2017-ųjų Dakaro ralyje 2017 metų sausį startuosianti lietuviška Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio komanda sukirto rankomis su pagrindiniu partneriu ir turės naują pavadinimą – „CRAFT bearings“.
Lietuvių įkurta tarptautinė bendrovė „CRAFT Bearings“ yra automobilinių ir industrinių guolių gamintoja, vykdanti veiklą net 80-yje pasaulio šalių, tarp jų ir Centrinėje bei Pietų Amerikoje. Anot jos vadovo Vyganto Rimgailos, sprendimą bendradarbiauti lėmė dvi pagrindinės priežastys – sutapęs požiūris į kokybę ir patirtis.
„Klientai visame pasaulyje renkasi mus dėl aukštos produktų kokybės ir patikimumo. Dėl šios priežasties rinkdamiesi partnerius ir patys didžiulį dėmesį skiriame patirčiai ir profesionalumui. Antanas – labiausiai patyręs Dakaro lietuvis, o jo per ilgus metus sukauptos žinios ir pasiekti aukšti rezultatai yra geriausias šių savybių atspindys“, – teigė V. Rimgaila. „Dakaras – unikalus išbandymas, kurį įveikia ne visi. Tokiose ilgose ir sudėtingose varžybose kiekviena detalė yra svarbi ir dažnai gali nulemti galutinį rezultatą. Savo veikloje vadovaujamės tokiu pačiu požiūriu, todėl džiaugiamės prisidėję prie profesionalios Antano komandos.“
„Visų pirma – labai džiaugiuosi, kad prie komandos prisijungė tokia stipri, tarptautiniu mastu žinoma lietuviška bendrovė“, – apie naują pagrindinį komandos partnerį kalbėjo Antanas Juknevičius. „Nors mūsų šalyje verslas kartais į sporto finansavimą žiūri net atsargiau nei valstybinės institucijos, atsiranda ir ryžtingų įmonių, kurios mato partnerystėje naudą.“
Lenktynininkas pasakoja, kad renkantis partnerius visuomet pirmiausia atsižvelgia į įmonės komunikuojamas vertybes. „Manau galima aiškiai matyti, jog visos mūsų komandos partnerių sąraše esančios bendrovės turi vieną bendrą bruožą. Ar tai būtų pasaulinis prekės ženklas, ar Lietuvos bendrovė – visos jos žinomos už profesionalumą bei aukštą paslaugų ar produktų lygį savo srityje, „CRAFT Bearings“ – puikus pavyzdys. Su šia profesionalų komanda Dakaro iššūkis – ne toks ir baisus.“
Antano Juknevičiaus „CRAFT bearings“ komandos iki Dakaro ralio starto dar laukia kelionė į Prancūziją, Le Havro miestą. Būtent iš šio uosto praėjus techninę komisiją į Argentiną bus išplukdomi varžybose startuosiantys automobiliai, sunkvežimiai, motociklai bei keturračiai.
Esame neprognozuojami gerąja prasme
Antanas Juknevičius ir jo naujasis šturmanas Darius Vaičiulis penktadienį pakvietė bičiulius ir žurnalistus į spaudos konferenciją sostinės Energetikos ir technikos muziejuje. Čia Dakaro gerbėjai pirmą kartą pamatė atnaujintą 2017 m. Dakaro automobilį „Toyota Hilux Overdrive“.
Automobilis jau yra matęs nemažai lenktynių. Tačiau jis nuolat prižiūrimas, agregatai atnaujinami. Tad dykumų maratonui jau paruoštas tinkamai. Tai, pasak Antano Juknevičiaus, ir kelia jam didžiausią džiaugsmą.
Kalbėdamas apie lūkesčius, kurią vietą galėtų užimti 2017-ųjų Dakare, jau šeštą kartą prie dykumų bolido vairo sėsiantis Antanas buvo atsargus (iš viso tai jau 8-asis startas Dakare). „CRAFT bearings“ komanda stengsis pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Tačiau Antanas pripažino, kad, jei pasiseks, jie gali būti neprognozuojami. Gerąja prasme.
Išmoktos 2016-ųjų Dakaro ralio pamokos
Kaip teigia lenktynininkas Antanas Juknevičius, didžiausias dėmesys 2017-ųjų pasirengimo cikle buvo skiriamas toms vietoms, kur automobilis buvo pažeidžiamas šių metų varžybose.
