Pasaulyje didėjantis vartotojų susidomėjimas tvariais produktais neaplenkia ir Lietuvos. Mūsų šalyje vis aktyviau skatinamas ir remiamas tvarus vartojimas bei žalingo poveikio aplinkai, klimato kaitos mažinimo veiksmai, todėl verslai turi unikalią galimybę būti šių permainų priešakyje. Tyrimai Lietuvoje rodo, kad vartotojai yra linkę mokėti aukštesnę kainą už ekologiškus produktus, o tai sudaro sąlygas įmonėms ne tik prisidėti prie klimato kaitos mažinimo, bet ir įgyti konkurencinį pranašumą šioje, greitai augančioje, rinkoje.
Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakultete (EVF) baigiamas po doktorantūros mokslo projektas „Ekologiško maisto vartojimo elgsena Lietuvoje“, kurio autoriai – dr. Yaseen Bhutto ir jo stažuotės vadovė prof. dr. Aušra Rūtelionė – remdamiesi projekto tyrimų rezultatais pateikia vertingų įžvalgų bei praktines gaires Lietuvos verslo įmonėms, ne pelno siekiančioms organizacijoms ir politikos formuotojams, kurie skatina ar nori prisidėti prie tvarumo veiksmų bei įsitraukti į šį sparčiai augantį sektorių. Tyrimuose yra išryškinami pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką Lietuvos vartotojų sprendimui pirkti ekologišką maistą, įskaitant su vartojimu susijusias vertybes, vartotojo aplinkosauginį identitetą ir elgsenos ketinimus. Suprasdamos ekologiškų maisto produktų vartotojų elgsenos dinamiką, įmonės gali geriau pritaikyti savo strategijas, kurios atitiktų tokių vartotojų poreikius ir dominuotų rinkoje.
Apie tai, su kokiomis kliūtimis susiduria Lietuvos vartotojai, perkantys ekologišką maistą, koks jų aplinkosauginis raštingumo lygis, kaip tokio maisto pirkimus veikia ne tik vartojimo vertybės, bet ir demografiniai rodikliai – ir dar daugiau išsamesnių įžvalgų bei rekomendacijų rasite dr. Yaseen Bhutto ir jo stažuotės vadovės prof. dr. Aušra Rūtelionės projekto „Ekologiško maisto vartojimo elgsena Lietuvoje“ ataskaitoje, pateikiamoje lietuvių ir anglų kalbomis.