje 2023“ . Paraiškos priimamos iki rugpjūčio 14 dienos, visą informaciją apie konkursą rasite čia: https://www.jonava.lt/gyventojams/naujienos/29/skelbiamas-konkursas-sukurta-jonavoje-2023:11129