„Praėjusiais metais sužinojome šio automobilio silpnąsias ir stipriąsias vietas. Šią techniką pirmą kartą išbandėme tik praėjusiame Dakaro maratone, rinkome patirtį ir informaciją. Daugiausiai problemų turėjome su vairo stiprintuvo sistema, todėl pagrindinis darbas buvo rasti sprendimą, kaip galime patobulinti šią sistemą. Labai džiaugiuosi, kad mūsų profesionalų komanda jį rado, dabar belieka tik išbandyti jo veikimą ateinančio Dakaro sąlygomis.“
7 kartus Dakaro ralį įveikęs A. Juknevičius džiaugiasi, kad jo komandoje dirba bene labiausiai patyrę ir išradingumo nestokojantys inžinieriai ir mechanikai lietuviai, todėl į alternatyvas nesižvalgo. „Manau, kad mūsų komandoje – vieni geriausių lietuvių specialistų. Visi unikalūs sprendimai su stiprintuvu ir kitomis sistemomis parodo aukščiausią jų profesionalumo lygį. Vienas malonumas lenktyniauti, kai žinai, jog turi tokį techninį užnugarį“,- savo techninių specialistų pasiekimus vardijo A. Juknevičius.
Dakaro monstrą išardė iki rėmo
330 arklio galių Dakaro monstras prieš 2016 m. Dakaro startą buvo atidžiai peržiūrėtas lietuvių inžinierių, tačiau laiko didelėms modifikacijoms tuomet nebuvo. Pasak „RaceTech“ dirbtuvių, ruošiančių A.Juknevičiaus automobilį, vyriausiojo inžinieriaus Marijaus Bernoto, šis pasiruošimo ciklas buvo pats laikas automobilį atstatyti į beveik naują stadiją.
„Šiemet turėjome daugiau laiko, todėl viską perrinkome ir atnaujinome iš pagrindų. Automobilis buvo išardytas paliekant pliką rėmų konstrukciją. Tuomet ji buvo valoma smėliasrove, virinamos pažeistos vietos, viskas stiprinama ir dažoma. Ralio reido automobilių kėbulas ir konstrukcija varžybų metu patiria didžiules apkrovas ir natūralu, jog dažai bei apsauginiai sluoksniai pažeidžiami akmenų, šakų ar kitų trasoje esančių objektų“, – pasakojo inžinierius.
Po 2016-ųjų Dakaro komandos mechanikai iš gamyklos gautomis dalimis atnaujino „Sadev“ pavarų dėžę, kitus agregatus. Prie variklio padirbėta minimaliai: kelionės iš Pietų Amerikos metu dėl drėgnos aplinkos vožtuvų lizdai buvo pažeisti korozijos ir 4 cilindrai tapo nesandarūs. Todėl buvo išardytas variklio blokas, atnaujintos galvos. „Overdrive“ variklių resursas siekia 20 000-25 000 greičio ruožų kilometrų. O iki šiol nuvažiuota apie 15 000 kilometrų. Tad, pasak A.Juknevičiaus, variklis turėtų atlaikyti ir 2017 metų maratoną.
Naujasis A.Juknevičiaus šturmanas – „pankas“ Į 8-ąjį savo Dakaro ralį Antanas Juknevičius važiuoja su nauju šturmanu – Darium Vaičiuliu.
„Dariaus prisijungimas toli gražu nebuvo staigmena nei man, nei kitiems „CRAFT bearings“ komandos nariams. Daugybę metų pajuokaudavome, kad kartu keliausime užkariauti Dakaro, o šiais metais tai tapo realybe. Dakaras – didžiulis ir nelengvas projektas, kuriam įveikti nepakanka vien ambicijų ir finansinių išteklių. Labai svarbų vaidmenį čia atlieka vidinė motyvacija, emocinis ir fizinis pasirengimas. Darius spinduliuoja šiomis savybėmis, be to, man labai artimas jo mąstymas ir požiūris į gyvenimą. Abu esame atsakingi ir disciplinuoti, tačiau kartu ir savotiški gyvenimo „pankai“, – apie šturmano pasirinkimą atviravo A.Juknevičius.
Dakaro naujokas Darius Vaičiulis jau turi daug smėlynų lenktynių patirties. Jis yra startavęs ralio reido varžybose – 2008-aisiais kartu su Antanu Juknevičiumi laimėjo Sacharos dykumoje vykusias „Libya Desert Challenge“ varžybas. Naujasis šturmanas nebijo iššūkių, jis yra toks pat „pankas“ kaip Antanas. Darius yra įkopęs į Everesto (Azija, 8848 m.), Akonkagvos (Pietų Amerika, 6960 m.), Kilimandžaro (Afrika, 5895 m.), Makinlio (Šiaurės Amerika, 6194 m.) ir Elbruso (Europa, 5642 m.) viršukalnes.
Prieš porą metų būsimomis ateinančių metų Dakaro ralio trasomis Darius Vaičiulis įveikė daugiau nei 5000 km motociklu. 2017-ųjų sausį startuosiantis ralio maratonas vyks Paragvajuje, Bolivijoje bei Argentinoje.
2016-ųjų metų Dakare Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažas absoliučioje automobilių klasės įskaitoje užėmė 27-ąją vietą. Iš viso A. Juknevičius Dakaro raliuose jau dalyvavo 7 kartus, o aukščiausią, 25-ą vietą, jis pasiekė 2009-iaisiais. Dakaro ralis startuos 2017-ųjų Sausio 2-ą.