• Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra
  • Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra

    Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra

    ES Struktūrinių fondų projektas ,,Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ Nr. BPD2004-ESF-2.4.0-01-04/0044

    10-A TARPTAUTINĖ LLINE KONFERENCIJA „BENDRADARBIAVIMAS IR MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ („NEW PARTNERSHIPS AND LIFELONG LEARNING“)
    HELSINKIS (SUOMIJA), SAUSIO 17D- 19D.

    Sausio 17 – 19 dienomis Helsinkyje įvyko 10-a tarptautinė LLinE konferencija „Bendradarbiavimas ir mokymasis visą gyvenimą“ („NEW PARTNERSHIPS and Lifelong Learning“). Kauno, Šiaulių, Vilniaus ir Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų projekto „Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ vadybininkės vyko į šią konferenciją viešinti projekto rezultatų. Į konferenciją susirinko 86 dalyviai iš 22 šalių, dauguma jų atstovavo švietimo sektorių.

    Projekto vadybininkės

    Plakatų sesijoje pristatomas projektas

    Darbas grupėse, Aušra Giedrienė pristato projektą
    KVALIFIKACINIŲ EGZAMINŲ NAUJOVĖS

    Šiais mokslo metais baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų organizavime tęsiasi naujovės – Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai, dalyvaudami Europos Sąjungos socialinio fondo projekte „Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ ESF/2004/2.4.0-K01-044/SUT-290 vykdė apklausą dėl keturių Kauno regioninių kvalifikacijos egzaminų centrų (Mūrininko – betonotuojo, Santechniko, Sporto klubo veiklos organizatoriaus, Kirpėjo mokymo programoms) kūrimo. Centrų idėja remiasi principu, kad viena vertinimo komisija mokinius egzaminuoja vienu laiku ir vienoje vietoje. Konkurse dėl egzaminų centrų vietų dalyvavo profesinės mokyklos ir darbo rinkos mokymo centrai turintys tinkamus resursus organizuoti kvalifikacijos egzaminus šioms pasirinktoms mokymo programoms. Įvertinus gautus pasiūlymus, 2006/2007 m.m. Kirpėjų ir Sporto klubo veiklos organizatoriaus egzaminų centrų vieta tapo Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras, Mūrininko betonuotojo – Kauno statybininkų mokykla, Santechniko – Kauno statybininkų rengimo centras.
    Iš viso regioniniuose egzaminų centruose kvalifikacijos egzaminus Kauno regione išlaikė 118 mokinių: Mūrininko betonuotojas (22), Sporto klubo veiklos organizatorius (41), Kirpėjas (35) ir Santechnikas (20).

