• Naujienos
  • Eksportas yra ne sprintas, o maratonas

    Ilgesnė nei 30 metų įmonės istorija ir patirtis! Daugiau nei 100 gyvūnų priežiūros prekių ir jų maisto mažmeninės prekybos parduotuvių Lietuvoje ir Estijoje! Daugiau nei 700 didmeninės prekybos partnerių! Daugiau kaip 50 pasaulio šalių, į kurias eksportuojama gaminama produkcija!  Šiais dalykais didžiuojasi įmonių grupei „KIKA group“ priklausanti kompanija „Akvatera LT“. Apie tai, kaip sukurti produktus, kuriuos lengva parduoti tiek Azijoje, tiek Europoje, kaip perprasti nepažintas kultūras ir tinkamai pristatyti Lietuvą, kaip nuosekliai auginti pardavimus, susitikime su Eksportuotojų klubo nariais dalijosi „Akvatera LT“ eksporto vadovas Paulius Ausmanas.

    Pasak Pauliaus, „eksportas – ne sprintas, o maratonas“. Todėl kiekviena kompanija, kuri pasiryžta eksportuoti savo produkciją, turi atsakingai ir rimtai tam pasiruošti: pasidomėti kitos šalies ekonomine situacija, kultūriniais skirtumais, mentalitetu. Ypatingai svarbu išsiaiškinti ir vietos žmonių apsipirkimo įpročius – skirtingose šalyse jie gali būti kardinaliai skirtingi (pvz., japonai renkasi tik žinomus, reklamose matomus produktus; korėjiečiai linkę tikrinti, testuoti – būkite pasiruošę pasiūlyti jiems produkcijos mėginukų; bulgarai dažniausiai perka mažais kiekiais, tad didelės produktų pakuotės pasisekimo neturės; Malaizijoje pirkėjas akylai stebi akcijas ir perka tik jų sulaukęs ar pan.).

    Bet ir žinant visus šiuos niuansus, eksportas į kitas šalis (ypač Azijos kraštus) nepajudės, jei neturėsite  gero vietinio verslo partnerio.  Jis – visų svarbiausia, pabrėžia „Akvatera LT“ eksporto vadovas Paulius Ausmanas. O šiandien surasti patikimą partnerį – ypatingai sudėtinga. Google paieška, el. laiškai bendruoju įmonės el. paštu ar šalti skambučiai jau nebeveikia, todėl kompanijos turi keisti savo veiklos modelius ir naudoti kitus, efektyvesnius, verslo partnerių paieškos kelius: dalyvavimą parodose, verslo keliones, turimus ryšius ir asmenines rekomendacijas. Pasak Pauliaus, bendradarbiavimas, pagrįstas „žmogus – žmogui“ modeliu, kuomet kalbame ne apie mūsų produktą, o apie tai, kaip mūsų produktas gali padėti partneriui vystyti jo verslą, šiandien veikia bene geriausiai, o šiltas asmeninis ryšys ne tik leidžia sėkmingai auginti padavimus, bet ir suteikia galimybę plėsti naudingų kontaktų ratą. „Jei mūsų partneris gali pristatyti ir rekomenduoti mus kitam, tai yra kiekvieno mūsų sėkmė“, – akcentavo Eksportuotojų klubo nariams „Akvatera LT“ eksporto vadovas Paulius Ausmanas.

    Domina pasidalinimas patirtimi, patarimai, kaip plėtoti eksportą, asmeninių žinių ir kontaktų plėtra?  Kviečiame tapti Eksportuotojų klubo nariu! Plačiau apie Kauno PPA rūmuose veikiantį klubą galite sužinoti:  http://chamber.lt/LT/Pradzia/Verslo-savivalda/Rumu-klubai/Eksportuotoju-klubas

     

Skip to content