Kovo 26 d. „Žalgirio“ arenoje vyko Kauno miesto mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) mugė. Šie metai – jubiliejiniai: jau penktus metus rinkome geriausią Kauno miesto MMB.
2013/2014 mokslo metais LJA įregistruotos 53 Kauno mokyklų mokinių mokomosios bendrovės. Konkurse savo gaminius ir paslaugas mugėje pristatė 30 Kauno miesto ir rajono MMB. Dar 13 MMB atvyko iš Norvegijos ir Danijos. Treti metai mugė – tarptautinė. Šiuose konkursuose dalyvavo svečiai iš Švedijos, Danijos, Italijos ir Norvegijos.
Aktyviausia konkurse-mugėje buvo Kauno ,,Saulės“ gimnazija. Konkurse dalyvavo net 11 gimnazijos MMB. Šioje mokykloje jau mezgasi ir tarptautinės Mokinių mokomosios bendrovės idėja.
Kiekvienais metais renginys sulaukia vis daugiau draugų: verslininkų, studentų, didelį dėmesį skiria miesto meras A. Kupčinskas, Tarybos nariai, kurie vertina mokinių pasiekimus, apdovanoja laimėjusias MMB.
Mokinių veiklas vertino komisija, sudaryta iš verslo atstovų, universitetų, bankų darbuotojų ir studentų. Bendrovių veiklą vertino ir mokyklų mokiniai. Komisija buvo griežta – iš galimų 360 taškų pirmoje vietoje atsidūrusi MMB surinko 270.
Pagal bendrą surinktą taškų skaičių geriausia 2013/2014 mokslo metų MMB tapo Kauno ,,Saulės“ gimnazijos MMB „Stick‘em Up“. MMB buvo apdovanota Kauno miesto mero A. Kupčinsko padėkos raštu.
Geriausia tarptautine bendrove tapo Nøtterøy upper secondary school (Norvegija) MMB „Sinni“, kuriai prizą įsteigė ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas ir Kauno miesto savivaldybės Švietimo ir ugdymo skyrius.
Specialią nominaciją laimėjo ,,Vyturio“ katalikiškos vidurinės mokyklos MMB „Amigos“, kuriai prizą įsteigė Editos ir Fortūnato Gudišauskų šeima.
Geriausios interviu/komunikavimo verslo kalba nominaciją laimėjo tarptautinė bendrovė Viborg Handelsgymnasium (Danija) MMB „Easy Ticket“, kuriai prizą įsteigė AB Swedbank ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Geriausio reklaminio filmuko nominaciją laimėjo ,,Saulės“ gimnazijos MMB „Stick‘em Up“. Jai prizą įsteigė KTU Ekonomikos ir verslo fakultetas ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Inovatyviausios/novatoriškiausios verslo idėjos nominaciją laimėjo ,,Saulės“ gimnazijos MMB „Dvynukai“, kuriai prizą įsteigė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Moksleiviams prizą įteikė rūmų kancleris Andrius Verbyla. Bendrovė taip pat apdovanota Švietimo ir ugdymo skyriaus įsteigtu prizu.
Praktiškiausios inovacijos nominacija apdovanota ,,Saulės“ gimnazijos MMB „Stick‘em Up“, kuriai prizą įteikė KTU regioninio mokslo parko projektų ekspertas dr. Tercizijus Varkala.
Socialiai atsakingo verslo/draugiškos aplinkai idėjos nominaciją laimėjo Viborg Handelsgymnasium (Danija) MMB „Quick Can“. Šiai komandai prizą įsteigė VU Kauno humanitarinis fakultetas ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Geriausio stendinio pristatymo nominacija apdovanota Jono Basanavičiaus gimnazijos MMB „RECLAMO“, kuriai prizą įsteigė ISM vadybos ir ekonomikos fakultetas ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Geriausios idėjos nominaciją laimėjo S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos MMB „Jauki idėja“, kuriai prizą įsteigė DnB bankas ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Geriausio logotipo nominaciją laimėjo ,,Saulės“ gimnazijos MMB „Biko“. Jai prizą įsteigė Informacinių technologijų mokymo centro direktorė Skaidra Vaicekauskienė ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Nominacija „Už tvarią plėtrą“ apdovanota Jono Basanavičiaus gimnazijos MMB „RECLAMO“, kuriai prizą įsteigė UAB „Det Norske Veritas“ generalinis direktorius Audrius Šleika.