    ĮMONIŲ SERTIFIKAVIMAS

    Š.m. rudenį Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai tęsia įmonių, priimančių profesinių mokyklų mokinius į profesinę praktiką, sertifikavimą. Rūmai vykdydami profesinio mokymo trišalių sutarčių registravimą, nuo 2001m. savo duomenų bazėje yra sukaupę virš 20000 įrašų apie šių sutarčių vykdymo laiką ir vietą. Kauno ir Marijampolės apskrityse 16-os profesinių mokyklų mokinius pastoviai į praktiką priima apie 2000 įmonių. Projekto veiklose buvo numatyta sertifikuoti 200 įmonių, kuriose yra sudarytos mokiniams geriausios sąlygos įgyti praktinių įgūdžių, reikalingų darbo rinkai.
    Šiuo metu jau sertifikavome šias įmones:
    ORTOPEDIJOS TECHNIKA AB, TIPSAS UAB, KAUNO BALTIJA AB, ŽIEDUVA UAB, MIESTO SODAS UAB, LIUKS UAB, KAUNO 75-ASIS LOPŠELIS-DARŽELIS, DELANO UAB, PIRMOJI KREGŽDUTĖ UAB, PALINK IKI -378 UAB, RIMI LIETUVA UAB, I. JASIUKEVIČIENĖS SALONAS IĮ, AUDIMAS AB, OMNITEKSAS UAB, AUGIMADA UAB, MANTINGA UAB, MARIRESTA UAB, LV HI-STEEL UAB, VILNOS AB DROBĖ, DOBILAS SAB, ALKAVA UAB, STATYBOS RITMAS UAB, ŠILNA UAB, KONCERNAS ALGA UAB, EOLTAS UAB, NARAS UAB, AUTOREIKMUO UAB, DIDMA UAB, ŽYRAIVA UAB, TAMRO UAB, INTROVITUS UAB, LAMBATAS UAB, ALVARSAS UAB, MARGAVA UAB, ŽILINA G. Žilinsko firma, IVADRA UAB, JAVONA UAB, HEBĖS SALONAS L.Petrauskienės IĮ, KUNIGAIKŠČIŲ MENĖ UAB, KAUNO VIEŠBUTIS UAB, ONOS ČIRVINSKIENĖS MOKYMO CENTRAS, AUTODRAUGAS UAB, MARIJAMPOLĖS MIESTO VARTOTOJŲ KOOPERATYVAS, MŪSŲ PANDA IĮ, RŪTOS SIUVYKLA IĮ, KETA RESTORANAS, KETA RESTORANAS, PIKO VALANDA A. Reinikio firma, R. STANYNO PASLAUGŲ ĮMONĖ, MARIJAMPOLĖS BUTŲ ŪKIS UAB, AVADAN, LIETUVOS IR DANIJOS UAB, RATIO IR KO UAB, MARIJAMPOLĖS VERSLO KONSULTAVIMO CENTRAS UAB, R. JONIKAITIENĖS IĮ, ŠILTAS LANGAS UAB, NORFOS MAŽMENA UAB, ŽEMKALNIJA VILKAVIŠKIO SIUVIMO AB, KLEVO GAMYBINĖ KOMERCINĖ ĮMONĖ, LIETUVOS IR LENKIJOS ŪKIO RŪMAI, FASA AB, EVENIDA UAB, KAUNO STAKLĖS AB, SENUKŲ PREKYBOS CENTRAS UAB, BANGELĖ UAB, PLASTMĖ UAB, DIREMTA UAB, TELEPASLAUGA UAB, MILKETA UAB, A. BIŽIENĖS PASLAUGŲ IR PREKYBOS ĮMONĖ, V. SENDŽIKIENĖS IĮ, VITSALDA IR CO UAB, JAKVIDA UAB, JAVIRA UAB, ALKMENA UAB, SIPRA-AUTO UAB, R. KLIMAVIČIENĖS IĮ, I. GRIGAITIENĖS PREKYBOS ĮMONĖ, SUMEDA UAB, ARENA INTERLI UAB, EKOTECHNOLOGIJOS UAB, STEVILA UAB, VIDARA UAB, D. STAČIOKIENĖS IĮ, A.NEŠČIOKO IĮ „EGLINTA“, AB SEB VILNIAUS BANKAS, ABSTA UAB, ACHEMOS MOKYMO CENTRAS UAB, AKSTĖ –SERVISAS UAB, AMŽIAUS PASAKA UAB, AMŽINASIS JUDĖJIMAS UAB, ARLINA UADBB, AUDRONĖS MAIŽIEŠIENĖS INDIVIDUALI VEIKLA, AVEIRAS UAB, BAJORKIEMIS UAB, BERNELIAI UAB, BIJOLA UAB, ČILIJA UAB, D.MISONIENĖS ĮMONĖ, DOMINUKAS IR KO UAB, DOMUS ATHLETICUS UAB, DORSANA UAB E.