Per antrąją karantino bangą „Sodra“ teiks mokestinės pagalbos priemones verslui, kurio veikla buvo apribota dėl karantino. Įmonėms ir savarankiškai dirbantiems asmenims nebus taikomos sankcijos, o susidariusius įsipareigojimus galima atidėti supaprastintomis sąlygomis iki 5 metų laikotarpiui.
„Sodra“ mokestines pagalbos priemones verslui teikia karantino laikotarpiui ir du mėnesius jam pasibaigus. Per antrąją karantino bangą pagalbos sąlygos verslui iš esmės nesikeitė. Tačiau draudėjai, kurie norėtų pasinaudoti mokestine pagalba, turėtų pateikti „Sodrai“ prašymą netaikyti sankcijų, o įmokas sumokėti arba pateikti prašymą dėl atidėjimo galės pasibaigus karantinui.
Pagalba teikiama tam verslui, kurio veikla Vyriausybės nutarimu yra apribota, pavyzdžiui, maitinimo įstaigoms, sporto klubams, viešbučiams ir kt. Įmonės ar savarankiškai dirbančių gyventojų ekonominės veiklos taip pat turi būti įtrauktos į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) COVID-19 poveikį patyrusių draudėjų sąrašus“, – sako „Sodros“ direktoriaus pavaduotojas J. Miskis.
Kaip ir per pirmąją karantino bangą, pagalba verslui bus teikiama supaprastintai – įmokos atidedamos be palūkanų ir nereikalaujama pagrįsti mokumo. Vis dėlto, sankcijos nebus taikomos tik tiems draudėjams, kurių veikla Vyriausybės nutarimu yra apribota ir kurie „Sodrai“ pateiks prašymus. Vasarą, sankcijos automatiškai nebuvo taikomos įmonėms, kurios buvo pateikusios prašymą VMI ir įtrauktos į COVID-19 poveikį patyrusių įmonių sąrašą.
Prašyme netaikyti sankcijų įmonės ar savarankiškai dirbantys gyventojai turės patvirtinti, kad jų veikla yra apribota ir kad jos veikia teritorijoje, kurioje paskelbtas karantinas (jeigu karantinas būtų taikomas ne visoje šalyje).
Prašymą atidėti įmokas įmonės ir savarankiškai dirbantys gyventojai galės pateikti per du mėnesius pasibaigus karantinui. Įmokos gali būti atidėtos metus, o vėliau jas lygiomis dalimis reikėtų sumokėti ne ilgiau kaip per ketverius metus . Šiuos terminus pasirenka ir prašyme nurodo draudėjas.
Prašymus galima pateikti per Elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą EDAS. Kad būtų patogiau, savarankiškai dirbantys asmenys, kurie neturi kvalifikuoto elektroninio parašo, skaitmeninę Prašymo dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka kopiją gali pateikti ir elektroniniu paštu skolu.atidejimas@sodra.lt.
„Užtikriname pagalbą verslui, kurių veikla apribota dėl karantino. Pirma karantino banga parodė, kad sklandžiai atidėjome įmokas tūkstančiams COVID-19 poveikį patyrusių įmonių ir nevykdomų verslo įsipareigojimų suma išaugo neženkliai. Tai reiškia, kad sutarėme dėl beveik visų skolų, susidariusių „Sodrai“ per karantiną, atidėjimo“, – teigia J. Miskis.
„Sodra“ per karantiną supaprastinta tvarka yra atidėjusi apie 130 mln. eurų įmokų, maždaug 13 tūkst. įmonių ir savarankiškai dirbančių gyventojų.
„Sodros“ informacija