Lietuviškiausios idėjos nominacija atiteko ,,Saulės“ gimnazijos MMB „P.I.T“., kuriai prizą įsteigė UAB „Adikopas“ direktorius Skirmantas Strėlius ir Švietimo ir ugdymo skyrius.
Technologiškiausios idėjos nominaciją laimėjo Viborg Handelsgymnasium (Danija) MMB „GES – Green Economic Solution“. Jai prizą įsteigė KTU elektros ir elektronikos fakultetas.
Moksleiviai, nedrįsę įkurti savo verslo, bet besidomintys juo, galėjo taip pat vertinti MMB, dalyvaudami atviroje pamokoje. Jų nuomonė – vienareikšmiška. Geriausia idėja ,,Saulės“ gimnazijos MMB ,,Meškila“ . Šiai MMB prizą įsteigė Švietimo ir ugdymo skyrius.
„Dėkojame mugės draugams, idėjos puoselėtojams, rėmėjams, verslininkams, organizatoriams, mokytojams ir dalyviams, nes tik dirbdami kartu galime pasidžiaugti rezultatais“, – sakė renginio organizatoriai.
Įgyvendinant Lisabonos strateginius siekius, Lietuvoje visapusiškai skatinamas jaunimo verslumo ugdymas bei ekonominio raštingumo didinimas. Jaunimo verslumo kompetencija įvardijama kaip viena iš prioritetinio ugdymo krypčių. Viena didžiausių jaunų žmonių problemų – sudėtingas įsidarbinimo procesas, todėl mokyklų mokiniams sudaromos galimybės rinktis verslumo gebėjimus ugdančią veiklą – išmėginti komandinio darbo principus praktiškai, dalyvauti verslumo mugėse bei įgyti patirties mokinių mokomosiose bendrovėse. Tai puikiai atlieka mokyklos, kuriose ekonomikos ir verslo ugdyma pagal Junior Achevement programą. Viena iš šios programos dalių yra „Mokinių mokomosios bendrovės“ (žr. www.lja.lt
), kurios metu mokiniai įsteigia bendrovę ir ją valdydami įgyja verslo įgūdžių bei praktiškai mokosi ekonomikos. Taigi, mokiniams suteikta galimybė dar mokykloje įgyvendinti savo verslo idėjas ir kaupti praktinę patirtį Lietuvos ateities gerovei. MMB – tai trumpalaikė (veikianti vienerius mokslo metus) AB. Akcinis kapitalas – iki 500 Lt. (100 akcijų po 5 Lt.). Pasibaigus m.m., savo draugams-akcininkams išmokami dividendai, sumokamas 5% pelno mokestis valstybei. Taigi, mokiniai kuria bendroves, kurios dirba gamindamos tikrus produktus ar teikdamos paslaugas ir kartu mokosi konkuruoti rinkos sąlygomis. Gautą pelną mokiniai stengiasi investuoti į žinių kaupimą – važiuoja į verslumo konferencijas, dalyvauja seminaruose. Rezultatas puikus – Kauno miesto MMB nuo 2000 m. ( 1993 m LJA pradėjo veiklą) 7 kartus pripažintos geriausiomis Lietuvoje. Svarbu paminėti, kad kasmet Kauno MMB sugrįžta su gausybe apdovanojimų tiek iš respublikinės, tiek iš tarptautinių konkursų.
MMB dirba pagal akcinių bendrovių principus, todėl tai yra puiki proga moksleiviams susipažinti su verslo pradmenimis ir pajusti tikro verslininko gyvenimą. Įkurdami trumpalaikę akcinę bendrovę ir ją valdydami, mokiniai praktiškai pritaiko ekonomikos sąvokas ir įgyja verslo įgūdžių. Jie nutaria, koks bus jų verslas, sukaupia kapitalą parduodami akcijas, gamina bei parduoda savo produkciją (arba teikia paslaugas). Jie pereina visus bendrovės veiklos etapus. Nuo tikros įmonės MMB skiriasi tik tuo, kad turi ribotą kapitalą ir veikia ribotą laiką (vienerius mokslo metus).