ČEPAUSKO ĮMONĖ RAMUNĖ,E.EIDUKEVIČIAUS FIRMA „EDVINAS IR BIČIULIAI“,ELENOS SAMUKĖNIENĖS ĮMONĖ, ELSIS BIURO SISTEMOS UAB, EPROMA UAB, ERGO LIETUVA UADB KAUNO REGIONINIS CENTRAS, EURA UAB, EURITRA UAB, FAZER KEPYKLOS UAB, FREDA AB,GABILETA UAB, GAJAUSTA UAB, GAMBERA UAB, GĖLIŲ SALONAS „ŽIEDŲ VALDOVĖ“,GĖLIŲ SALONAS, ASTOS PARADNIKIENĖS INDIVIDUALI VEIKLA, GERDARA UAB, GIRKA UAB,IF DRAUDIMAS UAB KAUNO ATSTOVYBĖ, INIDA UAB, IRENOS BULOTIENĖS ĮMONĖ, J. DUBROVSKICH IĮ, J.GULBINIENĖS ĮMONĖ, JERUBĖLĖ UAB, JONATEX UAB, JONAVOS APDAILA UAB, JONAVOS VARA UAB, JONAVOS VERSLO INFORMACIJOS, CENTRAS VŠĮ, JONSTA UAB, JUKNA IR KO UAB, K.ASTRAUSKO ĮMONĖ, K.BUTKIENĖS ĮMONĖ, KARIGĖ AB, KAUNO APSKRITIES CENTRINIS PAŠTAS, KAUNO BALDAI AB, Kauno lopšelis darželis GINTARĖLIS, KAUNO NEĮGALIOJO JAUNIMO UŽIMTUMO CENTRAS,KAUNO PANORAMA UAB, KAUNO PILIGRIMAS UAB, Kauno r. Karmėlavos vaikų lopšelis-darželis ŽILVITIS , KAUNO REGIONO TURIZMO INFORMACIJOS CENTRAS VšĮ, KAUNO SAULĖTEKIS UAB, KAUNO STATYBININKŲ MOKYKLA, KAUNO TEKSTILĖ UAB, KAUNO VARTAI VšĮ, KILMINĖ UAB, KRAIČIO SKRYNIA UAB, LEGRITA UAB, LINAS AGRO Grūdų centras KŪB UAB, LPT TEXDAN UAB, MARIJAMPOLĖS GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS STOTIS VŠĮ, MAXIMA LT UAB X124, MIKRODELTA UAB, MULIDĖ UAB, NAUJASIS NEVĖŽIS UAB, NEMATEKAS ŽŪB, NIJOLĖS BARANAUSKIENĖS INDIVIDUALI VEIKLA, P. NIUNIAVOS ĮMONĖ, PALINK UAB, PALINK UAB NR.275, PAS GERTRŪDĄ UAB, PAULINGA UAB, PICO LINE UAB, PIKSARTA UAB, PLIUSATA UAB, Povilo ČIURINSKO IĮ, PRAŠAU UAB, R.PLUKO ĮMONĖ, REDAJA UAB, REGINOS GUDAITIENĖS ĮMONĖ, RIFAS UAB, RIGEVITA UAB, ROKRA UAB, RUSLINA UAB, SAMSONAS UAB, SANTECHNINĖ ĮRANGA UAB, SAVIOLA UAB, SDG UAB, SENAS BEBRAS,M.KUDŽIO IĮ, SKONIO ARTELĖ UAB, SPIKARĖ UAB, STATYBA UAB, STATYBŲ SPALVOS UAB, STRAIKAS UAB, SVEIKIEJI BALTAI UAB, ŠILUVA AB, ŠILDYMO ĮRANGA UAB, TARP GĖLIŲ IR KO UAB, TERMOPALAS UAB, UOSA UAB, V.NOSELIO PĮ, VAIŠINTA IR KO UAB, VESIGA UAB, VIKEDA UAB, VIKREMA UAB, VILARGA UAB, VILKAVIŠKIO PSPC VŠĮ, VIP SALDUMYNAI UAB, VISTUS UAB, VITARESTA UAB, YIT KAUSTA AB, ZETRITA UAB.

