• Naujienos
  • Automobilių nuomos bendrovės sudaro geresnes sąlygas

    Atsižvelgiant į daugėjančius vartotojų skundus Europos vartotojų centrams dėl probleminių automobilių nuomos atvejų, Europos Komisija ir nacionalinės vartotojų apsaugos institucijos dar 2014 m. pradėjo bendradarbiauti su penkiomis svarbiausiomis automobilių nuomos bendrovėmis, kurioms Europos Sąjungoje tenka du trečdaliai visų automobilių nuomos užsakymų iš privačių asmenų („Avis“, „Europcar“, „Enterprise“, „Hertz“ ir „Sixt“), siekiant geresnės vartotojų apsaugos visoje Europoje.

    Šiandien institucijos nusprendė užbaigti šį bendradarbiavimo įgyvendinant taisykles etapą. Jos teigiamai vertina penkių pagrindinių šio sektoriaus bendrovių komercinės praktikos pokyčius, dėl kurių bus laikomasi ES vartotojų apsaugos taisyklių. Vykstant dialogui šios penkios didžiausios automobilių nuomos bendrovės jau pakeitė ir patobulino savo komercinę praktiką, sutarčių sąlygas ir vidaus politiką:

    • Į bendrą rezervacijos kainą įtraukiami visi neišvengiami mokesčiai. Pvz., jeigu pagal kai kurių šalių įstatymus žieminės padangos yra privalomos, jos bus įtrauktos į nurodomą kainą.

    • Suprantamai apibūdintos svarbiausios nuomos paslaugos. Klientams bus pateikta aiški informacija apie pagrindinius nuomos aspektus (įskaičiuotą kilometražą, degalų politiką, atšaukimo politiką, užstato reikalavimus ir kt.).

    • Aiški informacija apie papildomą draudimą. Klientams bus nurodyta papildomų paslaugų kaina ir išsami informacija apie jas, visų pirma, apie draudimo su atsakomybės apribojimu tipus, dėl kurių sumažėja žalos atveju mokėtina franšizė. Prieš klientui nusiperkant draudimą, turi būti aiškiai nurodyta, kokio pobūdžio atsakomybės apribojimas yra įskaičiuotas į bazinę nuomos kainą ir kas yra įtraukta į visus papildomo draudimo tipus.

    • Skaidri degalų politika. Klientams visada bus suteikiama galimybė gauti automobilį su pilnu baku ir jį grąžinti su pilnu baku.

    Žalos atveju:

    • Aiški transporto priemonės patikros procedūra. Prieš apmokant žalą klientams bus nurodytos žalos priežastys ir jos įrodymai.

    • Sąžiningi žalos nagrinėjimo procesai. Prieš apmokant žalą klientams suteikiama galimybė užginčyti bet kokį žalos reikalavimą.

    Europos Komisija ir nacionalinės vartotojų apsaugos institucijos toliau atidžiai stebės automobilių nuomos rinką. Komisija ypač daug dėmesio skirs kitų rinkos dalyvių (tarpininkų ir kitų automobilių nuomos bendrovių) taikomai praktikai. Visi dalyviai turėtų vienodai skaidriai informuoti apie paslaugas ir kainas.

    Daugiau informacijos

Skip to content