    „Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ – valstybinės svarbos projektas

    Projektas „Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ yra valstybinės svarbos projektas, kadangi projekto tikslas yra sukurti išorinę profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemą, panaudojant Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei Žemės ūkio rūmų tinklą.
    Projektas yra vykdomas visose Lietuvos apskrityse, kai yra kuriamas ir išbandomas egzaminų centrų modelis, kuriama metodinė medžiaga baigiamojo vertinimo proceso tobulinimui, apmokomi rūmų profesinio mokymo skyrių darbuotojai, tiesiogiai atsakingi už baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų organizavimą apskrityse, apmokomi vertintojai, kuriama ir diegiama automatizuota testų ir bilietų valdymo programa, informacinė praktikos vietų sistema, rengiami ir bus patvirtinti bendrieji praktikos vietų atrankos nuostatai.
    Projekto pabaigoje, įvertinus visus projekto rezultatus, bus ruošiamos politinės rekomendacijos, kurios, tikimasi, įtakos profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos teisinę bei praktinę pusę.

    Naujovės baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų organizavime: egzaminų centrai

    Šiais metais Lietuvos profesinio rengimo sistemoje įvyks didelė naujovė – pirmą kartą visoje Lietuvoje pagal 14 pilotinių programų egzaminai vyks egzaminų centruose. Egzaminų centrai Lietuvoje yra gana naujas reiškinys, nors bendrojo lavinimo sistemoje jau senokai pereita prie vieningo egzaminavimo tvarkos. Panašūs pokyčiai vyksta ir profesiniame rengime. Egzaminų centrų tikslas yra sustiprinti profesinio mokymo kokybę ir vertinimo objektyvumą, sudaryti sąlygas palyginimui, pagerinti kvalifikacijų skaidrumą, kuris reikalingas tiek pačiai profesinio rengimo sistemai, tiek darbo rinkai.
    Egzaminų centrai jau seniai egzistuoja tokiose Europos šalyse kaip Vokietija, Austrija. Iš dalies egzaminų centrai yra ganėtinai stiprūs ten, kur vyrauja dualinė profesinio mokymo sistema. Šiose valstybėse, kur profesinį mokymą stipriai įtakoja darbdavių organizacijos ir pačios įmonės (ypač praktinio mokymo organizavimą), egzaminų centrų modelis pasiteisina. Kiek jis pasiteisins ir prigis Lietuvoje kol kas klausimas, į kurį ir bando atsakyti projektas.
    Egzaminų centrų modelis yra grindžiamas trimis pagrindiniais kriterijais:
    1. vienas laikas
    2. viena vieta
    3. viena vertinimo komisija.
    Šie kriterijai leidžia objektyviai įvertinti pagal tą pačią mokymo programą baigusiųjų mokinių žinias ir praktinius gebėjimus. Svarbu yra tai, kad kur mokinys besimokytų – Kaune, Vilniuje, Alytuje ar Telšiuose –turi būti įgyjamos tos pačios standarte fiksuotos kompetencijos. Suprantama, kad vieningas vertinimas yra paskutinė mokymo proceso dalis, ji yra neatsiejama ir nuo mokymo organizavimo, mokymo programų, mokyklų techninės bazės, mokytojų kompetencijos ir kitų veiksnių. Šiame projekte nėra numatyta kurti ir įdiegti visoje Lietuvoje vieningas mokymo programas. Ar liks, vis dėlto, skirtingos programos, orientuotos į profesinio mokymo standarte įvardintas kompetencijas ar ne, parodys projekto metu vykdomi eksperimentai.
    Projekto metu buvo kalbėta su visų Lietuvos apskričių profesinių mokyklų mokytojais, mokyklų vadovais. Egzaminų centrai, kaip naujovė, yra vertinama prieštaringai. Vieni mato tik blogąsias puses, kiti įvardina ir argumentus už tokių centrų kūrimą Lietuvoje. Vyrauja ir dvejonės, kad ateinančiame 2007-2013 m. Bendrajame programavimo dokumente Profesinio rengimo sistemoje bus daugiausia dėmesio skirta egzaminų centrų plėtrai, o ne visų profesinių mokyklų stiprinimui. Visi šie klausimai ir problemos dar kartelį bus aptariami bendrame prekybos, pramonės ir amatų rūmų, Žemės ūkio rūmų, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų ir mokytojų susitikime, kuris vyks pasibaigus šių metų kvalifikaciniams egzaminams. Projekto vykdytojai stengsis įvertinti bandomojo projekto rezultatus, taip pat įvardinti klaidas, atsižvelgti į pasiūlymus ir ruoštis kitų metų egzaminams, kai vietoj šiemetinių 14 pilotinių programų bus pasirinkta net 20.

    Lietuvos Prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei Žemės ūkio rūmų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas

    2005 metų spalio-gruodžio mėnesiais keturiolika profesinio mokymo skyriaus darbuotojų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų ir Žemės ūkio rūmų dalyvavo mokymuose, organizuotuose Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto profesinio rengimo studijų centre. Jie studijavo profesijos metodologiją, kvalifikacijų ir kompetencijų teorijas ir sistemas, profesinio rengimo metodologiją, pirminio profesinio rengimo organizavimą, Lietuvos profesinio rengimo reformą, profesinio rengimo standartizavimą, profesinio mokymo programų metodologiją, profesinio mokymo ir vertinimo metodus, darbo rinką ir jos tyrimus, profesinio rengimo kokybės užtikrinimą ir profesinio rengimo pasiekimų vertinimą. Mokymo programos moduliai buvo parengti, atsižvelgiant į rūmų vykdomas veiklas profesiniame rengime. Mokymų tikslas buvo padidinti rūmų profesinio rengimo skyriuose dirbančiųjų kompetenciją profesinio rengimo srityje. Įgytos kompetencijos padės įvertinti prekybos, pramonės ir amatų rūmų veiklos profesiniame rengime poreikį, planuoti šios veiklos plėtrą bei parinkti vertinimo metodus, teikiančius objektyvią informaciją apie besimokančiųjų pasiekimus.

    Darbdavių apklausa. Praktikos vietų bendrieji nuostatai

    2005 m. gruodžio mėnesį buvo atlikta darbdavių apklausa dėl praktikos vietų atrankos nuostatų. Remiantis darbdavių apklausos duomenimis buvo parengti praktikos vietų bendrieji atrankos nuostatai. Šiuo metu nuostatai yra peržiūrimi Švietimo ir mokslo ministerijoje. Planuojama, kad gegužės mėnesį jie bus patvirtinti atskiru ministro įsakymu.
    Bendrieji praktikos vietų atrankos nuostatai įvardina svarbiausius reikalavimus įmonėms, kurios priima moksleivius praktiniam mokymui, taip pat apibrėžia reikalavimus mokiniam ir mokykloms. Bendrieji praktikos vietų atrankos nuostatai, tikimasi, pagelbės pagerinti praktinio mokymo kokybę, padidinti visų suinteresuotų pusių – įmonės, mokinio ir mokyklos – atsakomybę, organizuojant, vykdant ir įvertinant mokinio praktinį mokymą.

    Metodinė medžiaga vertintojams

    2006 metais buvo sukurta metodinė mokomoji medžiaga „Mokomoji medžiaga vertintojams. Vertintojo standartas“ darbdavių apmokymams. Vienas iš projekto uždavinių yra apmokyti darbdavių atstovus, profesijos mokytojus, dalyvaujančius baigiamuosiuose kvalifikacijos egzaminuose pagal parengtą metodinę mokomąją medžiagą, siekiant padidinti vertinimo objektyvumą. Vertintojų apmokymai prasidėjo kovo mėnesį ir vyks iki gegužės pabaigos. Vertintojai, apmokyti pagal naująją metodinę medžiagą, dalyvaus egzaminų centrų vertinimo komisijose visose Lietuvos apskrityse.

    Konsultaciniai seminarai profesinėms mokykloms – baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų užduočių sudarymo metodika

    Praėjusių metų pabaigoje Vytauto Didžiojo universitetas parengė metodiką „Baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų užduočių sudarymo metodika“. Ji buvo pristatyta visose Lietuvos apskrityse. 2006 m. kovo 15 d. Vilniaus turizmo ir verslo mokykloje organizuotame seminare dalyvavo 81 atstovas iš visų Vilniaus ir Alytaus apskrityse esančių profesinio rengimo institucijų. 2006 m. kovo-balandžio mėnesiais vyko konsultaciniai seminarai Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Klaipėdos regionuose, taip pat mokymus vykdė ir LR Žemės ūkio rūmai.

    Konsultacinis seminaras Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykloje 2006 m. kovo 15 d.

    Konsultacinių seminarų metu profesinių mokyklų atstovai taip pat apmokyti dirbti su automatizuota testų ir bilietų programa (šio projekto vykdytojas – UAB „Baltic Software Solutions“).

    Mokomės dirbti naująja internetine testų ir bilietų programa.

    Kompiuterinės programos pagalba paruošti yra suvedamos baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų užduotis pagal atskiras programas, mokyklas ir Lietuvos apskritis. Egzaminų bilietai ir testai sudaromi, parenkant klausimus iš paruoštų užduočių atsitiktine tvarka. Teorinių žinių patikrinimui sudaromas paketas iš bilietų rinkinio ir priedų arba testas, kurį sudaro paketas iš testo, atsakymų lapų ir tikrinimo lapų. Šablonas spausdinamas ant plėvelės, kad uždėjus ant atsakymo lapų būtų matomi pažymėti atsakymai. Praktinei kvalifikacinio egzamino daliai dokumentai formuojami analogiškai teorijai. Skiriasi tik klausimų turinys, nes juose nurodoma atlikti praktinę užduotį.

    D. Šidlauskienė, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Profesinio mokymo skyriaus vadovė, konsultaciniame seminare Kaune 2006 m. kovo 31 d.

    Per pirmąjį 2006 m. ketvirtį projekto metu įvairiuose mokymuose ir konsultaciniuose seminaruose Lietuvoje pagal projektą „Profesinio mokymo žinių ir kompetencijos vertinimo sistemos sukūrimas ir plėtra“ dalyvavo 290 mokytojų, pagal vertintojams skirtą metodiką apmokyti 84 vertintojai.

    Apmokymai darbui su automatizuota testų ir bilietų programa Šiauliuose.

    14 pilotinių programų: vieningos baigiamojo kvalifikacijos egzamino užduotys

    Šiais metais pagal pasirinktas keturiolika pilotinių programų buvo parengtos vieningos visai Lietuvai baigiamojo kvalifikacijos egzamino teorinio ir praktinio egzamino užduotys. Vieningos teorinio ir praktinio egzamino užduotys buvo parengtos pagal šias programas:
    Siuvėjo (v. k. 330054212, 440054212),
    Sekretoriaus (v. k. 330034601),
    Higieninės kosmetikos kosmetiko (v. k.330081504, 440081504 ) – Kauno PPAR egzaminų centrams;
    Pardavėjui ir prekių žinovo (v. k. 330034101),
    Elektros įrenginių elektromechaniko (v. k. 330052204, 44005224)
    Automobilių kėbulų remontininko (v. k. 330052503) – Vilniaus PPAR egzaminų centrams;
    Suvirintojo (v. k. 330052106),
    Apdailininko (v. k. 210058201, 330058201) – Šiaulių PPAR egzaminų centrams;
    Automechaniko (v. k. 330052502),
    Staliaus (v. k. 330058209) – Klaipėdos PPAR egzaminų centrams;
    Technikos priežiūros verslo darbuotojo (v. k. 330052513),
    Automobilių elektromechaniko (v. k. 330052501) – Panevėžio PPAR egzaminų centrams;
    Žemės ūkio gamybos verslo darbuotojo (v. k. 330062106),
    Miškininkystės verslo darbuotojo (v. k. 330062303) – LR Žemės ūkio rūmų egzaminų centrams.
    Baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų teorijos ir praktikos užduočių rengimą vykdė ir koordinavo Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmai, kurie organizavo darbo grupes, kviesdami mokytojus iš visų Lietuvos profesinių mokyklų, turinčių baigiamuosius kursus pagal pilotines programas. Darbas vyko vasario-gegužės mėnesiais. Per šį laikotarpį teko suderinti daugelį aspektų: įvardinti, kokie svarbiausi mokymo dalykai turi būti įtraukti į baigiamąjį vertinimą, kokios yra tikrinamos kompetencijos, kokiu būdu tinkamai turi būti įvertintos moksleivių žinios ir praktiniai gebėjimai.
    Parengtas užduotis įvertino savo srities ekspertai – darbdaviai. Jie kritiškai pasižiūrėjo, ar baigiamojo kvalifikacijos egzamino užduotys leis įvertinti tas kompetencijas, kurios ypač svarbios šiandieninėje rinkos situacijoje, bei tas, kurios nurodytos profesinio rengimo standartuose.

    Mokytojai gauna pažymėjimus už dalyvavimą seminare.

    Vieningos baigiamojo kvalifikacijos egzamino užduotys yra viena iš priemonių, kurios leidžia patikrinti, ar skirtingose Lietuvos profesinėse mokyklose yra vienodai, pagal standartuose įvardintas kompetencijas, rengiami specialistai. Viena iš šiandieninių tendencijų, kuri ryškėja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse – siekimas rasti bendrus kriterijus, standartus skirtingoms profesijoms, kurie paskatintų darbuotojų mobilumą visoje Europos Sąjungoje, darbdaviams būtų aišku, ką turi mokėti vieną ar kitą profesiją įgijęs mokinys, nesvarbu, kur jis/ji besimokytų. Kol kas situacija rodo, kad baigusiųjų profesines mokyklas mokinių lygis yra nevienodas – įtakos turi tiek turima praktinė bazė, mokytojų kompetencija, pačios mokyklos administracijos iniciatyvos (nacionaliniai ir tarptautiniai projektai), bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.

    Po truputėlį yra pereinama ir prie naujo užduočių rengimo principo – nuo užduočių sudarymo pagal mokymo dalykų blokus prie užduočių sudarymo pagal standartuose įvardintas kompetencijas. Tiek vienas, tiek kitas būdas turi savo privalumų bei trūkumų. Ko gero, vieninteliai pirmojo būdo privalumai būtų tokie:
    – įprasta tvarka;
    – aiški vertinimo metodika.

    Užduočių sudarymas pagal kompetencijas, be abejo, yra naujas, mokytojams dar nelabai aiškus būdas. Taip pat nėra ligi galo aiški ir tokiu principu sudarytų užduočių atlikimo įvertinimas – kaip nustatyti, kokios kompetencijos yra svarbiausios, kurios mažiau svarbios. Ši problema reikalauja ne tik praktikų, bet ir mokslininkų edukologų įsikišimo, kurie galėtų plačiau patyrinėti kompetencijomis pagrįstą užduočių sudarymo bei vertinimo metodiką.

    Šiuo metu jau yra sukurti produktai:
    Baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų užduočių sudarymo metodika:

    Mokomoji medžiaga vertintojams. Vertintojo standartas:

    Projekto trukmė – 3 metai.

    Projektinė komanda – LR Švietimo ir mokslo ministerija (koordinatorius), Kauno prekybos pramonės ir amatų rūmai, Vilniaus prekybos pramonės ir amatų rūmai, Klaipėdos prekybos pramonės ir amatų rūmai, Šiaulių prekybos pramonės ir amatų rūmai ir Panevėžio prekybos pramonės ir amatų rūmai ir LR Žemės ūkio rūmai – partneriai.

    Pirminė projekto idėja kilo tikslinių grupių iniciatyva. Rūmų profesinio rengimo skyriaus darbuotojams trūksta profesinio mokymo vadybos žinių (profesinio rengimo metodologijos, vertinimo, užduočių bei bilietų sudarymo metodikos, vertintojų apmokymo medžiagos bei standarto) organizuojant baigiamuosius kvalifikacinius egzaminus. Egzaminų metu vertintojai pasigenda pedagoginių žinių, vertinant moksleivio sugebėjimus. Profesijos mokytojų pageidavimas centralizuotai ruošti egzaminų užduotis bei testus taip pat bus įgyvendintas įkūrus centralizuotus egzaminų centrus. Praktikos vietų atrankos kriterijų nustatymas bei įmonių, priimančių mokinius praktikai sertifikavimas suteiks mokiniui galimybę gauti darbinius įgūdžius, atitinkančius Lietuvos ir ES reikalavimus. Egzaminų centruose, bus sudarytos sąlygos objektyviau, pagal vieningą sistemą įvertinti jų žinias ir gebėjimus.Projekto tikslas ir uždaviniai:

    Pagrindinis projekto tikslas yra sukurti nacionalinę profesinio rengimo baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų sistemą naudojant Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei Lietuvos Žemės ūkio rūmų tinklą.

    Projekto uždaviniai:

    1. Sukurti metodinę mokymosi medžiagą Rūmų Profesinio rengimo skyriaus darbuotojams ir juos apmokyti.

    2. Sukurti metodinę mokomąją medžiagą ir patobulinti vertintojo standartą darbdavių apmokymams.

    3. Apmokyti darbdavių atstovus, dalyvaujančius baigiamuosiuose kvalifikaciniuose egzaminuose.

    4. Parengti baigiamojo kvalifikacinio vertinimo metodiką bei kompiuterinę testų ir bilietų paruošimo programą.

    5. Visuose Lietuvos regionuose atlikti įmonių apklausą, siekiant nustatyti įmonių, priimančių profesinio mokymo įstaigų mokinius praktikai, atrankos kriterijus.

    6. Parengti ir patvirtinti įmonių praktikos vietų atrankos kriterijus ir sukurti praktikos vietų bendruosius atrankos nuostatus. Atrinktas įmones sertifikuoti Rūmų pažymėjimais.

    7. WWW tinklalapyje sukurti regioninius bei nacionalinį praktikos vietų įmonėse, bei praktinio mokymo duomenų registrą.

    8. Sukurti regioninį baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų centro modelį.

    9. Kvalifikacinių reikalavimų pagrindu sukurti baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų užduotis ne mažiau kaip 30 – čiai profesinio mokymo specialybių.

    Projekto tikslinės grupės:

    • Profesinio mokymo įstaigų mokiniai

    • Baigiamojo kvalifikacinio vertinimo vykdytojai (vertintojai).

    • Kokybės vertinimo vadybininkai (Rūmų darbuotojai).

    Projekto sklaida -Pirmaisiais projekto metais yra numatoma 1000 vnt. tiražo bukletų apie projektą leidyba. Kasmet yra planuojama Kauno PPAR išleisti atskiru leidiniu laikraštį „Rūmų žinios“ (1000 vnt. tiražas) skirtą projekto viešinimui ir rezultatų sklaidai. Antraisiais projekto metais yra numatomas tokio pat tiražo informacinis biuletenis skirtas vertintojo standarto ir mokomosios medžiagos viešinimui bei patvirtintų praktikos vietų nuostatų paskleidimui. Spausdinta informacinė medžiaga bus išdalinta šio projekto naudos gavėjams – t.y. profesijos mokytojams, darbdaviams, socialiniams partneriams ir. t.t.Pareiškėjo ir partnerių internetiniuose puslapiuose bus pateikta Lietuvos švietimo ir darbo rinkos atstovams medžiaga apie projekto metu pasiektus rezultatus, politinės rekomendacijos apie projekto multiplikavimo galimybes. Projekto pabaigoje numatoma baigiamoji konferencija apie projekto metu pasiektus rezultatus.








Skip to content